Calle

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Calle

#1 Inlägg av Calle »

Hej allihop!

Jag har till 99% bestämt mig för att skaffa en VFR 800! Ska bara provköra först...

Sambo med underbara Sara och 2 kattkräk!
Saras syster är tillsammans med busen Elias här på forumet, så jag hoppas att vi kan åka ihop i sommar!
Bosatt i Kristianstad och hoppas att våren kommer väldigt snart! (All snö har nu regnat bort och en del har redan plockat ut sina bågar.)

Mitt mc-kort har jag haft sedan -05, och när man är 26 år gammal så gäller det att titta på motorcyklar med ett halv öga på försäkringspremien.
Vilken tur att jag åkte till Årets Hondaåterförsäljare, Lillemans MC i Lund. På så sätt fick jag upp ögonen för denna underbara skapelse!

Jag hoppas att jag kan få lite tips av er då jag förmodligen kommer ställa en del frågor.

I nuläget tittar jag på en 2003 års VFR800 V-Tech med ABS som gått 540 mil. Han begär 86 000 skr och det ligger runt vad jag är beredd på att lägga. Ni som läser, tycker ni detta låter bra? Har även sett fler andra som verkar vara i bra skick... Kanske någon som vill sälja en till mig...

Rock on!

Calle
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#2 Inlägg av elias »

Köp köp! Var som sagt ute igår, med din svägerska.. det är lätt gott om vrid i min 750 för mig o Julia... :)
Bild

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

Re: Calle

#3 Inlägg av danhak »

Calle skrev: I nuläget tittar jag på en 2003 års VFR800 V-Tech med ABS som gått 540 mil. Han begär 86 000 skr och det ligger runt vad jag är beredd på att lägga.
Hallå Calle..
Köpte min VFR i höstas och kollade runt rätt så ordentligt innan jag slog till. Är det en svart VFR på Lillemans så vet jag vilken det är. Ser tokfräsch ut, men han ska ha rätt ordentligt betalt för den!! Jag fick själv tag på en 02 (uttagen 03 med ABS) som gått 700 mil för 60k.. så 86 för motsvarande lät rätt så dyrt. Med tanke på att han haft den ett tag så borde det iofs finnas rätt bra prutmån, men å andra sidan ska han tydligen vara rätt så svårprutad (vad jag har hört iaf).
Förstår att du vill ha en hoj NU!! Men håll koll på blocket, bytbil (mobile, motoscout24 om du kan tänka dig att importera), så dyker det säkert upp en kanonhoj!! LYCKA TILL!!
hojlös

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#4 Inlägg av elias »

Ja.. och tänk på att det är KÖPARENS marknad nu med.
Bild

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Calle

#5 Inlägg av Calle »

danhak skrev:Jag fick själv tag på en 02 (uttagen 03 med ABS) som gått 700 mil för 60k.. så 86 för motsvarande lät rätt så dyrt.
Jo jag vet! Jag tänkte satsa på att köpa rubbet av honom i så fall och försöka få ner priset en del. Har inga prylar än och tycker väl att det är bra att försöka skaffa allt på samma gång för prisets skull.

Var fick du tag i din? Hur långt hade den gått? Det finns en handlare i Varberg, och en i Mjölby som verkar bra! De importerar själva, men han i Varberg har inga kläder alls, och prutar inte en spänn på sina priser...
Motoro i Mjölby skulle ner till Tyskland den här veckan som gick. Han skulle hålla ögonen öppna för vad som fanns där nere. Vi får se vad han har tagit med hem.

MVH Calle
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#6 Inlägg av Calle »

elias skrev:Köp köp! Var som sagt ute igår, med din svägerska.. det är lätt gott om vrid i min 750 för mig o Julia... :)
Tjena chefen!

Fan va gott att höra att det funkar bra för er. Har du köpt skinnstället än eller? Vad har Julia för prylar? Har hon allt än eller lånar hon av dig?

Har du hittat något larm som tjuter än? :lol:
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#7 Inlägg av danhak »

Köpte min privat så det gör ju några tusenlappar på priset. Men jag hade spanat runt i säkert två månader och till slut dök "min" hoj upp på blocket. Min är svensksåld, 02a uttagen 03, tjejkörd (!), 700 mil, inte en repa...

måste bara tillägga att jag var på väg ner och hämta en hoj i Tyskland när denna dök upp på blocket. Jag hade bestämt träff med 2 privatpersoner och typ 5 handlare i Tyskland för att verkligen få med mig ett schysst ex hem. Jag hade lånat en skåpbil av en polare och tom växlat pengar!!! Dagen innan jag skulle åka ner hittade jag istället min 02:a i Landskrona (3mil hemifrån) så det var bara att slå till.

Lite tur ska man ha, men det lönar sig att kika runt å hålla öron&ögon öppna! Vet inte om du absolut vill köpa av en handlare, men det finns definitivt pengar att spara genom att köpa privat/ importera själv. Den stora fördelen med att importera själv är att man passerar bordershopen..:P

Ska du handla kläder så kika in på Lelles.. Dom erbjuder 10% när du handlar via webben och dom har ett grymt utbud!
hojlös

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#8 Inlägg av elias »

Inte köpt loss stället än... men det kommer!

Julia hade inte sina saker här nere så hon lånade en hjälm av grannen bara. Körde ändå ganska försiktigt. Hon har annars det mesta, det är bara ett ryggskydd och skor som fattas.... handskar med.
Bild

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

Re: Calle

#9 Inlägg av Andersson »

Calle skrev:
danhak skrev:Jag fick själv tag på en 02 (uttagen 03 med ABS) som gått 700 mil för 60k.. så 86 för motsvarande lät rätt så dyrt.
Jo jag vet! Jag tänkte satsa på att köpa rubbet av honom i så fall och försöka få ner priset en del. Har inga prylar än och tycker väl att det är bra att försöka skaffa allt på samma gång för prisets skull.

Var fick du tag i din? Hur långt hade den gått? Det finns en handlare i Varberg, och en i Mjölby som verkar bra! De importerar själva, men han i Varberg har inga kläder alls, och prutar inte en spänn på sina priser...
Motoro i Mjölby skulle ner till Tyskland den här veckan som gick. Han skulle hålla ögonen öppna för vad som fanns där nere. Vi får se vad han har tagit med hem.

MVH Calle
Om du kan tänka dig import så kolla in www.vincents.se i varberg.

Han har kläder också, i och för sig svårprutat men grymt bra service där...

Köpte min hoj där i januari, alla tänkbara papper får man med, tidigare ägare och besiktningar osv.
Hojen såld

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#10 Inlägg av Calle »

danhak skrev:måste bara tillägga att jag var på väg ner och hämta en hoj i Tyskland när denna dök upp på blocket. Jag hade bestämt träff med 2 privatpersoner och typ 5 handlare i Tyskland för att verkligen få med mig ett schysst ex hem. Jag hade lånat en skåpbil av en polare och tom växlat pengar!!! Dagen innan jag skulle åka ner hittade jag istället min 02:a i Landskrona (3mil hemifrån) så det var bara att slå till.
HAHAHA!!! Så det är inte läge att åka till tyskland och nämna ditt namn då?!? Misstänker att man kanske får ett par bratwurst kastade efter sig då... hehe
danhak skrev:Den stora fördelen med att importera själv är att man passerar bordershopen..:P!
Jo boardershopen är jäkligt nice!
danhak skrev:Ska du handla kläder så kika in på Lelles.. Dom erbjuder 10% när du handlar via webben och dom har ett grymt utbud!
Åfan! Det kanske man borde göra... Det är ju svårt annars att veta vad man ska ha. Jag har testat lite olika hjälmar, och där lutar det åt Shoei (lite surt med priset bara, men det känns bäst att satsa på säkra prylar...) Annars vill folk gärna sälja Rukka till mig, men jag sneglar faktiskt åt Halvardssons. Vad tror du om det?

Calle
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#11 Inlägg av elias »

Jag är skitnöjd med min Shoei XR-1000. Kom upp en sväng så får du prova den. :)
Bild

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#12 Inlägg av Calle »

elias skrev: Hon har annars det mesta, det är bara ett ryggskydd och skor som fattas.... handskar med.
Sweet!

Jag har spanat in ett par Halvardsson handskar som kostar 900. Ska man köpa ett par liknande från något annat märke får man fan pröjsa minst det dubbla. Verkar va ganska prisvärda...

Hörde att Magnus köpte en friggebod häromdagen. När dyker ni upp i stugan? Vi verkar bli ett glatt gäng och många. Sara satt och skickade massmejl för ett par dagar sedan. Som det är nu så blir vi 11 plus 2 småttingar... Var fan ska alla få plats?

Calle
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#13 Inlägg av Calle »

elias skrev:Jag är skitnöjd med min Shoei XR-1000. Kom upp en sväng så får du prova den. :)
Det är precis en sådan jag har tittat på! BILD!!!
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Calle

#14 Inlägg av Calle »

Andersson skrev:

Om du kan tänka dig import så kolla in www.vincents.se i varberg.

Han har kläder också, i och för sig svårprutat men grymt bra service där...

Köpte min hoj där i januari, alla tänkbara papper får man med, tidigare ägare och besiktningar osv.
Jag har inga problem med att köpa importerad båge. Det verkar inte fifflas vidare mycket med dem. Det var tydligen leasingbilarna i Tyskland som satte igång trenden med att skruva om mätarna då det var så dyrt att köra privat med dem.

Vad var det för båge du köpte då? Hur långt hade den gått och vad gav du?
Som det ser ut nu så har de 2 stycken inne. Båda har gått ganska långt, men iofs så har de gjort 2400 milaservicen då. Jag snackade med en handlare här i Kristianstad och han sa att den servicen går på ca 6-7000. Är det något ni kan bekräfta?

Calle
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#15 Inlägg av elias »

Calle skrev:
elias skrev:Jag är skitnöjd med min Shoei XR-1000. Kom upp en sväng så får du prova den. :)
Det är precis en sådan jag har tittat på! BILD!!!
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=333

Kolla den tråden så ser du hjälmen på mig. :)
Bild

Skriv svar