Efter en tids läsande så är det väll dags för en presentation.
Har kört hoj sen jag var 16år och då var det 125:a som gällde.
Efter diverse olika snedsteg under några år så hittade jag 2003 äntligen hem med en GUL - 97.
Den var både omlackad, importerad och jag hade åkt 65mil med släp för att "titta på den". Gick ju inte att åka hem tomhänt även fast förståndet sa något annat.

Det visade sig ganska snart att den var fantastisk, den bara gick och gick. Byta olja och filter och den var nöjd.
Några år senare beslöt sig några pojkar att provköra den utan tillgång varken till nycklar eller förstånd.
Blir väckt kl 05:30 på näst sista semesterdagen av en konstapel i telefonen som hävdar att min hojj har kört in i en buss

60 mil på drivpaket och däck får man inget extra för vid inlösen tydligen. Blev dock inte helt skändad av försäkringsbolaget.
Jaha, inget sätt att ta sig till jobbet. Bara börja beta av annonserna på blocket. Kanske ska prova en nyare modell?
Sagt och gjort, sensommaren 2008 hittade jag en i närområdet som gått lite över 2400mil med stora servicen gjord.
Även denna var en import och var läckert svart. När vi skulle skriva papprena så ser jag att det är samma kille som tagit in denna till sverige som jag köpte min 97:a av, sverige är litet ibland.

Trivs som fasiken med den. Upplever att jag sitter lite mer "på" hojjen än "i" den som jag gjorde med 97:an. Allt frid och fröjd.
Sen i December 2009 så beslutar sig en liten röd bil för att byta fil utan att bry sig om mig.
Hinner inte komma undan, går i backen och klarar mig jäkligt lindrigt undan med tanke på att det var trefilig 70 väg.
Endast brännsår och öm i axel och händer.
Hojen däremot är det värre med. Enligt firman som ska värdera skadorna så kommer det att gå på minst 62' att reparera den. Så det blir inlösen.
Nu är det vår och utbudet av VFR:er på nätet är minst sagt skralt.
Ska man kanske prova en lite nyare modell?

Borde ha råd med en 02 - 04, helst med ABS.
Hittar en på nätet, dock även denna 65mil bort. Påtalar detta för säljaren att jag inte är intresserad att åka så långt för att sen få reda på att han sålt den.
Han går med på att hålla den tills jag tittat på den dagen efter. Tar ledigt från jobbet och susar ner. Hojen, en 02 med ABS ser fin ut.
Har bara gått 1400 mil med två ägare. Nytt bakdäck behövs dock.
Det blir affär igen. Nöjd och glad åker jag hem med den på släpet och nu såhär ca 3 veckor efter köpet känns det som jag gjort ett bra köp.
Den e ju fasiken tokläcker i silver, ny favvo färg!

Sitter några dagar efter köp å surfar runt på nätet för att förvissa mig om att jag gjort ett bra köp. Då ser jag min svarta pärla till salu!
Måste ju bara åka och titta på den. Väl där tycker jag inte att den ser lika fin ut som när jag hade den.