Cimmerier - Tror det är här jag hör hemma...

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#16 Inlägg av Conseal »

Välkommen
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

#17 Inlägg av Cimmerier »

Sådär... Efter en sjuhelvetes massa velande mellan en VFR 1200 och en Blackbird så har jag äntligen bestämt mig. Hämtar min nya, silvergrå VFR 1200 på tisdag 8)

//Cimme - Lycklig..
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#18 Inlägg av HondaHasse »

Grattis till, vad jag vet, forumets första VFR 1200!!
Den vill vi se på VF/R Nordic Meet!!
Det finns platser kvar. Ta kontakt med din kollega, Akademikern, så kan du/ni sova i hans husbil.

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Cimmerier skrev:Sådär... Efter en sjuhelvetes massa velande mellan en VFR 1200 och en Blackbird så har jag äntligen bestämt mig. Hämtar min nya, silvergrå VFR 1200 på tisdag 8)

//Cimme - Lycklig..
Grattis! Vi vill se bilderna sen! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#20 Inlägg av TG »

Grattis till köpet!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#21 Inlägg av Akademikern »

HondaHasse skrev:Grattis till, vad jag vet, forumets första VFR 1200!!
Den vill vi se på VF/R Nordic Meet!!
Det finns platser kvar. Ta kontakt med din kollega, Akademikern, så kan du/ni sova i hans husbil.
Japp, finns sängplatser kvar! Skicka ett PM! (trådlöst internet ingår).
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

#22 Inlägg av Cimmerier »

HondaHasse skrev:Grattis till, vad jag vet, forumets första VFR 1200!!
Den vill vi se på VF/R Nordic Meet!!
Det finns platser kvar. Ta kontakt med din kollega, Akademikern, så kan du/ni sova i hans husbil.
Humm... Jag är faktiskt ledig, men det är så pass nära hemmets lugna vrå att jag nog sover hemma, ävem om det innebär att jag måste hålla mig nykter :evil:

Var anmäler jag mig?¿

PM:a mig om det Hasse....

//Cimme - Kommer nog att känna sig ensammen som enda 1200 i sällskapet...
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#23 Inlägg av HondaHasse »

PM sänt!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#24 Inlägg av Ajax »

Välkommen!
Kul att du har köpt en 1200! Ser fram emot att höra vad du tycker om den efter ett tag. Själv tycker jag att utseendet växer ju mer jag ser den, kan mycket väl tänka mig en röd eller vit VFR1200 - synd bara att min sambo inte tyckte om att sitta bakpå.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#25 Inlägg av Tyrannosaurus »

Cimmerier skrev://Cimme - Kommer nog att känna sig ensammen som enda 1200 i sällskapet...
Åja :wink:
Hur många V65 Sabre tror du att det kommer :wink:

Jag hoppas bara att det blir med den - vet inte än :? :( :csick :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

#26 Inlägg av Cimmerier »

Efter att ha spenderat sisådär 20 mil i sadlen på min nya VFR, varav 10 med Snuffsis bakpå så kan jag bara säga att vi är tokförälskade båda två... och då inte bara i varandra. Hojen är helt jävla underbar. Att ligga och leka med spjället som öppnar vid 7k rpm är smått beroendeframkallande. Snuffsan sitter bra bakpå och hon trycks inte lika mycket mot mig som på BB:n. Hon säger att hon inte får like mycket vind på sig och efter nästan tio mil så är hennes visir i princip flugfritt, vilket väl talar för att hon har rätt i det hon säger.
Hojen har en tendens att lägga sig ganska snabbt vid ingångar i kurvor, men det är bara en vanesak och ger man lite gas precis i ingången så kompenserar det en hel del för det. Den håller spåret hur bra som helst, även med passagerare på. Vi prövade ABS-bromsarna det första vi gjorde när hon började åka. Pulsarna kändes ganska rejält i bromshandtaget, men det var ingenting mot hur Susanne studsade bakpå. Hon var uppe och klättrade på halva ryggen innan hon dunsade ner igen. Utöver det så stannade hojen fruktansvärt snabbt. Bakbromsen känns klen i jämförelse och nosen dyker inte alls lika mycket som när man bromsar med BB:n.
När det där extra avgasspjället öppnar blir det varmt om högerfoten för passageraren, det var den enda som Susanne hade att klaga på. I högre hastigheter (150+) så känner jag av värmen från motorn, men i stadskörning så leds den effektivt bort av den dubbla kåpan. Kåpan i sig har ett par skrymslen som är grymt svåra att göra rent från insekter, det känns dessutom nästan som om flygfäna dras till just de vrårna.
Kardan är guld! Tänk att aldrig behöva smörja en kejda igen... Faaaan vad skönt. Under körning så tänkte jag inte en enda gång på att det var kardan. Inga skumma lastväxelreaktioner. Ett visst vinande från drivlinan på lägsta växeln i låga farter är det enda jag kan klaga på.
Den där förbannade klumpen till ljuddämpare måste bort. På låga varv låter den ingenting och när spjället väl öppnar så är man uppe i sånna farter att bara förbipasserande kan njuta av välsången. Jag tvivlar starkt på att de uppskattar ljudet lika mycket som jag =)
Är lite orolig för bränsleförbrukningen... Körde 19 mil och tankade nästan 14 liter. Visst, jag har kört som en tok, men ändå...

Sadeln är skön att sitta på, men ska man hänga ut med benet litegrann så får man en kant på sadeln mellan skinkorna. Vissa kanske tycker att det känns rätt ok, men jag är inte riktigt lagd åt det hållet. Har itne kört tillräckligt mycket själv för att veta om det bara är att ändra körställning lite i kurvorna för att få bukt med det problemet, eller om det kommer att bli en konstant pina i arslet... Susanne satt "förjävla bra" iaf.

På det stora hela så är det en överjävlig hoj jag har lagt vantarna på och jag har på känn att vi kommer att ha många underbara stunder ihop under de kommande åren...

//Cimme - Frälst...
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#27 Inlägg av Ajax »

Härligt! :)
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#28 Inlägg av Tyrannosaurus »

Cimmerier skrev:Att ligga och leka med spjället som öppnar vid 7k rpm är smått beroendeframkallande.
[...]
Vi prövade ABS-bromsarna det första vi gjorde när hon började åka.
[...]
I högre hastigheter (150+) så känner jag av värmen från motorn, men i stadskörning så leds den effektivt bort av den dubbla kåpan.
[...]
Visst, jag har kört som en tok, men ändå...
Inte för att jag vill vara taskig, men det verkar som om du har hoppat över inkörning och såna "oväsentligheter" på pärlan ;)
Kardan är guld! Tänk att aldrig behöva smörja en kejda igen... Faaaan vad skönt.
Japp! :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#29 Inlägg av adrian_vg »

Cimmerier skrev:Den där förbannade klumpen till ljuddämpare måste bort. På låga varv låter den ingenting och när spjället väl öppnar så är man uppe i sånna farter att bara förbipasserande kan njuta av välsången. Jag tvivlar starkt på att de uppskattar ljudet lika mycket som jag =)
Tips på sliponnar för stor-viffern finns på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2549. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

#30 Inlägg av Cimmerier »

Tyrannosaurus skrev: Inte för att jag vill vara taskig, men det verkar som om du har hoppat över inkörning och såna "oväsentligheter" på pärlan ;)
Well...hojen gick som provkörningshoj under hojdagarna och hade 72 mil på mätaren innan den var i min ägo. 100-mila servicen var gjord och den hade dessutom varit uppe i Gbg och kollats upp av ett gäng japaner som oroade sig för metallflisor i nån bussning eller ngt i den stilen...

Jag ansåg mao att det bara var att gasa på för fullt när jag kom över den...

//Cimme - Skall ut en vända till nu...Säga hej till svärisarna (Det lär bli ett kort besök) och sen hem igen...
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Skriv svar