RhINO skrev:Det finns inga slitagemarkeringar på mina Pilot Road 4 (och nej det beror inte på att de är helt blanka)
Är du säker? Måste kolla mitt bakdäck, ett PR4.
Är ganska säker på att alla däck har en liten tvärmarkering som används som slitagevarnare.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Kollade igen och jag ser banne mig inga, däremot mindes jag fel, det är pr2
Har ett PR2 fram! Det har slitagemarkeringar!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Var tvungen att kolla igen, finns faktiskt men de är bra långt ut i mönstret. Tror nästan jag blev lite väl konservativ med det här däckbytet, menmen, känns bra att ha friska större till viffermeet [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
RhINO skrev:Var tvungen att kolla igen, finns faktiskt men de är bra långt ut i mönstret. Tror nästan jag blev lite väl konservativ med det här däckbytet, menmen, känns bra att ha friska större till viffermeet [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Skickat från min H8324 via Tapatalk
Markeringarna finns över hela slitytan!
IMG_20190625_071139-markerad-800x600.jpg (129.4 KiB) Visad 10941 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Mönstret går inte så långt in mot mitten på PR2, detta är dock av ytterst akademisk karaktär nu för jag har beställt en uppsättning PR4
Höh? Det är ett PR2 på bilden.
Blev inte PR5? Det sägs vara ännu bättre än PR4, som ju är ett erkänt bra däck.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Har för mig att gummit havererade i mönstret bl.a
Du råkar inte ha referenslänkar edyl?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Har för mig att gummit havererade i mönstret bl.a
Du råkar inte ha referenslänkar edyl?
Oändliga mängder RUMINT på den, tror det var på VFR-gruppen på facebook som en admin hade haft problem med dem. Hon var iofs inte nöjd med sina PR4 heller men det är det rätt många andra som är så... äh, jag vet inte, blev fyror iaf
RhINO skrev:Har för mig att gummit havererade i mönstret bl.a
Du råkar inte ha referenslänkar edyl?
Oändliga mängder RUMINT på den, tror det var på VFR-gruppen på facebook som en admin hade haft problem med dem. Hon var iofs inte nöjd med sina PR4 heller men det är det rätt många andra som är så... äh, jag vet inte, blev fyror iaf
/R
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
ÄÄääh, vet inte var jag borde posta detta så jag kör på min egen tråd. Broms och kopplingshandtag, är det någon som har tips på vad som är "bra" att byta till, lite sugen på korta handtag. Antingen svarta eller grå till en silver -06.
RhINO skrev:ÄÄääh, vet inte var jag borde posta detta så jag kör på min egen tråd. Broms och kopplingshandtag, är det någon som har tips på vad som är "bra" att byta till, lite sugen på korta handtag. Antingen svarta eller grå till en silver -06.
/R
Har ingen egen riktig erfarenhet av eftermarknadshandtag, men kolla inte bara på pris som en del här gör.
Finns en hel uppsjö av olika fabrikat och varianter, helt uppenbart en del bättre och en del sämre både vad gäller kvalitet och säkerhet enligt klippet nedan.
En annan aspekt på det hela är ju om man vill köra i Europa bör de vara E-märkta, i alla fall om man vill fortsätta köra efter att man blivit stoppad för fordonskontroll (se klippet nedan som tyvärr är på tyska utan undertext).