lappen skrev:Hmm, förbrukningen gick upp med 98 oktan, från att ha stadigt legat mellan 0,48-0,50 gick den upp till 0,55?! Samma typ av körning. Jag skall köra några tankar till så får vi se. Tycker mig märka att den går bättre, rappare, men vet inte om det bara är placebo....
Jag tycker också den går rappare på 98 oktan.
Enl min körjournal går den orange hojen marginellt snålare eller ingen skillnad. Mest landsvägskörning.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Nu har jag kört fyra tankar med 98 Oktan, och alla har legat över 0,5l/mil. Förvisso precis över, men med tanke på det dyrare priset blir det nog till att återgå till 95 oktan igen
lappen skrev:Nu har jag kört fyra tankar med 98 Oktan, och alla har legat över 0,5l/mil. Förvisso precis över, men med tanke på det dyrare priset blir det nog till att återgå till 95 oktan igen
Varannan eller var tredje tankning kanske funkar med 98 oktan utan att det blir för dyrt?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
lappen skrev:Nu har jag kört fyra tankar med 98 Oktan, och alla har legat över 0,5l/mil. Förvisso precis över, men med tanke på det dyrare priset blir det nog till att återgå till 95 oktan igen
Varannan eller var tredje tankning kanske funkar med 98 oktan utan att det blir för dyrt?
Är du från Göteborg, det där lät ju änna lite småtyket!
Nåja, ligger väl nåt i det. Ser ingen anledning att tanka dyrare soppa utan fördelar. Skall återgå till 95 och se om det märks nån skillnad i gången på snurran...
Jag körde 98 oktan för två år sedan, märkte ingen skillnad när jag bytte till 95. Det enda km eventuellt kan motivera 98 är om det inte är någon etanol i.
RhINO skrev:Jag körde 98 oktan för två år sedan, märkte ingen skillnad när jag bytte till 95. Det enda km eventuellt kan motivera 98 är om det inte är någon etanol i.
lappen skrev:Nu har jag kört fyra tankar med 98 Oktan, och alla har legat över 0,5l/mil. Förvisso precis över, men med tanke på det dyrare priset blir det nog till att återgå till 95 oktan igen
Varannan eller var tredje tankning kanske funkar med 98 oktan utan att det blir för dyrt?
Är du från Göteborg, det där lät ju änna lite småtyket!
Nåja, ligger väl nåt i det. Ser ingen anledning att tanka dyrare soppa utan fördelar. Skall återgå till 95 och se om det märks nån skillnad i gången på snurran...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Tyken? Jag?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Med avseende på ovan inlägg..hur lackar/förbereder man plast? Våt/torr-slipa och sedan bara lacka? Blir ju "garagelack", men vill inte att det skall börja släppa...har vi nån lackguru här?
lappen skrev:Med avseende på ovan inlägg..hur lackar/förbereder man plast? Våt/torr-slipa och sedan bara lacka? Blir ju "garagelack", men vill inte att det skall börja släppa...har vi nån lackguru här?
Ingen lackguru, men en sådan havfer viskat i mitt öra, att man ska vara nogrann med rengöring och använda sig utav plastgrund när man ska kleta ner föremålet avsett för lack. Och spraya i tunna lager som får torka nästan torrt mellan läggningarna. Samt se till att det är varmt o torrt med ingen som helst olja eller silikon i faggorna. Är det djupa hack, repor eller håligheter så är det till resultatets klara fördel att man åtgärdar det innan grundning å lack. Om inte annat för att få slippa få höra teaterviskningarna på byn som låter ungefär "Vikken klant, han lackade bara på, utan att snygga till ytan"
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
blacken skrev:Om inte annat för att få slippa få höra teaterviskningarna på byn som låter ungefär "Vikken klant, han lackade bara på, utan att snygga till ytan"
Då skall du höra viskningarna nu då jag kör omkring med en halv kåpa...
blacken skrev:Om inte annat för att få slippa få höra teaterviskningarna på byn som låter ungefär "Vikken klant, han lackade bara på, utan att snygga till ytan"
Då skall du höra viskningarna nu då jag kör omkring med en halv kåpa...
Du får väl göra som katten i Pelle Svanslös som bara hade ett öra, så han bladade hela tiden med den öronlösa sidan mot en vägg.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
lappen skrev:Med avseende på ovan inlägg..hur lackar/förbereder man plast? Våt/torr-slipa och sedan bara lacka? Blir ju "garagelack", men vill inte att det skall börja släppa...har vi nån lackguru här?
Jag är bara glad amatör när det gäller lack, men lite har jag ju snappat upp genom åren... förutom Blackens tips är det värt att påpeka att värme gör underverk för oss garagelackerare. Dvs värm upp kåpan med en värmepistol, lacka i ett varmt utrymme, och se till att färgen är varm (lägg sprayflaskan i ett varmt vattenbad, typ...). Plast är annars tacksamt att lacka om, det behövs ingen nedslipning/grundfärg/etc utan se bara till att ytan är jämn innan lack.
Inte kört hoj på ett par tre veckor, sjukdom och skitväder har gjort att pärlan fått str inne. Men imorse var det +12C, hyssat väder på morgonen, så det blev hoj till jobbet. Tur var det, för det blev kanonväder på eftermiddagen, så det var en fröjd att köra +9 mil idag