Tyrannosaurus

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#226 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:En "vild" gissning antingen nålventiler trots deras ungdom är inkontinenta, och orsak kan vara 1: skit/gegg/segguckkel på sätet/nålspets. 2: annat skit som förhindrar ordentlig stängning av flottörhus. 3; flottörnivå för hög. 4: defekta genom fabrikationsfel. 5: läckage genom nålsätes infästning i flottörhus. 6: Bakfull ägare/mekaniker monterade dom upp och ner. :lol:
1. Osannolikt efter rengöringen och dessutom att två skulle ha gegg i sig.
2. Då skulle det läcka från packningen och inte ur överflödningshålet.
3. Kollat. när jag hade dom isär.
4. Osannolikt att två originalgrejer har fabrikationsfel.
5. Nya alutätningsringar och åtdraget. Också osannolikt att jag skulle ha missat att dra åt två.
6. Ah, där har vi det :lol:

Jag fick ett tips av en polare hur man kan skrämma bort ev. skit/gegg ur knasarna. Man tar av luftburken så man kommer åt trattarna, startar (man lär ju få använda nån slags extern tank), drar upp varvet till 2-3000 och med handen blockar ett insug i taget några gånger. Det baksug som då bildas menade han slår loss ev. skit/gegg.
Mjaeeeaeee, Liasom om den fyller flottörhuset sakta så både kan och hinner nålventil att stänga, snarare tvärt om, att pump genererar för mycket såsflöde/tryck, då kan sås skvitta förbi litegranna pga det högre trycket, innan ventil orkar/hinner med att stänga.
Och som tidigare nämnt, pumpmembran har ena sidan av membranet öppet mot atmosfärtryck, annars skulle den inte funka. och skulle såsen rinna ut, så är det i första hand där det är minst motstånd, dvs genom pumpmotorn/bakre del av membranhus. (Teoretiskt sett i allafall)...
Har du koll på hur en sån där membranpumpsmojäng funkar? Den ska ju känna av baktryck på nåt sätt och stannar så jag gissar att det måste bara nån slags tryckregulator i den. Min tanke är att om det är skit/gegg i den så känner den inte av det på rätt sätt och skapar ett övertryck och då pallar inte nålventilerna att stänga ordentligt. När jag hade igång den igår så blattade den inte heller ut en massa soppa på backen, utan det var bara ett ganska litet läckage.

Åtgärd 1 blir att ta loss och kolla pumpen. Det är iaf betydligt enklare än att riva ner knasarna igen bara för att sannolikt konstatera att dom är rena.
Åtgärd 2 blir att byta luftskruvar.

På tal om det, har du nån synpunkt på om man ska ta skruvarna från CMS för €8/st. eller dom från David Silver för £17/st.? Det är ju rätt stor prisskillnad, 4 st. för typ 320 spänn respektive 800 spänn.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Tyrannosaurus

#227 Inlägg av vroom »

Hel-te vad glad jag är att min hoj har spridare.. visst är det kul att meka men din ödla tar nog fan priset. Sälj gunilla persson NU :lol:
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#228 Inlägg av adrian_vg »

vroom skrev:Hel-te vad glad jag är att min hoj har spridare.. visst är det kul att meka men din ödla tar nog fan priset. Sälj gunilla persson NU :lol:
Och insprutning har en del andra roligheter och problem för sig ist. :roll: :huvet
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#229 Inlägg av blacken »

ag fick ett tips av en polare hur man kan skrämma bort ev. skit/gegg ur knasarna. Man tar av luftburken så man kommer åt trattarna, startar (man lär ju få använda nån slags extern tank), drar upp varvet till 2-3000 och med handen blockar ett insug i taget några gånger. Det baksug som då bildas menade han slår loss ev. skit/gegg.
Det kan mycket väl funka, Men hur diafragmagummit på trottlarna reagerar på det, har jag inte en susning om. Men om man ska vara en riktig biker, så ska man använda höger pungkula för att blocka insuget. Alternativt bägge kulorna (förmodligen ett arv ifrån Parallell twin tiden) :lol:
Den ska ju känna av baktryck på nåt sätt och stannar så jag gissar att det måste bara nån slags tryckregulator i den.
Helt rätt, fast den känner av ett övertryck som stänger av den. Men man kan undra varför dom inte fixade en cirkulationspump med en trycklastad bypass ventil i stället, liasom det funkar ju bra på spruten, så varför inte på knasare? En av livets stora och olösta gåtor? Vem vet, vi kanske har ett sjysst Nobelpris att hämta här, om vi är envisa nog dvs. :lol: :lol:
Åtgärd 2 blir att byta luftskruvar.
Det tror jag nog är att "lugga en flint skallig" som det heter, för jag har svårt att se hur en tomgångsluftskruv, kan påverka flottörnivån i koppen eller nålventilens tätningsförmåga gentemot sätet.
På tal om det, har du nån synpunkt på om man ska ta skruvarna från CMS för €8/st. eller dom från David Silver för £17/st.? Det är ju rätt stor prisskillnad, 4 st. för typ 320 spänn respektive 800 spänn.
Löser vi den gåtan, så tror jag att vi har ett till Nobelpris att inhösta. Men stick dom i fingret och se vilken som ger det bästa blodflödet. :D



Edit: som jag nu har förstått så reguleras trycket av slaget på membranpistongen vars rörelse "styrs" av hur långt den rör sig. Som i sin tur styr switchen. Membranet och tryckstången rör sig fritt ända tills mottrycket i såsröret stiger för att nålventilerna har stängt, och då så kan inte membranet röra sig lika långt, och det påverkar tryckstången i till switchplattan som i sin tur inte tillåter kontakterna att få kontakt med varandra. Och så håller den på tills den rasar.
Det ligger då nära till hands då att misstänka, att det är membranets returfjäder som avgör bränsletrycket delvis i allafall. (Hårdare fjäder kan trycka såsen hårdare i systemet = ökat bränsletryck och vice versa)
Eller har man fått ett Simborgarmärke till ?
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#230 Inlägg av tersan »

Tyrannosaurus skrev: 1b. Eftermarknad för €8/st. https://www.cmsnl.com/products/screw-se ... u-U9_EvAW1
Jag har just blivit återförsäljare för CMSNL, så jag tycker förstås att du ska köpa dessa skruvar via mig... :wink:
Jag återkommer om pris, tänkte göra en beställning i närtid!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#231 Inlägg av Tyrannosaurus »

Pumpen losstagen och provkörd lös. Den verkar funka som den ska, men sen hade jag inte tid att fixa mer. I veckan ska jag flödestesta pumpen, det finns ett mått i boken som den ska pumpa. Sen fick jag en annan pump av en polare som jag tänker jämföra med. Jag vet inte ens om den funkar, men det är ju värt att testa.
Innan jag monterar igen ska jag även kolla flödet i slangen till knasarna både med vakuumpump som kan ge en liten vink om nålarna stänger som dom ska och sen blåsa igenom lite försiktigt med tryckluft.
blacken skrev:Men man kan undra varför dom inte fixade en cirkulationspump med en trycklastad bypass ventil i stället, liasom det funkar ju bra på spruten, så varför inte på knasare? En av livets stora och olösta gåtor? Vem vet, vi kanske har ett sjysst Nobelpris att hämta här, om vi är envisa nog dvs. :lol: :lol:
Det är nog inget pris att hämta där, utan det är troligen helt enkelt för att det är dyrare. Däremot kan man fråga sig varför dom har envisats att använda en elektrisk membranpump istället för en vakuumpump som hade varit ännu billigare och troligen inte lika benägen att fallera.

Här finns en bra reparationsmanual http://www.africatwin.ru/africafiles/ma ... elpump.pdf
Det är iofs en XRV Afrika Twin, men pumpen är ganska identisk. Artikeln beskriver bara elfix, men den delen verkar funka på min, men även en vakuumpump.
Det tror jag nog är att "lugga en flint skallig" som det heter, för jag har svårt att se hur en tomgångsluftskruv, kan påverka flottörnivån i koppen eller nålventilens tätningsförmåga gentemot sätet.
Min tanke var allmän spåning om tjuvluften kunde skapa nåt baksug som öppnar flotörena lite.
Edit: som jag nu har förstått så reguleras trycket av slaget på membranpistongen vars rörelse "styrs" av hur långt den rör sig. Som i sin tur styr switchen. Membranet och tryckstången rör sig fritt ända tills mottrycket i såsröret stiger för att nålventilerna har stängt, och då så kan inte membranet röra sig lika långt, och det påverkar tryckstången i till switchplattan som i sin tur inte tillåter kontakterna att få kontakt med varandra. Och så håller den på tills den rasar.
Det ligger då nära till hands då att misstänka, att det är membranets returfjäder som avgör bränsletrycket delvis i allafall. (Hårdare fjäder kan trycka såsen hårdare i systemet = ökat bränsletryck och vice versa)
Eller har man fått ett Simborgarmärke till ?
Manualen som jag länkar till beskriver pumpen rätt bra. Jag har sprayat in lite BreakClean, som i princip är ren bensin under tryck, för att ev. göra ren membranet. Men det verkar inte gå att öppna pumpen med mindre än att man förstör den.
tersan skrev:
Tyrannosaurus skrev:1b. Eftermarknad för €8/st. https://www.cmsnl.com/products/screw-se ... u-U9_EvAW1
Jag har just blivit återförsäljare för CMSNL, så jag tycker förstås att du ska köpa dessa skruvar via mig... :wink:
Jag återkommer om pris, tänkte göra en beställning i närtid!
Tja, priset är väl €8/st + frakt? Men det är ändå för sent för jag har redan beställt nya skruvar här https://www.motorcyclespareparts.eu/en
Priset låg mittemellan CMSNL och David Silver, efteråt kom jag på att det troligen är samma tillverkare och att jag lika gärna hade kunnat beställa dom billigare. Men skit samma original är original och dom borde dyka upp i veckan.

Min enda tanke är hur fasen jag ska få ur dom mikroskopiska o-ringarna ur hålen. Men det blir väl med en liten najtråd eller nåt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#232 Inlägg av blacken »

Det är nog inget pris att hämta där
Jaha, bara att trycka ner nyskapande ideèr i skorna, pessimist där. :lol:
använda en elektrisk membranpump istället för en vakuumpump som hade varit ännu billigare och troligen inte lika benägen att fallera.
Troligaste orsaken, var hitta vakuum impulser med lagom styrka och frekvens på en Japsfyra?.
Min enda tanke är hur fasen jag ska få ur dom mikroskopiska o-ringarna ur hålen
Du har ingen snäll blondin i bekantskapskretsen? :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#233 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
använda en elektrisk membranpump istället för en vakuumpump som hade varit ännu billigare och troligen inte lika benägen att fallera.
Troligaste orsaken, var hitta vakuum impulser med lagom styrka och frekvens på en Japsfyra?
Duger inte suget från synkhålen?
Min enda tanke är hur fasen jag ska få ur dom mikroskopiska o-ringarna ur hålen
Du har ingen snäll blondin i bekantskapskretsen? :lol:
Jo, men jag tror inte hon är villig att göra det på en ödla :tuttar :laugh
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#234 Inlägg av blacken »

Duger inte suget från synkhålen?
Och hur få det suget att pulsera med rätt frekvens?.
Jo, men jag tror inte hon är villig att göra det på en ödla
No probs, bara spela truddelutten för na` :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZeBpznZKWRM
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#235 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Och hur få det suget att pulsera med rätt frekvens?
Afrika Twin är ju en V2:a hur funkar det med rätt frekvens på den? F.ö. har jag inte den blekaste hur en vakuumpump funkar. Det närmaste jag kommer är min Mityvac som jag tänker se om jag kan testa flotörena med.
Jo, men jag tror inte hon är villig att göra det på en ödla
No probs, bara spela truddelutten för na` :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZeBpznZKWRM
:?: Då passar väl denna bättre för att komma i rätt vakuumstämning :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=VU3vkgBMzEw
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#236 Inlägg av Tyrannosaurus »

Uppdatering:

Såg att det fanns två trådar om det, men jag fortsätter ändå här.
viewtopic.php?f=3&t=5766
viewtopic.php?f=3&t=6074

Jaha soppapumpen losstagen, genomspolad med Breakclean för att få bort ev. gegg och flödestestad. Den ska enligt boken ge 800 ml/minut +/- 10% (jag gissar att samma värde även gäller pumpen på VFR). Instruktion för hur man mäter (länka eller kopiera gärna till valfri tråd) :
1. Koppla bort den utgående slangen som går till knasarna.
2. Sätt på en lös slang på nippeln som man låter gå ner i ett graderat mätglas.
3. Bygla svarta och vita kabeln till reläet.
4. Slå på tändning i exakt 5 sekunder.
5. Multiplicera den uppmätta mängden med 12.

Min gav 70 ml på 5 sekunder = 840 ml/minut. Så det är inom marginalen. Då vet jag åtminstone att pumpen är ok.

De nya luftskruvarna kom idag. Ner i garaget för lite meck. Ingen lek att få ut dom gamla skruvarna, men efter lite pill och hjälp av en polare så gick det till slut.

Men hur var det då med den läckande skruven? Det är tillåtet att garva nu, Blacken :mrgreen:
In men liten mejsel för att skruva ut en av luftskruvarna. Men varför greppar den inte i spåret? Fram med en ficklampa och kolla... Tji skruv! :o
Skruvjäveln hade ramlat bort. Konstigt att hojen gick som en påse skit på tomgång och lågfart med jämngas - Inte!
Vem hade kunnat gissa det? Det är ju föfan ingen gammal Trajja eller HD som lämnar skruvar efter sig längs vägen! *morr!* :twisted:

Förklaringen kom när jag satte i den nya. Den går väldigt lätt trots att den sitter i spänn med en fjäder. En förklaring kan vara att dom ska skruvas ut rätt långt, 3 1/4 varv.
Men dom andra går inte lika lätt? Nåja, skit samma, en kort funderare. Luftskruvarna ställer man ju in en gång och rör sen aldrig mer. Med dom nya skruvarna följde det med pluggar som man kan sätta i hålen utanför skruvarna. Det är original, men dom har inte suttit där sen jag satte i Dynojet-kittet på 80-talet eller nåt för enda sättet att få ur dom är att borra hål, sätta i en plåtskruv, ta en tång och rycka. Jag har aldrig bytt luftskruvar tidigare, men nu fick den iaf nya pluggar.

Imorgon ska det startas och provköras igen. Få se om soppapisset har gett sig. Ev. gegg i pumpen och en saknad luftskruv kan ju ha varit boven - hoppas det. Annars kan det bara vara lite skit i knasarna och isf rycker jag luftburken och kör jag kvävningstricket.

En sak är iaf säker. Jag kommer aldrig mer låta den stå över vintern med soppa i knasarna. Dessutom kommer jag hädanefter att stänga soppakranen och köra pumpen hyfsat torr innan jag ställer den :twisted:
Det är bara att låta den gå tills den stannar p.g.a. soppabrist, sen tömmer man knasarna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#237 Inlägg av blacken »

Fram med en ficklampa och kolla... Tji skruv!
:laugh :laugh :laugh :laugh :laugh
Du kanske skulle polera porslinsögonen lite oftare, verkar det som...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Tyrannosaurus

#238 Inlägg av vroom »

Tyrannosaurus skrev:Uppdatering:
Förklaringen kom när jag satte i den nya. Den går väldigt lätt trots att den sitter i spänn med en fjäder. En förklaring kan vara att dom ska skruvas ut rätt långt, 3 1/4 varv.
Låter som det skulle behövas lite gänglåsning? Trist med hoppjerkor till skruvar annars :shock:
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#239 Inlägg av adrian_vg »

vroom skrev:
Tyrannosaurus skrev:Uppdatering:
Förklaringen kom när jag satte i den nya. Den går väldigt lätt trots att den sitter i spänn med en fjäder. En förklaring kan vara att dom ska skruvas ut rätt långt, 3 1/4 varv.
Låter som det skulle behövas lite gänglåsning? Trist med hoppjerkor till skruvar annars :shock:
Kan vara lite iffigt att använda sånt på förgasare. Om det värsta händer kan vätskan komma in i förgasarens små kanaler och sätta igen dem när vätskan stelnar.

Har ett minne av att förre ägaren av grönviffern använt packning på tub till förgasarkopparna, med resultat att packning spridit sig genom kanalerna och satt igen dem.
Upptäcktes när verkstadssnubben skulle kolla vad för munstycken som satt i och varför hojen gick så dåligt.
Rensningen kom på verkstadsräkningen sen...

Något att hålla i minnet!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#240 Inlägg av Tyrannosaurus »

Var ute och körde en repa idag och... Hojen går som en klocka och pissar inte soppa längre :banana

Den går en aning oroligt på låga varv, men det kan härledas till två saker där jag vet det ena och kan tänka mig det andra:
1 (vet). Knasarna är ganska osynkade så hojen går lite som "pöö-pöö-pöö-pöö-pöö-pöö-pöö" och det vet jag att den har gjort tidigare när den har varit osynkad.
2 (kan tänka mig). Luftskruven kan röra sig lite innanför pluggen, men den kan aldrig ramla bort som tidigare.

Men inget av det är nåt större problem. Synkningen ska jag fixa och om det får lite för mycket på en burk så kan jag leva med det.

Ett större problem är istället att ägaren inte går som en klocka. Får fortfarande ont trots att jag har flytta ner/bak fotpinnarna. Ska in på CD-växlar-justering på torsdag (en polare som kallar min manick för "CD-växlare". Jag är ju delvis bionic numera med inbyggda antenner och allt :mrgreen:

Så vi får se hur mycket hojåkning det blir framöver. Jag vill att det ska kännas rätt bra, annars är det meningslöst och då vette fan. Vi får se, i år blir det ett testår, sen får vi se om jag behåller den eller kanske, kanske, kanske säljer. Men i det läget kommer jag att välja köpare noga. Säljs den så blir det inte vem som helst som får köpa den, priset bestämmer jag (jag lär inte släppa den under 60-70K) och blir den i det läget inte såld, må så vara, då får jag väl begravas med den :twisted:
blacken skrev:
Fram med en ficklampa och kolla... Tji skruv!
(ASG x5)
Du kanske skulle polera porslinsögonen lite oftare, verkar det som...
Det är ju inte riktigt det första man tänker på när hojen går dåligt: "Nu ska jag kolla så att ingen av luftskruvarna har ramlat bort".
Den gick ju lika illa för två år sen när jag hade igång den senast och man funderar på alla tänkbara problem utom just det :huvet
adrian_vg skrev:
vroom skrev:
Tyrannosaurus skrev:Uppdatering:
Förklaringen kom när jag satte i den nya. Den går väldigt lätt trots att den sitter i spänn med en fjäder. En förklaring kan vara att dom ska skruvas ut rätt långt, 3 1/4 varv.
Låter som det skulle behövas lite gänglåsning? Trist med hoppjerkor till skruvar annars :shock:
Kan vara lite iffigt att använda sånt på förgasare. Om det värsta händer kan vätskan komma in i förgasarens små kanaler och sätta igen dem när vätskan stelnar.

Har ett minne av att förre ägaren av grönviffern använt packning på tub till förgasarkopparna, med resultat att packning spridit sig genom kanalerna och satt igen dem.
Upptäcktes när verkstadssnubben skulle kolla vad för munstycken som satt i och varför hojen gick så dåligt.
Rensningen kom på verkstadsräkningen sen...

Något att hålla i minnet!
Det skulle nog funkar om man tar väldigt lite gänglåsning och låter det torka innan man startar. Ett annat tips jag fick idag är att man kan ta en tång och stuka gängorna på skruven lite.

Men skit samma, nu sitter pluggarna i och enda sättet att få ur dom är att förstöra dom, så dom får sitta.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar