Embassy - VFR igen
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Embassy - VFR igen
Hej,
Efter en tids läsande så är det väll dags för en presentation.
Har kört hoj sen jag var 16år och då var det 125:a som gällde.
Efter diverse olika snedsteg under några år så hittade jag 2003 äntligen hem med en GUL - 97.
Den var både omlackad, importerad och jag hade åkt 65mil med släp för att "titta på den". Gick ju inte att åka hem tomhänt även fast förståndet sa något annat.
Det visade sig ganska snart att den var fantastisk, den bara gick och gick. Byta olja och filter och den var nöjd.
Några år senare beslöt sig några pojkar att provköra den utan tillgång varken till nycklar eller förstånd.
Blir väckt kl 05:30 på näst sista semesterdagen av en konstapel i telefonen som hävdar att min hojj har kört in i en buss
60 mil på drivpaket och däck får man inget extra för vid inlösen tydligen. Blev dock inte helt skändad av försäkringsbolaget.
Jaha, inget sätt att ta sig till jobbet. Bara börja beta av annonserna på blocket. Kanske ska prova en nyare modell?
Sagt och gjort, sensommaren 2008 hittade jag en i närområdet som gått lite över 2400mil med stora servicen gjord.
Även denna var en import och var läckert svart. När vi skulle skriva papprena så ser jag att det är samma kille som tagit in denna till sverige som jag köpte min 97:a av, sverige är litet ibland.
Trivs som fasiken med den. Upplever att jag sitter lite mer "på" hojjen än "i" den som jag gjorde med 97:an. Allt frid och fröjd.
Sen i December 2009 så beslutar sig en liten röd bil för att byta fil utan att bry sig om mig.
Hinner inte komma undan, går i backen och klarar mig jäkligt lindrigt undan med tanke på att det var trefilig 70 väg.
Endast brännsår och öm i axel och händer.
Hojen däremot är det värre med. Enligt firman som ska värdera skadorna så kommer det att gå på minst 62' att reparera den. Så det blir inlösen.
Nu är det vår och utbudet av VFR:er på nätet är minst sagt skralt.
Ska man kanske prova en lite nyare modell?
Borde ha råd med en 02 - 04, helst med ABS.
Hittar en på nätet, dock även denna 65mil bort. Påtalar detta för säljaren att jag inte är intresserad att åka så långt för att sen få reda på att han sålt den.
Han går med på att hålla den tills jag tittat på den dagen efter. Tar ledigt från jobbet och susar ner. Hojen, en 02 med ABS ser fin ut.
Har bara gått 1400 mil med två ägare. Nytt bakdäck behövs dock.
Det blir affär igen. Nöjd och glad åker jag hem med den på släpet och nu såhär ca 3 veckor efter köpet känns det som jag gjort ett bra köp.
Den e ju fasiken tokläcker i silver, ny favvo färg!
Sitter några dagar efter köp å surfar runt på nätet för att förvissa mig om att jag gjort ett bra köp. Då ser jag min svarta pärla till salu!
Måste ju bara åka och titta på den. Väl där tycker jag inte att den ser lika fin ut som när jag hade den. Men den verkar vara attraktiv för efter ca 2 veckor är den såld.
Efter en tids läsande så är det väll dags för en presentation.
Har kört hoj sen jag var 16år och då var det 125:a som gällde.
Efter diverse olika snedsteg under några år så hittade jag 2003 äntligen hem med en GUL - 97.
Den var både omlackad, importerad och jag hade åkt 65mil med släp för att "titta på den". Gick ju inte att åka hem tomhänt även fast förståndet sa något annat.
Det visade sig ganska snart att den var fantastisk, den bara gick och gick. Byta olja och filter och den var nöjd.
Några år senare beslöt sig några pojkar att provköra den utan tillgång varken till nycklar eller förstånd.
Blir väckt kl 05:30 på näst sista semesterdagen av en konstapel i telefonen som hävdar att min hojj har kört in i en buss
60 mil på drivpaket och däck får man inget extra för vid inlösen tydligen. Blev dock inte helt skändad av försäkringsbolaget.
Jaha, inget sätt att ta sig till jobbet. Bara börja beta av annonserna på blocket. Kanske ska prova en nyare modell?
Sagt och gjort, sensommaren 2008 hittade jag en i närområdet som gått lite över 2400mil med stora servicen gjord.
Även denna var en import och var läckert svart. När vi skulle skriva papprena så ser jag att det är samma kille som tagit in denna till sverige som jag köpte min 97:a av, sverige är litet ibland.
Trivs som fasiken med den. Upplever att jag sitter lite mer "på" hojjen än "i" den som jag gjorde med 97:an. Allt frid och fröjd.
Sen i December 2009 så beslutar sig en liten röd bil för att byta fil utan att bry sig om mig.
Hinner inte komma undan, går i backen och klarar mig jäkligt lindrigt undan med tanke på att det var trefilig 70 väg.
Endast brännsår och öm i axel och händer.
Hojen däremot är det värre med. Enligt firman som ska värdera skadorna så kommer det att gå på minst 62' att reparera den. Så det blir inlösen.
Nu är det vår och utbudet av VFR:er på nätet är minst sagt skralt.
Ska man kanske prova en lite nyare modell?
Borde ha råd med en 02 - 04, helst med ABS.
Hittar en på nätet, dock även denna 65mil bort. Påtalar detta för säljaren att jag inte är intresserad att åka så långt för att sen få reda på att han sålt den.
Han går med på att hålla den tills jag tittat på den dagen efter. Tar ledigt från jobbet och susar ner. Hojen, en 02 med ABS ser fin ut.
Har bara gått 1400 mil med två ägare. Nytt bakdäck behövs dock.
Det blir affär igen. Nöjd och glad åker jag hem med den på släpet och nu såhär ca 3 veckor efter köpet känns det som jag gjort ett bra köp.
Den e ju fasiken tokläcker i silver, ny favvo färg!
Sitter några dagar efter köp å surfar runt på nätet för att förvissa mig om att jag gjort ett bra köp. Då ser jag min svarta pärla till salu!
Måste ju bara åka och titta på den. Väl där tycker jag inte att den ser lika fin ut som när jag hade den. Men den verkar vara attraktiv för efter ca 2 veckor är den såld.
Senast redigerad av Embassy den sön maj 30, 2010 00:11, redigerad totalt 1 gånger.
VFR 800 - 02 | Silver - ABS
VFR 800 - 99 | Svart - Påkörd, krashad, inlöst, lagad, såld.
VFR 750 - 97 | Gul - Stulen, krashad, inlöst.
VFR 800 - 99 | Svart - Påkörd, krashad, inlöst, lagad, såld.
VFR 750 - 97 | Gul - Stulen, krashad, inlöst.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: embassy - Kan bara inte byta
Vilken historia!
Välkommen till forumet! Med tre vifferskåror i bältet redan, kommer du nog att trivas förträffligt här på forumet!
Jag har kollat runt lite på silvriga viffrar också...
Edit: Så din inlösta svarta viffer kom ut i trafiken igen? Kan man göra så?
Edit2: Och så verkar du också vara en IT-smurf... Vad är det egentligen med IT-människor och VFR?
Välkommen till forumet! Med tre vifferskåror i bältet redan, kommer du nog att trivas förträffligt här på forumet!
Jag har kollat runt lite på silvriga viffrar också...
Edit: Så din inlösta svarta viffer kom ut i trafiken igen? Kan man göra så?
Edit2: Och så verkar du också vara en IT-smurf... Vad är det egentligen med IT-människor och VFR?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: embassy - Kan bara inte byta
Jag antar det. Verkstaden köpte den av försäkringsbolaget. Och om dom har den som reservdelar eller lagar den är väll upp till dem.adrian_vg skrev:
Edit: Så din inlösta svarta viffer kom ut i trafiken igen? Kan man göra så?
De lagade inte den med nya delar utan vissa saker på den som måste vara bytta var beggade. Sen såldes den med "6mån garanti" så nya ägaren borde vara hyffsad trygg.
Tja du, för mig är det så pass mycket strul på jobbet så det är skönt med en hoj som bara fungerar...adrian_vg skrev:
Edit2: Och så verkar du också vara en IT-smurf... Vad är det egentligen med IT-människor och VFR?
VFR 800 - 02 | Silver - ABS
VFR 800 - 99 | Svart - Påkörd, krashad, inlöst, lagad, såld.
VFR 750 - 97 | Gul - Stulen, krashad, inlöst.
VFR 800 - 99 | Svart - Påkörd, krashad, inlöst, lagad, såld.
VFR 750 - 97 | Gul - Stulen, krashad, inlöst.
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2140
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: embassy - Kan bara inte byta
Embassy skrev:Tja du, för mig är det så pass mycket strul på jobbet så det är skönt med en hoj som bara fungerar...
Lustigt nog, tänkte jag i liknande banor...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
Ibland kan det vara skönt när man inte behöver fatta beslut själv utan plånboken gör det åt enEmbassy skrev:Enkelt, har inte rådExcalibur105 skrev:Välkommen hit!! Verkar som du verkligen fastnat för VFR, men hur ska du göra nu när det kommit en 1200???
Vi får se var andrahandsvärdet på 1200 hamnar, om den blir som en FJR eller om den störtdyker till vettiga nivåer för oss andra dödliga.
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07