Liten uppdatering om mina kamrater på väg till/från jobbet.
Idag när jag åkte in med hojen vid femtiden på morgonen så såg jag något som jag uppfattade som ett mindre djur på vägen.
När jag kom närmare såg jag att det var en griskullting som var uppe på vägen och sprang.
Stannade till för att kolla efter resten av familjen, och visst såg jag den.
Upp framför hojen springer det fram elva syskon som små turboladdade hamstrar, dom var inte mycket större heller. Efter dom kommer mamma och storasyskon och ställer sig framför mig på två!!!! meters avstånd.
Aj aj....... fem vildsvin i flerahundrakilosklassen på två meters avstånd sittande på MC, kändes inte helt OK.
Börjar sakta backa hojen när jag får se en rörelse i backspegeln, väldigt många flera aj aj aj blev det när jag såg vad det var. Resten av familjen med pappa, mormor, morfar, farfar och farmor eller vilka de nu var.
Fyra stycken var dom och stora var de också.
OK....vad göra..... tolv små turboladdade hamstrar som springer omkring även mellen ram och framhjul

, fem stycken framför mig och fyra bakom, samtliga på vägen vid det här laget.
Varje gång jag rörde mig eller hojen började någon av kulltingarna att tjuta och för varje gång blev de vuxna djuren mer och mer vaksamma och närmade sig mig och kulltingarna.
Vid detta laget hade det stannat några bilar som försökte skrämma dom med signalhornen och även knuffa bort dom med bilarna, inget hjälpte. Dom kom bara närmare och närmare.
Okay, tänkte jag, det får bära eller brista

nästa gång jag såg en liten lucka mellan de vuxna framför mig drog jag full gas och försökte komma mellan dom. Det hade lyckats bra om inte en av grisarna som stod till vänster om mig blev så rädd att han/hon försökte komma ner i diket på högersidan med följd av att han sprang rakt in i bakdelen på hojen. Som tur var lyckades jag hålla balansen men höll på att först köra ner i diket, sedan in i bilarna som stod i motsatt riktning innan jag kom iväg.
Stannade efter hundra meter och återhämtade mig från denna händelse när bilen som stod bakom mig stannade och undrade hur i helvete jag klarade mig från att kracha.
Vid närmare inspektion visade det sig att den hade träffat bakskärmen och nummer plåten, där det satt en stor tuss grispäls kvar.
Han i bilen sa att jag även hade sparkat omkull två eller tre kulltingar med vänsterbenet när jag åkte iväg.
Fy fan för vildsvin!!! Nu vill jag inte se några mer i framtiden, men jag tror nog att jag inte slipper undan.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00