Nu är det dags att presentera sig igen! Jag skrev min första introduktion mitt i serverkraschen under nicket HeRo och naturligtvis försvann det vid återställningen. Sedan frågade jag våra moderatorer om det gick bra att byta till något som inte låter som fantomens häst, därav nytt nick.
Jag är en nybliven motorcyklist och VFR-ägare. Tog kortet sent i oktober 2009 och två dagar senare stod en röd VFR-96 i garaget som jag ett tag senare förstått har en hel del extrautrustning; Öhlins-dämpare, Pretech sexkolvsok fram, hugger, Scott oiler och hot grips.

När jag inte åker motorcykel jobbar jag som IT-konsult och bor sedan ett knappt år i Solna tillsammans med min sambo, som tycker det är skitkul att hänga med bakpå.
Tyvärr har den röda faran fått stå den här veckan eftersom det verkar vara någonting som kortsluter när den blir varm. Två gånger har den varit stendöd när jag ska starta den efter att ha kört den varm, inte en lampa lyser när jag vrider nyckeln till on. Den enda som händer är att lcd-klockan dimmar ut och när jag vrider tillbaka nyckeln till off är klockan återställd. Har mätt upp laddregulatorn och den är okej, skulle mäta upp statorn ikväll men problemet är att den just nu startar så jag måste först köra den varm, se om problemet upprepar sig, och då mäta igen för att se om det är den som är problemet. Skönt att man har garanti från handlaren...
Vi ses på vägarna i sommar!
/Herbert - aka Ajax