Ajax - Röd VFR750 >100kkm
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Inlägg: 723
- Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
- Ort: Stockholm
Tack för det varma välkomnandet!
Mitt lilla spänningsproblem verkar ha berott på skit och olja i/runt kontakterna. Idag har jag och sambo kört cirka 15 mil och undrat om vi ska bli stående på vägen om vi tar en paus, men ingenting har hänt. Den har startat klockrent varje gång, inklusive när den är varm och har fått stå några minuter eller någon timme. Mätte upp batterispänningen efter dagens tur och den låg på 12,8 V, så laddningen är mao utmärkt!
Med ett stort leende på läpparna... förstår inte vad jag har haft för mig innan jag tog mc-kort.
Mitt lilla spänningsproblem verkar ha berott på skit och olja i/runt kontakterna. Idag har jag och sambo kört cirka 15 mil och undrat om vi ska bli stående på vägen om vi tar en paus, men ingenting har hänt. Den har startat klockrent varje gång, inklusive när den är varm och har fått stå några minuter eller någon timme. Mätte upp batterispänningen efter dagens tur och den låg på 12,8 V, så laddningen är mao utmärkt!
Med ett stort leende på läpparna... förstår inte vad jag har haft för mig innan jag tog mc-kort.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Man skalar om bilden så att den blir max 800x600 punkter, eller ber en moderator. I det här fallet jag.Ajax skrev:Här är en bild på bromsoken fram förresten...
Hur gör jag för att få bilden att visas?!
Sexkolvsok på en äldre VFR är rätt maffigt, speciellt om den guldiga färgen på oken matchar fälgfärgen också!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Självklart! Tack för hjälpen!adrian_vg skrev:
Man skalar om bilden så att den blir max 800x600 punkter, eller ber en moderator. I det här fallet jag.
Ja, visst är det snyggt! Det roliga är att jag inte har någonting att jämföra med, har ju aldrig provat någonting annat på en viffer. Men det bromsar bra, det måste jag medge.adrian_vg skrev: Sexkolvsok på en äldre VFR är rätt maffigt, speciellt om den guldiga färgen på oken matchar fälgfärgen också!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vad står det på oket? "Prete..." nånting?tersan skrev:Välkommen!
Dina bromsar vill jag gärna ha mer info om...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Tack. Googlar...Ajax skrev:Pretech står det! Satt på när jag körde hem den
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Inte helt fel heller att Öhlins-dämparen matchar fälgar och bromsok :p ... någon tidigare ägare hade definitivt smak för upgrades...
Är det någon som har erfarenhet av att justera stötdämparna, allt det här med att mäta upp hur mycket den komprimeras av cykelns tyngd och sedan av min tyngd på cykeln? Blir det verkligen skillnad, eller märker man det här här mest vid bankörning?
Är det någon som har erfarenhet av att justera stötdämparna, allt det här med att mäta upp hur mycket den komprimeras av cykelns tyngd och sedan av min tyngd på cykeln? Blir det verkligen skillnad, eller märker man det här här mest vid bankörning?
- Bilagor
-
- Ohlins.jpg (131.29 KiB) Visad 9964 gånger
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Mest vid bankörning. För singelkörning på vanlig väg är standardinställningarna bra, eller om man vill justera lite åt det mjukare hållet för en smula mer komfort. Beror lite på hur lätt eller tung man är. Jag väger runt 75kg och föredrar en lite mjukare inställning i vanliga fall. Förra året körde jag rätt mycket på gokartbana och orkade inte ställa om fjädring och dämpning hela tiden så viffern fick mest stå banjusterad. Men det gör lite ont i ryggslutet ibland på vägarna runt Uppsala...Ajax skrev:Inte helt fel heller att Öhlins-dämparen matchar fälgar och bromsok :p ... någon tidigare ägare hade definitivt smak för upgrades...
Är det någon som har erfarenhet av att justera stötdämparna, allt det här med att mäta upp hur mycket den komprimeras av cykelns tyngd och sedan av min tyngd på cykeln? Blir det verkligen skillnad, eller märker man det här här mest vid bankörning?
Jag vill också ha en Öhlinare bak...
Ser att du har en hugger också. Vet du nåt om märke och modell på denna? Den ser ganska nätt ut! Kan du fixa bilder från andra sidan också, samt infästningen?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!