Photoshopade lite dekaltrim

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Hittade...

#16 Inlägg av Donner »

Sangrid skrev:
Tommy Gsson skrev:
Sangrid skrev: Jag är så sugen! Jag har suttit och surfat runt på olika webbplatser efter tips och tagit i beräkning hur pass välhållen min hoj är, det är görbart! :)

Efter allt surfande skulle det inte vara fel o efterlikna en gammal Rickman eller Honda CR! Hur får man tag i sadel och bakdel? Till skillnad från CB750K har min CB750F en smalare tank som är lite "racing" från början. Den skulle jag kunna behålla.

/Sangrid - drömmer i stället för att göra de nyttiga sakerna jag borde... 8)
Hade ensits på min Bol'Dor -81, tyvärr inga bilder kvar men jag kan kolla med han som köpten om han har kvar den. Annars tycker jag att du ska göra din egna cafe variant och behålla Bol'Dor attribut, korta ner sadel och bakram så att du får kvar ankstjärten (Conseal kanske kan photoshopa lite?). Kanske höra med Fransson om hans brors skadade -90 tank?. Mer drömmande? :roll:
Tommy.
Efter att ha fått hojjen påbackad för andra gången och samma blinkers(m.m.) gick av igen, bytte jag ut de feta åttitals blinkersarna mot mindre, men de har faktiskt identisk form med de större orginal! De nya mindre satte jag dit med viss vånda, då de inte är orginal. Men det var en lättnad! Bakdelen är oxo så tidstypisk med fett stort bakljus. Jag gillar de mindre små runda bakljusen som ofta ses på cafebyggen. Antar att det är med de feta bakljuset som med blinkersarna och pudelfrisyrer från åttitalet... vi som var med fick nog då.... :)

Modellen som helhet är dock väldigt snygg och står sig bra designmässigt i dag tycker jag. CB:n är helt enkelt väldigt snygg!

Så ja, undrar hur det skulle se ut att bara korta ner bakdelen?
Hej, har ju själv en CB från 81 och funderar lite på att göra den till café.
Dock tycker jag att den är lite för ny, tycker att det skall vara smalare tank och ekerfälgar. En CB500 från 70-talet är perfekt att göra café på.
Men om man vill så skall man klart göra det, blir ju lite annorlunda och kan ju bli hur coolt som helst.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Skriv svar