Äsch underlättas lite med Ryggskydd alias gördeln man spänner runtadrian_vg skrev:Använd mellangärdet att hålla uppe överkroppen med; händerna, armarna och axlarna ska vara avslappnade. Detta är lite jobbigt i lägre farter, men funkar bättre i 70+.Mr_gear skrev:Var rädd för det, försökte nämligen pröva köra med fötterna så - tyckte inte det kändes bekvämt, fick lägga så mycket vikt på händerna... Men ska försöka vänja mig!
Läge att börja öva sittuppar. 8*)
Mr_gear - Nybliven ägare till en Vit VFR 750 - 90
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Mr_gear - Nybliven ägare till en Vit VFR 750 - 90
"Bättre än HD"
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Mr_gear - Nybliven ägare till en Vit VFR 750 - 90
Ingen orsak. En upplyst motorcyklist är en säker motorcyklist. ;*)Mr_gear skrev:Det har du ju rätt i... hade inte alls de problemen ute på landsvägarna i lördags FM nu när du säger det - hojen hör ju hemma i lite högre farter ändå men jag har kört mycket på vägar med låg fart för att öva stadskörning(ska ju trots allt ta körkortet i göteborg) så då har jag märkt av det mycket!adrian_vg skrev:Använd mellangärdet att hålla uppe överkroppen med; händerna, armarna och axlarna ska vara avslappnade. Detta är lite jobbigt i lägre farter, men funkar bättre i 70+.Mr_gear skrev:Var rädd för det, försökte nämligen pröva köra med fötterna så - tyckte inte det kändes bekvämt, fick lägga så mycket vikt på händerna... Men ska försöka vänja mig!
Läge att börja öva sittuppar. 8*)
Väldigt bra tips där iaf! ska tänka på dem när jag kör
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!