Jimmy S

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#61 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Och hur är det med röret ifrån vattenpumpen till termostathuset då?.. :lol:
Jag vet inte. Putsad aluminium? :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Jimmy S

#62 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Och hur är det med röret ifrån vattenpumpen till termostathuset då?.. :lol:
Jag vet inte. Putsad aluminium? :)
Ähhh, erkänn nu, du är en smygkromis, Du smyger ut på nätterna och putsar på röret i smyg, när du är övertygad om att ingen kan se dig.. :lol: :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#63 Inlägg av Jimmy.S »

Jaha, då var min kromsläde såld.... får se vad som hamnar i garaget, har fått upp ögonen på en fz1-gt, verkar ju himlans trevliga men det är ju även en viffer..... får se om man skaffar nytt innan vintern eller framåt våren.

Känns ändå lite småtråkigt, det var en härlig kamrat det med i moderata hastigheter.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#64 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:Jaha, då var min kromsläde såld.... får se vad som hamnar i garaget, har fått upp ögonen på en fz1-gt, verkar ju himlans trevliga men det är ju även en viffer..... får se om man skaffar nytt innan vintern eller framåt våren.

Känns ändå lite småtråkigt, det var en härlig kamrat det med i moderata hastigheter.
Ingen annan viffer?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#65 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:
Jimmy.S skrev:Jaha, då var min kromsläde såld.... får se vad som hamnar i garaget, har fått upp ögonen på en fz1-gt, verkar ju himlans trevliga men det är ju även en viffer..... får se om man skaffar nytt innan vintern eller framåt våren.

Känns ändå lite småtråkigt, det var en härlig kamrat det med i moderata hastigheter.
Ingen annan viffer?
Vet inte än hur det blir, v4:a ljudet är ju så jäkla gött samtidigt är ju radfyran väldigt komfartabel att köra, drar fint på 6:ans vxl från riktigt låga varv= ingen flapper mods för att gå normalt... sen har jag ju aldrig ägt en hoj med radmotor fast det kanske inte är någon förlust? :lol:

Nä svårt att veta vad man ska ha, är sugen på en cb1300 med, grymt gott vrid, eller en x-11 när man ändå ska köra naken... för ett trevligt pris med, eller kanske bara en stor touringhoj för lugnare tempo typ varaderon fast den kanske blir för tråkig i längden eller en.... ja du fattar kanske, måste försöka hitta något spår att följa, just nu är det bara rondeller i skallen :wink:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#66 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:Nä svårt att veta vad man ska ha, är sugen på en cb1300 med, grymt gott vrid, eller en x-11 när man ändå ska köra naken... för ett trevligt pris med, eller kanske bara en stor touringhoj för lugnare tempo typ varaderon fast den kanske blir för tråkig i längden eller en.... ja du fattar kanske, måste försöka hitta något spår att följa, just nu är det bara rondeller i skallen :wink:
Såg en X11 på Gröndal för en vecka sen. Vad är det egentligen? Såg lite spejsad ut, på ett bra sätt. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#67 Inlägg av Jimmy.S »

en trevlig nakenhoj, med blackbirdens motor, dock lite nertrimmad till 140hk /116Nm, kan nog vara en trevlig bekantskap

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Jimmy S

#68 Inlägg av Donner »

Kan nämna ett par ord om CB1300, mycket trevlig och potent hoj, speciellt med PC3 och helsystem. Min var bänkad till 126hk/122nm på hjulet.
Nackdelen är vikten och chassit. Rörram med den motorn blir sådär. Men vilken motor....jösses så trevlig hehe.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#69 Inlägg av Jimmy.S »

Donner skrev:Kan nämna ett par ord om CB1300, mycket trevlig och potent hoj, speciellt med PC3 och helsystem. Min var bänkad till 126hk/122nm på hjulet.
Nackdelen är vikten och chassit. Rörram med den motorn blir sådär. Men vilken motor....jösses så trevlig hehe.
Ja jag såg dina trådar på superboldor forumet och den verkade trevlig din gamle, men kan förstå känslan med klen ram, hade ju rör ram på glidarn + hög vikt + att ramen var ihopskruvad (delbar) på vissa ställen gjorde att det blev ett obehagligt flex i ramen vid högre hastigheter och kurvtagning, lite som en kåt snok vinglade man trots riktigt racehäng och lugna farter runt 150-180 ;) den var helt enkelt inte byggd för det :roll: , men det är därför jag är tveksam till just 1300:an. då passar nog x11:an bättre min körstil om man nu vill åka naken?

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#70 Inlägg av Jimmy.S »

hmmm någon som har nån erfarenhet av mera touringinriktade hojar? t.ex varaderon? provkörde en -11 på en firma för ett tag sen men var lite missnöjd med draget... kanske blir bättre med slipon och pc? eller så är den väldigt "Honda" går som fan men upplevs inte så ? tänker framförallt på den "nya" = 6vxl och insprutning

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#71 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:hmmm någon som har nån erfarenhet av mera touringinriktade hojar? t.ex varaderon? provkörde en -11 på en firma för ett tag sen men var lite missnöjd med draget... kanske blir bättre med slipon och pc? eller så är den väldigt "Honda" går som fan men upplevs inte så ? tänker framförallt på den "nya" = 6vxl och insprutning
Varadero är en pråm.

Vad för sorts touringinriktad hoj är du ute efter? Nåt kosmetiskt offroadigt eller nåt mer av Pan European-typ?

BMW F800ST verkar ju rätt cool, om du nu inte ska ha en till VFR. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#72 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:
Jimmy.S skrev:hmmm någon som har nån erfarenhet av mera touringinriktade hojar? t.ex varaderon? provkörde en -11 på en firma för ett tag sen men var lite missnöjd med draget... kanske blir bättre med slipon och pc? eller så är den väldigt "Honda" går som fan men upplevs inte så ? tänker framförallt på den "nya" = 6vxl och insprutning
Varadero är en pråm.

Vad för sorts touringinriktad hoj är du ute efter? Nåt kosmetiskt offroadigt eller nåt mer av Pan European-typ?

BMW F800ST verkar ju rätt cool, om du nu inte ska ha en till VFR. :)
nja, jag vet inte riktigt vart jag vill för tillfället... ja varaderon är ett stort åbäke att baxa omkring men kändes väldigt smidig när den väl kördes, ska väl tilläggas att efter en glidare är det mesta smidigt annars har man nog misslyckats med något, det jag vet är att jag har en taskig nacke i bagaget, kan åka hur sportig hoj som helst många mil bara det är kurvigt så kroppen verkligen får jobba på sadeln, då känns allt ok, men dom lite tråkigare a-b körningarna kan vara riktigt jobbiga då det är så statisk hållning på huvudet och då får jag skitont. räcker med 5 mil så börjar det komma, efter 20 mil så ställer jag nästan hojen om det inte är riktigt bra körställning, upplevde detta redan på viffern dock fungerade glidarens mer raka körställning mycket bättre, är därför jag har kollat på varaderon för det är riktigt gubbig körställning :roll: sen så finns ju även fjr:en men.... jag är bara strax över 30

och fz1-s:en är så jäkla dyr att försäkra + kanske lite för busig för mig med sina 150hk/200 kg annars så satt jag riktigt bra på den, kostar visserligen "endast" 7100 på svedea medans andra bolag tar mellan 10000-42500 per år.... har man otur så kanske dom smyghöjer succesivt och då blir det dyrare än vad det är värt.

hmmm svårt när man sitter med pengar, är såå mycket som lockar, är ju även sugen på att köra lite smc banåka nästa år med men då vill man ju gärna ha något vettigt att bruka där.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#73 Inlägg av adrian_vg »

Aprilia Touno RSV4 är en riktigt kul hoj. Och så har den V4 instoppad förstås. En sån motor, 1000cc/ca 160 hk, borde Honda trycka in i nästa VFR. Körställningen på Touno är vad du söker.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#74 Inlägg av Jimmy.S »

he he, ja där har man en kul hoj, ev. lite lite i överkant för min budget ;) tittar på hojar upp till 50-55

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#75 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:he he, ja där har man en kul hoj, ev. lite lite i överkant för min budget ;) tittar på hojar upp till 50-55
Äsch, våga lite! :D

Edit: Min grönviffer har ett annat styre monterat, som ger en mer upprätt körställning. Grönviffern är till salu. 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar