Så efter lite förhandlingar med frugan kunde jag köra hem till Örebro sent i oktober mellan wire-räcken och långtradare i regn och knappt plusgrader, men det var en fröjd varje minut, jag är mycket nöjd med hur hon uppför sig (hojen alltså, inte frugan) (eller båda)

Så nu har jag en läckerbit att meka med, skall serva upp allt med olja filter stift, byta vätskor, bromsklossar samt komp.prov och synka förgasarna
och några problem med framhjullager som låter, svampig framgaffel, lite slir i kopplingen
lackera lite skador/limma på kåporna, framgaffeln och fälgarna, klä om sadeln, nya backspeglar
Ja en del att göra, men det tycker jag är kul och så blir hon i det nyskick hon förtjänar..
en fråga till er? jag tycker hon går lite väl kallt, så tog ur termostaten för att kolla, men den var stängd och när jag kokade den så
öppnade den sig stabilt ca 90 grader och stängde sig kvickt när tempen sjunkit något
mätaren klättrar knappt över botten röda, jag köpte en ny givare på david silver spares part, men det blev inte bättre.
Om hon står på tomgång i 10 minuter kommer mätaren upp till hälften innan fläkten går igång. Hur brukar det vara?
men det där med meka kan jag ta under det forumet i fortsättningen bättre
Mvh Micke