SvenGren: VFR - en vit dröm sedan 1986

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#16 Inlägg av blacken »

Om du vill ha en kul och lätt knarr att lära sig på, så greppa en 650 Savage absolut den lättaste hojen att lära sig på, och är djävligt kul att köra. Absolut den mest lättkördaste hoj jag någonsin har kört..

blue

#17 Inlägg av blue »

blacken skrev:
blue skrev:
TG skrev:Vad har du tänkt dig för suckan?
Det är inte jag som har tänkt...
Regeringen vill ha 20.000 för den.....
Den är som sagt i ett jäkla fint skick.
Allt original utom blås, som nu är svart istället för krom pga att original systemen verkar ha en tendens att rosta inuti.

Ska lägga den också på Blocket senare, det har inte hunnits än bara.
20.000 lopp? för en GSX 750 -83:a?. Släng ett getöga på Blocket.. :?
Den är som sagt i ett otroligt skick och inte omlackad och överlackad och utsliten som många på Blocket.

Jag lovar Blacken, du behöver inte köpa den! :wink:

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#18 Inlägg av blacken »

blue skrev:
blacken skrev:
blue skrev: Det är inte jag som har tänkt...
Regeringen vill ha 20.000 för den.....
Den är som sagt i ett jäkla fint skick.
Allt original utom blås, som nu är svart istället för krom pga att original systemen verkar ha en tendens att rosta inuti.

Ska lägga den också på Blocket senare, det har inte hunnits än bara.
20.000 lopp? för en GSX 750 -83:a?. Släng ett getöga på Blocket.. :?
Den är som sagt i ett otroligt skick och inte omlackad och överlackad och utsliten som många på Blocket.

Jag lovar Blacken, du behöver inte köpa den! :wink:
Är det säkert? :D Int bli sur nu, bara det att man blir lite "småchockad" över prisbilden på en del knarrar liasom, och man spontant reagerar bara. Men om du fick välja vilken tog du, denna http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_ ... ?ca=11&w=3 för 20.000 lopp. eller din för samma peng?..

blue

#19 Inlägg av blue »

:claugh

Rosa och lila hojar är det värsta jag vet!!

Tänker att den som köper vår 83a är en som resonerar lite som SvenGren och vill ha den där hojen från förr och då i ett förbaskat bra skick.
Jag letade först efter en GSX när jag skulle övningsköra och jäklar vad mycket gamla skithojar det finns på Blocket. :shock:
Jättefina på bild och när man väl kommer dit är dom sandpapprade och mattsvartlackade på "skuggsidan"

Nä, vi står för både pris och skick! :wink:

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#20 Inlägg av blacken »

blue skrev::claugh

Rosa och lila hojar är det värsta jag vet!!

Tänker att den som köper vår 83a är en som resonerar lite som SvenGren och vill ha den där hojen från förr och då i ett förbaskat bra skick.
Jag letade först efter en GSX när jag skulle övningsköra och jäklar vad mycket gamla skithojar det finns på Blocket. :shock:
Jättefina på bild och när man väl kommer dit är dom sandpapprade och mattsvartlackade på "skuggsidan"

Nä, vi står för både pris och skick! :wink:
Duger det med en svart då? http://www.blocket.se/malmo/Suzuki_GSX_ ... ?ca=11&w=3
Sant att det finns mycket rackel ibland dom äldre knarrarna, men är ändå skeptisk till att ni får den såld för dom pengarna, även att den är i "mint condition". Förståss till "nisse gammelknutte" som går i barndom så kan det kanske gå.. :D

blue

#21 Inlägg av blue »

blacken skrev:
blue skrev::claugh

Rosa och lila hojar är det värsta jag vet!!

Tänker att den som köper vår 83a är en som resonerar lite som SvenGren och vill ha den där hojen från förr och då i ett förbaskat bra skick.
Jag letade först efter en GSX när jag skulle övningsköra och jäklar vad mycket gamla skithojar det finns på Blocket. :shock:
Jättefina på bild och när man väl kommer dit är dom sandpapprade och mattsvartlackade på "skuggsidan"

Nä, vi står för både pris och skick! :wink:
Duger det med en svart då? http://www.blocket.se/malmo/Suzuki_GSX_ ... ?ca=11&w=3
Sant att det finns mycket rackel ibland dom äldre knarrarna, men är ändå skeptisk till att ni får den såld för dom pengarna, även att den är i "mint condition". Förståss till "nisse gammelknutte" som går i barndom så kan det kanske gå.. :D
Nisse gammelknutte var ordet! :lol:

Nä, vad säger du?
Ska vi lämna tillbaks tråden till SvenGren nu.......?
:oops: F´låt......

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#22 Inlägg av blacken »

blue skrev:
blacken skrev:
blue skrev::claugh

Rosa och lila hojar är det värsta jag vet!!

Tänker att den som köper vår 83a är en som resonerar lite som SvenGren och vill ha den där hojen från förr och då i ett förbaskat bra skick.
Jag letade först efter en GSX när jag skulle övningsköra och jäklar vad mycket gamla skithojar det finns på Blocket. :shock:
Jättefina på bild och när man väl kommer dit är dom sandpapprade och mattsvartlackade på "skuggsidan"

Nä, vi står för både pris och skick! :wink:
Duger det med en svart då? http://www.blocket.se/malmo/Suzuki_GSX_ ... ?ca=11&w=3
Sant att det finns mycket rackel ibland dom äldre knarrarna, men är ändå skeptisk till att ni får den såld för dom pengarna, även att den är i "mint condition". Förståss till "nisse gammelknutte" som går i barndom så kan det kanske gå.. :D
Nisse gammelknutte var ordet! :lol:

Nä, vad säger du?
Ska vi lämna tillbaks tråden till SvenGren nu.......?
:oops: F´låt......
Jo det kan vi göra, innan vi skrämmer bort grabbstackarn ifrån hojvärlden :D Men som tidigare nämnts, INT`bli sur nu!, bara att man blir smått råchockad över prisbilderna i hojbranschen, inget personligt riktat till eder, bara en ärlig spontan reaktion så här tidigt på en Söndag morgon..

blue

#23 Inlägg av blue »

Lovar att jag inte är sur! :)

Är ganska glad faktiskt, för jag tror jag har en köpare på min egen hoj om en timme.....
Glad och glad förresten.....
Jag ska sälja min beeeebis.... :cry:

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#24 Inlägg av blacken »

blue skrev:Lovar att jag inte är sur! :)

Är ganska glad faktiskt, för jag tror jag har en köpare på min egen hoj om en timme.....
Glad och glad förresten.....
Jag ska sälja min beeeebis.... :cry:
Joo det är alltid sorgligt att kränga ens ögonsten, det är baske mig lättare att kränga riksdagen än ens järnhäst.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#25 Inlägg av Jimmy.S »

blacken skrev:Om du vill ha en kul och lätt knarr att lära sig på, så greppa en 650 Savage absolut den lättaste hojen att lära sig på, och är djävligt kul att köra. Absolut den mest lättkördaste hoj jag någonsin har kört..
bekymmret är kubiken, krävs minst 700cc för att få kort för tung hoj, om nu trådstartaren vill ha kort för tung hoj vill säga

Användarvisningsbild
SvenGren
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: tis maj 04, 2010 20:13
Ort: Norra Bohuslän - vid havet
Kontakt:

#26 Inlägg av SvenGren »

Tack för all respons! :D
Och tack för välkomnandet!

Det känns rätt så tryggt att köpa en VFR känns det som. Självklart ska man inte vara blåögd och tro att alla ex på t.ex Blocket är de bästa exemplaren, men nu vet jag lite mer vad jag ska titta på. Problemet i mitt fall är att få ett objekt provkört.. Kan ju alltid be ägaren å dra en repa ner för gatan å sen rapportera om han/hon tycker växlarna hoppar ur osv. *asg*

Skämt å sido - det får ju ordna sig. :lol: Bor på västkusten så om nån känner att han hon vill hänga med på en provkörning så hojta till!

blue - har sett vad du har i form av den blå och det är nog ändå en VFR jag är ute efter. Hade dock inte tänkt mig en blå - även om blått är flott 8)

Det måste inte vara just en -86a heller - det vara bara det att det var -86 som VFR dök upp i mitt liv (om än på håll).

Hittat en röd skönhet a´la -95 för runt 30 pix samt några intressanta objekt mellan -86 å -89 mot Sthlm-hållet för runt 20 så det finns ju hopp även för mig 8)
blue skrev:Ska vi lämna tillbaks tråden till SvenGren nu.......?
:oops: F´låt......
blacken skrev:Jo det kan vi göra, innan vi skrämmer bort grabbstackarn ifrån hojvärlden :D
Ett rent nöje att läsa alla kommentarer! :roll:

//Sven

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#27 Inlägg av adrian_vg »

SvenGren skrev:Ett rent nöje att läsa alla kommentarer! :roll:

//Sven
Ingen orsak. Det kommer mer ska du se. ;-)

Gen 94-97 är vad du ska ha. Snyggast och bäst! Och det säger jag inte bara för att jag har en 97:a själv... :roll: :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#28 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
SvenGren skrev:Ett rent nöje att läsa alla kommentarer! :roll:

//Sven
Ingen orsak. Det kommer mer ska du se. ;-)

Gen 94-97 är vad du ska ha. Snyggast och bäst! Och det säger jag inte bara för att jag har en 97:a själv... :roll: :lol:
Nää 90-93 är snyggast så det så!.. :D

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#29 Inlägg av tersan »

blacken skrev:Nää 90-93 är snyggast så det så!.. :D
Sådärja, lyssna nu på de erfarna herrarna... 8)
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#30 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
blacken skrev:Nää 90-93 är snyggast så det så!.. :D
Sådärja, lyssna nu på de erfarna herrarna... 8)
Det här har potential till att spåra ur på ett hägst magnifikt sätt! ;-)

Gen 94-97 är bäst och snyggast för att den hämtar linjerna från NR750, som ju är ett erkänt dräggelobjekt.

Vad är er ursäkt, gubbar? :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar