Sida 7 av 8

Re: vroom

Postat: sön nov 18, 2018 11:04
av adrian_vg
vroom skrev:Ingenting att behöva hålla i minnet..det fungerade inget vidare med den egensinniga "lösningen". Glappade upp hur mycket jag än drog klamman och jag ville inte förvärra med att slabba med tätningsmassa.
Kam bli så ibland. :?

Re: vroom

Postat: lör dec 08, 2018 17:11
av vroom
Bild
Julebling ger frid i sinn´ :lol:

Våtpapprat först med korn120 efter att filat bort gjutskarven..följt av 400 och 800. Avslutat med autosol som motsvarar 1200 våtslip.

Re: vroom

Postat: mån dec 10, 2018 01:11
av Tyrannosaurus
vroom skrev:Julebling ger frid i sinn´ :lol:

Våtpapprat först med korn120 efter att filat bort gjutskarven..följt av 400 och 800. Avslutat med autosol som motsvarar 1200 våtslip.
Tja, polera växelspaken kan man ju alltid roa sig med..................

Det där lät va? :tuttar :lol:

Re: vroom

Postat: mån dec 10, 2018 08:15
av adrian_vg
vroom skrev:Bild
Julebling ger frid i sinn´ :lol:

Våtpapprat först med korn120 efter att filat bort gjutskarven..följt av 400 och 800. Avslutat med autosol som motsvarar 1200 våtslip.
Lysande! :tummenupp

Re: vroom

Postat: mån dec 10, 2018 11:53
av blacken
Tyrannosaurus skrev:
vroom skrev:Julebling ger frid i sinn´ :lol:

Våtpapprat först med korn120 efter att filat bort gjutskarven..följt av 400 och 800. Avslutat med autosol som motsvarar 1200 våtslip.
Tja, polera växelspaken kan man ju alltid roa sig med..................

Det där lät va? :tuttar :lol:
:laugh :laugh
Anar att någon kommer att få gliringar o kommentarer på nästa viffer träff.

Re: vroom

Postat: lör dec 29, 2018 21:02
av vroom
Blev en liite lyxigare framtoning när glasfiberhuggern från Harris Performance passades in. Satt som gjuten direkt utan att behöva bryta eller bända bara att plocka av bromsok som satt i vägen. Slangfästen medföljde men är inte med på bild. Dom förborrade hålen på insidan satt lite offset men huggern sitter så stadigt så jag tänker köra utan.

Re: vroom

Postat: lör dec 29, 2018 21:09
av vroom
Bra utrymme innanför kedjeskyddet och stänkan linjerar med däcket.

Re: vroom

Postat: sön dec 30, 2018 17:16
av adrian_vg
Harris-huggern har topp-passform, och snyggt blir det också! :tummenupp

Re: vroom

Postat: sön dec 30, 2018 19:28
av vroom
adrian_vg skrev:Harris-huggern har topp-passform, och snyggt blir det också! :tummenupp
Tack! Det är inte svårt att förstå varför "alla" vill ha HPhugger när det ska blingas. Lätt att slipa glasfibern för hand om det skulle behöva ändras nåt. Det var lite nytt för mig att mejla ordern när man är van att bara klicka..En tillmötesgående Mark Pateman tog emot min beställning på och dom använder sig av nåt som heter Worldpay. Såklart sket det sig då jag missat att det var en internationell överföring..glömde kontakta (Swed)banken. Andra försöket gick bättre till nämnda adress;
Account Name: Eicher Motors Limited
Account Number: 12806665
Sort Code: 400244 - HSBC
IBAN: GB62HBUK40024412806665
Swift: HBUKGB4B
Bank Name: HSBC
Bank Address: Canada Place, Canary Wharf, London, E14 5AH.


Efter överföring tog det två månader innan huggern behagade dyka upp..istället för sex veckor som utsatt..workshop very busy :mrgreen:


Tog bort dom gummistosar som sitter som original på bromsslangarna som distanser mot kedjeskyddet. Bara trycka genom ett rakblad utan att skära i bromsslangen..går lätt att återmontera ifall original kedjeskydd av nån anledning ska på. Distanserna passar inte i slangklammorna till harrishuggern.
Hade kardborrefastsättning först men tror inte det hade gått igenom besiktningen..

Re: vroom

Postat: mån dec 31, 2018 14:02
av adrian_vg
Väl värt väntan!

Re: vroom

Postat: mån dec 31, 2018 15:09
av M@rtini
vroom skrev:Efter överföring tog det två månader innan huggern behagade dyka upp..istället för sex veckor som utsatt..workshop very busy :mrgreen:
Sex veckor eller två månader, lång tid vilket som. :gnissla Fast spelar ju mindre roll så här under lågsäsong när du väl ändå inte kör. :wink:

Re: vroom

Postat: ons jan 02, 2019 20:03
av vroom
Precis som ni säger..worth waiting for..https://youtu.be/ouYKeeTz7Yw

En gipsplugg 8mm passar i det uppfilade hålet och svingen. Lättare att handskas med än originaltjofräs.. :wink: God fortsättning på Er 8)

Re: vroom

Postat: fre aug 09, 2019 11:54
av vroom
Har länge tänkt att ta bort fotpinnhållarna bak och nu är det gjort. Den vänstra med sadellåset har varit ett huvudbry iom låsmekanismen som ju måste fungera..även efter operationen.
Jag häktade av vajerstoppet på mekanismen som sitter under sadeln och kunde ta loss kablaget från låsdelen. Trädde vajern genom innerskärm/ tail tidy. Det går förvånansvärt enkelt att dra ut låsblecket för hand när man ska lossa sadeln.

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: vroom

Postat: fre aug 09, 2019 12:02
av adrian_vg
Påminn mig, är det inte ett lås också där?

Re: vroom

Postat: fre aug 09, 2019 12:34
av vroom
adrian_vg skrev:Påminn mig, är det inte ett lås också där?
Visst är det så, adrian. Bultat på hållarens baksida så det är väl en säkerhetsgrej. Man kan tydligen ersätta det nitade med gängad bult vad jag förstod på vfrd/ vfrworld där inspiration finnes..
Bild
Bild