
Kör VFR750-97 på gatan som ersatte min gamla VFR750-89:a som var trotjänare från den var ny.
Kör dock mindre och mindre med VFR:en till förmån för den CBR600 jag använder på kursdagar och bandagar.
Brukar inte byta hoj så ofta mest pga. att jag är nöjd med det jag har så innan VFR:en från -89 kontrollerades en FJ1200 -87 som ersatte en GSX 550 EF-85.
Brukade, fram till 2007, rulla mellan 2300-2500mil/säsong varför VFR:erna fått visa prov på tillförlitlighet vilket de klarat galant (förutom likriktarna dårå

Är i stort nöjd med maskinen, det är en allround, och stabil hoj. Önskar dock att man bibehållit samma höga kvalité som på -88-89:orna men konkurrenterna sätter ju press på Honda så något tvingas ju även de göra för att sänka tillverkningskostnaderna, tyvärr.
Till sist kan väl nämnas att VFR:en inte är någon direkt bansmiskare även om det naturligtvis GÅR att köra bana hyfsat aktivt med den. Vikten är dock ett dilemma därav införskaffandet av CBR:en som är risig men fyller sin funktion!

Det var kort om mig grabbs/girls!
Mvh!
// Niklas