Blåviffer

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 3 km glädje

#46 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Idag blev det i alla fall en liten varmkörningsrunda på ca 3 km. Därefter tvätt & tork och sedan övertäckning med ett överkast längst in i garaget. Troligen lär det inte bli mer kört på den här sidan nyår :(
I Uppsala smälter snön som sjutton igen. Ta inte på pyjamasen på viffern riktigt än! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Re: 3 km glädje

#47 Inlägg av Blåviffer »

adrian_vg skrev:...Ta inte på pyjamasen på viffern riktigt än! :D
Tja, det är ju inte som att den är avställd så skulle det mot förmodan bli fint körväder är det bara av med pyjamasen och rulla ut den :-) Däremot tippar jag att oddsen är ganska låga för att det blir så. Det ska inte vara minusgrader, regna eller snöa och helst ha torkat upp någorlunda de två dagar i veckan jag har möjlighet att köra. Dessutom är jag ganska avogt inställd till allt grisigt grus som sprids för halkbekämpningen. Det sprätter på lacken. En annan har ju inte "offer-kåpor" :-) Men som sagt, kanske....
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 3 km glädje

#48 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Tja, det är ju inte som att den är avställd så skulle det mot förmodan bli fint körväder är det bara av med pyjamasen och rulla ut den :-) Däremot tippar jag att oddsen är ganska låga för att det blir så. Det ska inte vara minusgrader, regna eller snöa och helst ha torkat upp någorlunda de två dagar i veckan jag har möjlighet att köra. Dessutom är jag ganska avogt inställd till allt grisigt grus som sprids för halkbekämpningen. Det sprätter på lacken. En annan har ju inte "offer-kåpor" :-) Men som sagt, kanske....
Lagen om alltings jävlighet gjorde att det börja snöa som sjutton igen lite efter att jag skrivit det där. I dag är det minusgrader och is på vägen. :roll: Ska nog hålla tyst ett litet tag. Om det går... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Re: 3 km glädje

#49 Inlägg av Blåviffer »

adrian_vg skrev:
Blåviffer skrev:Tja, det är ju inte som att den är avställd så skulle det mot förmodan bli fint körväder är det bara av med pyjamasen och rulla ut den :-) Däremot tippar jag att oddsen är ganska låga för att det blir så. Det ska inte vara minusgrader, regna eller snöa och helst ha torkat upp någorlunda de två dagar i veckan jag har möjlighet att köra. Dessutom är jag ganska avogt inställd till allt grisigt grus som sprids för halkbekämpningen. Det sprätter på lacken. En annan har ju inte "offer-kåpor" :-) Men som sagt, kanske....
Lagen om alltings jävlighet gjorde att det börja snöa som sjutton igen lite efter att jag skrivit det där. I dag är det minusgrader och is på vägen. :roll: Ska nog hålla tyst ett litet tag. Om det går... ;-)
Ja nu är allt vitt ute och det sista jag hörde är det kommer mer av den varan och kanske tvåsiffriga minus i veckan. Det är väl knappt att det är Edwinväder? Vore det möjligt skulle gärna snabbspola 4 månader nu...möjligen undantaget nån veckas julledighet :-)
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 3 km glädje

#50 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Det är väl knappt att det är Edwinväder?
Alla väder är Edwinväder! Det enda som kan stoppa honom är en fastfrusen kick! 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Re: 3 km glädje

#51 Inlägg av Blåviffer »

Vilken tröttsam optimimism ;-)
adrian_vg skrev:
Blåviffer skrev:Det är väl knappt att det är Edwinväder?
Alla väder är Edwinväder! Det enda som kan stoppa honom är en fastfrusen kick! 8)
Inte osannolikt i sånt väder som är på gång. Är det förresten inte lite barbariskt med kickstart? Har inte kickat igång nåt sen min gamla NS125F, salig i minne. Den var annars en riktigt rolig sak, en 125:a från den tid då de kunde ha mer än 15 hk :-) Det här är inte min men så såg den ut...
Bilagor
Honda NS 125F 85.jpg
Honda NS 125F 85.jpg (54.35 KiB) Visad 6476 gånger
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 3 km glädje

#52 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Är det förresten inte lite barbariskt med kickstart?
Jaoe, lite grann, men kick är det enda som funkar i längden på en vinterpendlarcykel. Elstart kräver nästan daglig laddning för att man säkert ska kunna komma till jobbet om morgonarna (och hem sen) eller tillgång till varmgarage, vilket jag inte har.

Det är en närmast primal känsla av välbefinnande man får om morgonarna, efter en kall natt, och Edwin när startar denna morgon också! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Re: Blåviffer - Sk återfallsknutte

#53 Inlägg av Blåviffer »

Inte rört hojen sen mitten av november då jag körde en liten varmkörningsrunda. Nu i helgen bestämde jag mig för att starta upp den när jag ändå var i garaget och det var ett rimligt antal minusgrader, typ max 2. Jag har alltså kallgarage. Jag har inte tagit ur batteriet och underhållsladdat (lat) och det har varit svinkallt nästan hela tiden - ändå hoppar den igång lika fint som det senast var igår jag körde. Vilken kvalitetsmaskin :mrgreen:
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Blåviffer - Sk återfallsknutte

#54 Inlägg av tersan »

Blåviffer skrev:Inte rört hojen sen mitten av november då jag körde en liten varmkörningsrunda. Nu i helgen bestämde jag mig för att starta upp den när jag ändå var i garaget och det var ett rimligt antal minusgrader, typ max 2. Jag har alltså kallgarage. Jag har inte tagit ur batteriet och underhållsladdat (lat) och det har varit svinkallt nästan hela tiden - ändå hoppar den igång lika fint som det senast var igår jag körde. Vilken kvalitetsmaskin :mrgreen:
:tummenupp :fakta :tummenupp
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Blåviffer - Sk återfallsknutte

#55 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Inte rört hojen sen mitten av november då jag körde en liten varmkörningsrunda. Nu i helgen bestämde jag mig för att starta upp den när jag ändå var i garaget och det var ett rimligt antal minusgrader, typ max 2. Jag har alltså kallgarage. Jag har inte tagit ur batteriet och underhållsladdat (lat) och det har varit svinkallt nästan hela tiden - ändå hoppar den igång lika fint som det senast var igår jag körde. Vilken kvalitetsmaskin :mrgreen:
Det är insprutningen som gör det. Startade min också för nån vecka sen, efter att den stått i snön ute (under kapell, jag är inte helt galen) och oladdat batteri. Gick igång fint. Mullrade vackert dämpat runt snöhögarna. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Re: Blåviffer - Sk återfallsknutte

#56 Inlägg av Blåviffer »

adrian_vg skrev:Mullrade vackert dämpat runt snöhögarna. :D
Kan tänka mig det. Ett uppiggande somrigt ljud :-)
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
arvikathomas
Medlem
Inlägg: 471
Blev medlem: tor sep 23, 2010 17:55
Ort: Arvika

Re: Blåviffer - Sk återfallsknutte

#57 Inlägg av arvikathomas »

Inga problem med mina förgasarhojar heller :wink:
Kör VFR800 V-tech 2012 och KTM 690 enduro R -16

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Blåviffer - Sk återfallsknutte

#58 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:
adrian_vg skrev:Mullrade vackert dämpat runt snöhögarna. :D
Kan tänka mig det. Ett uppiggande somrigt ljud :-)
Du anar inte. Fick akut vårlängtan efteråt och var tvungen att gå in och sniffa lite på skinnstället och handskarna... :oops: :roll: :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Re: Blåviffer - Sk återfallsknutte

#59 Inlägg av Blåviffer »

Vår i luften! Solen "gassade" och det var faktiskt strax över nollan. Nu är det inte så länge kvar till premiär :headbang
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Blåviffer

#60 Inlägg av Blåviffer »

Det var visst längre till premiären än jag trodde i förra inlägget, men idag skedde det . Jippi!! Hade en enorm fartabstinens efter ett halvårs harvande med en trött dieselskoda. Ute på landsvägen hängde jag på en våryster gixxer som körde om bilar på löpande band i en alldeles för rolig fart :cdevil Farten var nog knappt ens lämplig för motorvägen så jag sansade mig rätt snart. Resten av turen gick i en betydligt lugnare takt och jag njöt i fulla drag. Solen sken riktigt skönt och jag hade troligtvis ett fånigt leende på läpparna hela turen.

Hoppas ni andra snart får ut era cyklar om ni fått det än. Har ju inte sett en enda annan viffer i år än...
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Skriv svar