Sida 1 av 2

Embassy - VFR igen

Postat: sön apr 18, 2010 12:32
av Embassy
Hej,

Efter en tids läsande så är det väll dags för en presentation.
Har kört hoj sen jag var 16år och då var det 125:a som gällde.

Efter diverse olika snedsteg under några år så hittade jag 2003 äntligen hem med en GUL - 97.
Den var både omlackad, importerad och jag hade åkt 65mil med släp för att "titta på den". Gick ju inte att åka hem tomhänt även fast förståndet sa något annat.

Bild

Det visade sig ganska snart att den var fantastisk, den bara gick och gick. Byta olja och filter och den var nöjd.

Några år senare beslöt sig några pojkar att provköra den utan tillgång varken till nycklar eller förstånd.
Blir väckt kl 05:30 på näst sista semesterdagen av en konstapel i telefonen som hävdar att min hojj har kört in i en buss :shock:
60 mil på drivpaket och däck får man inget extra för vid inlösen tydligen. Blev dock inte helt skändad av försäkringsbolaget.

Jaha, inget sätt att ta sig till jobbet. Bara börja beta av annonserna på blocket. Kanske ska prova en nyare modell?
Sagt och gjort, sensommaren 2008 hittade jag en i närområdet som gått lite över 2400mil med stora servicen gjord.
Även denna var en import och var läckert svart. När vi skulle skriva papprena så ser jag att det är samma kille som tagit in denna till sverige som jag köpte min 97:a av, sverige är litet ibland.

Bild

Trivs som fasiken med den. Upplever att jag sitter lite mer "på" hojjen än "i" den som jag gjorde med 97:an. Allt frid och fröjd.

Sen i December 2009 så beslutar sig en liten röd bil för att byta fil utan att bry sig om mig.
Hinner inte komma undan, går i backen och klarar mig jäkligt lindrigt undan med tanke på att det var trefilig 70 väg.
Endast brännsår och öm i axel och händer.
Hojen däremot är det värre med. Enligt firman som ska värdera skadorna så kommer det att gå på minst 62' att reparera den. Så det blir inlösen.

Nu är det vår och utbudet av VFR:er på nätet är minst sagt skralt.
Ska man kanske prova en lite nyare modell? :)
Borde ha råd med en 02 - 04, helst med ABS.

Hittar en på nätet, dock även denna 65mil bort. Påtalar detta för säljaren att jag inte är intresserad att åka så långt för att sen få reda på att han sålt den.
Han går med på att hålla den tills jag tittat på den dagen efter. Tar ledigt från jobbet och susar ner. Hojen, en 02 med ABS ser fin ut.
Har bara gått 1400 mil med två ägare. Nytt bakdäck behövs dock.
Det blir affär igen. Nöjd och glad åker jag hem med den på släpet och nu såhär ca 3 veckor efter köpet känns det som jag gjort ett bra köp.

Den e ju fasiken tokläcker i silver, ny favvo färg!
Bild

Sitter några dagar efter köp å surfar runt på nätet för att förvissa mig om att jag gjort ett bra köp. Då ser jag min svarta pärla till salu!
Måste ju bara åka och titta på den. Väl där tycker jag inte att den ser lika fin ut som när jag hade den. :) Men den verkar vara attraktiv för efter ca 2 veckor är den såld.

Postat: sön apr 18, 2010 13:00
av Mister
Välkommen,

Trevlig vifferhistoria :)

Sen, vetdu, så har vi ju vifferträffen i augusti :wink:

Re: embassy - Kan bara inte byta

Postat: sön apr 18, 2010 13:10
av adrian_vg
Vilken historia!

Välkommen till forumet! Med tre vifferskåror i bältet redan, kommer du nog att trivas förträffligt här på forumet!

Jag har kollat runt lite på silvriga viffrar också... :oops:

Edit: Så din inlösta svarta viffer kom ut i trafiken igen? Kan man göra så?

Edit2: Och så verkar du också vara en IT-smurf... Vad är det egentligen med IT-människor och VFR? :roll: :wink:

Postat: sön apr 18, 2010 13:23
av Conseal
Välkommen

Re: embassy - Kan bara inte byta

Postat: sön apr 18, 2010 13:43
av Embassy
adrian_vg skrev:
Edit: Så din inlösta svarta viffer kom ut i trafiken igen? Kan man göra så?
Jag antar det. Verkstaden köpte den av försäkringsbolaget. Och om dom har den som reservdelar eller lagar den är väll upp till dem.
De lagade inte den med nya delar utan vissa saker på den som måste vara bytta var beggade. Sen såldes den med "6mån garanti" så nya ägaren borde vara hyffsad trygg.
adrian_vg skrev:
Edit2: Och så verkar du också vara en IT-smurf... Vad är det egentligen med IT-människor och VFR? :roll: :wink:
Tja du, för mig är det så pass mycket strul på jobbet så det är skönt med en hoj som bara fungerar... :)

Postat: sön apr 18, 2010 14:14
av Tommy Gsson
Välkommen hit!!!

Re: embassy - Kan bara inte byta

Postat: sön apr 18, 2010 14:21
av adrian_vg
Embassy skrev:Tja du, för mig är det så pass mycket strul på jobbet så det är skönt med en hoj som bara fungerar... :)
:lol:

Lustigt nog, tänkte jag i liknande banor... ;-)

Postat: sön apr 18, 2010 15:07
av jeppes
Äntligen é du med dom stora grabbarna. Din lök!
Sitta o smygtitta på andra sådär. Fluktare....
Förresten, tjena kompis :D

Postat: sön apr 18, 2010 15:11
av jeppes
Lite kul att du visar upp hojarna. Kommer du ihåg vem som va med när du hämtade både 125:a o suckan?

Postat: sön apr 18, 2010 15:30
av TG
Välkommen!!! Silver är snyggast :D

Postat: sön apr 18, 2010 16:29
av Donner
Välkommen hit. Trevlig historia.

Mvh jocke

Postat: sön apr 18, 2010 17:40
av Whip
Välkommen.

Postat: sön apr 18, 2010 17:50
av Excalibur105
Välkommen hit!! Verkar som du verkligen fastnat för VFR, men hur ska du göra nu när det kommit en 1200??? :wink:

Postat: sön apr 18, 2010 18:42
av Embassy
Excalibur105 skrev:Välkommen hit!! Verkar som du verkligen fastnat för VFR, men hur ska du göra nu när det kommit en 1200??? :wink:
Enkelt, har inte råd :)

Postat: mån apr 19, 2010 05:32
av Excalibur105
Embassy skrev:
Excalibur105 skrev:Välkommen hit!! Verkar som du verkligen fastnat för VFR, men hur ska du göra nu när det kommit en 1200??? :wink:
Enkelt, har inte råd :)
Ibland kan det vara skönt när man inte behöver fatta beslut själv utan plånboken gör det åt en :wink:
Vi får se var andrahandsvärdet på 1200 hamnar, om den blir som en FJR eller om den störtdyker till vettiga nivåer för oss andra dödliga.