Redan som tonåring var jag fullständigt såld på MC. Bara ville, ville, ville ha. Trots eviga löften om hur snällt och laglydigt jag skulle köra genomskådade mor mej. Hon såg det jag inte såg - ivern i mina ögon att susa fram alltför fort. Och om sanningen skall fram hade hon förstås helt rätt.
Så jag blev sittandes där utan cykel.
Åren gick, tillslut började man knega och tjäna egna pengar. Samtidigt som bankkontot växte (nåja, lite blev det i alla fall, hade nog räckt till nån billig hoj) fylldes också hjärnan min på med förstånd. I sinnet såg jag mig själv svischa fram, tokigt fort. Suget efter adrenalinkicken... nej, jag insåg att jag förmodligen skulle i bästa fall köra ihjäl bara mig själv. I värsta fall... usch!
Så, en tidig sommarmorgon för ett par månader sen låg jag kvar i sängen när frugan gått upp. Hörde barnen leka där nere, stängde ögonlocken och for iväg i tankarna. Plötsligt ser jag mig själv glida runt på de många fina Halländska vägarna, genom bokskogar och lugnt tuffandes förbi sjöar och badplatser. En ny värld öppnades plötsligt! Satte mej upp i sängen, gick ner och berättade glad som en lärka:
-Jag ska ta MC-kort!
Trots att frun tyckte jag var tokig (andra tycks SÄLJA sin MC när de har tre barn, inte KÖPA) fick jag som jag ville. Nu sitter jag här och bara ler

Några små förtydliganden om mej, mest för er som inte orkar läsa allt dravel;
41 år halvgammal bor jag numer i Långås, strax norr om Falkenberg. Har mitt ursprung i Göteborg, men flyttade med frun och första barnet (som nu är snart tio år). Sen dess har det blivit två barn till, den minste på två år.
Vad blev det då för första-hoj?
Var till en början helt inne på att köpa en GSX-750F '99 eller '00. Vet egentligen inte varför jag snöade in på den, mer än att jag tyckte den var snygg. Fick också många kommentarer om att det var en bra, lättkörd nybörjarcykel. Tack och lov fick jag inte tag på någon, annars hade det inte blivit som det blev!
I stället fick jag syn på min andra ögonsten (efter familjen, såklart!). Hade sneglat på VFR, men priserna låg så mycket högre jämfört med GSX-erna. Men när jag såg denna blev jag såld direkt!
Ser fram emot många trevliga diskussioner (och säkert kommer jag behöva svar på många frågor jag har i huvet) här på VFR-forum