Klacken-ny hojägare

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#46 Inlägg av Tyrannosaurus »

KLACKEN skrev:Om du minns så har jag en ledsjukdom vilket gör att jag har svårt att köra längra sträckor med viffern och dess körställning.Tror det skulle gå bättre med en custom och Intrudern skulle jag kunna tänka mig att ha men säker är jag inte,skulle nog gärna ha kvar viffern men får se hur det blir.
:idea: Varför inte både ha kakan och äta den? En Magna! (tror vi snackade om det tidigare i tråden), 750, 1100, Supermagnan (750) eller 90-talaren som har en omgjord VFR motor.

För mig är det däremot värre, jag sitter lika illa eller värre på Magnan än på min. Provsatte en VF750S tidigt i våras den satt jag faktiskt riktigt bra på, inte ont alls. Men en likadan som min med Corbinsoffa funkade inte alls så det var ju bra att jag testade innan jag beställde en för 3000 spänn eller vad det nu blir med frakt från Staterna + kanske tull och moms om man har otur.

Vi får se, gnistan börjar så sakteliga återkomma, ska väl ner i garaget idag eller imorgon och se om "monstret" startar, fan det är ju snart midsommar, men jag vill ha lite väder också.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#47 Inlägg av KLACKEN »

Har varit och kollat på några magna och skulle nog kunna tänka mig en från slutet av -90talet men 750 mot 1400 så vinner nog 1400
1/2 V4

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#48 Inlägg av adrian_vg »

KLACKEN skrev:Har varit och kollat på några magna och skulle nog kunna tänka mig en från slutet av -90talet men 750 mot 1400 så vinner nog 1400
"You can't beat cubes"? ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#49 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
KLACKEN skrev:Har varit och kollat på några magna och skulle nog kunna tänka mig en från slutet av -90talet men 750 mot 1400 så vinner nog 1400
"You can't beat cubes"? ;-)
Jo men Magnan har inte en halv motor som Intrudern :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#50 Inlägg av Göingen »

KLACKEN skrev:Om du minns så har jag en ledsjukdom vilket gör att jag har svårt att köra längra sträckor med viffern och dess körställning.Tror det skulle gå bättre med en custom och Intrudern skulle jag kunna tänka mig att ha men säker är jag inte,skulle nog gärna ha kvar viffern men får se hur det blir.
Du har inte kollat på större offroadare? Africa Twin, BMW GS 800/1200 eller något i den stilen. Du har en helt annan körbarhet på en sådan hoj än en custom/glidare.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#51 Inlägg av Jimmy.S »

Göingen skrev:
KLACKEN skrev:Om du minns så har jag en ledsjukdom vilket gör att jag har svårt att köra längra sträckor med viffern och dess körställning.Tror det skulle gå bättre med en custom och Intrudern skulle jag kunna tänka mig att ha men säker är jag inte,skulle nog gärna ha kvar viffern men får se hur det blir.
Du har inte kollat på större offroadare? Africa Twin, BMW GS 800/1200 eller något i den stilen. Du har en helt annan körbarhet på en sådan hoj än en custom/glidare.
håller nog med Göingen där, vet inte om du har ägt någon glidare? i mina ögon är det något man vill köra bara för att.. inte för att det är bekvämt utan för att lyssna på det goa puttrandet från motorn och sticka ut lite, ev. ta en lite längre sväng på 20-30 mil men sen blir det jobbigt jobbigt, trots framflyttade fotpinnar och styre så gör sig luftmotståndet sig påmind för axlar och rygg.. har du tänkt att ha en ruta? testa lägg huvudet med hjälm på en centrifugerande tvättmaskin så släpper du nog den tanken :roll: fungerar dock bra under 70km/h, tycker själv om glidarna och hade nog haft kvar min om det inte var så mycket jobbiga vibrationer i min vt1100, men jag lider inte av dålig rygg/axlar eller har någon ledsjukdom, trots det skaffade jag en bekväm vfr.

Det är väl min erfarenhet änsålänge, sen får man se hur saker o ting blir i framtiden, tanten gillade glidare mer pga. sissy så nåt positivt var det med åkandet ;)

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#52 Inlägg av KLACKEN »

En offroadare är inte aktuell för det är inte min smak alls,har inte ägt någon custom men min bror kör H-D och före det Intruder så jag har provat lite och enligt honom så är det inget problem med vinden under 120kmh,han kör ganska mycket långa turer.Hade jag råd skulle de bli en H-D men det är en dröm just nu.
1/2 V4

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#53 Inlägg av adrian_vg »

KLACKEN skrev:[...] Hade jag råd skulle de bli en H-D men det är en dröm just nu.
Jag tror inte jag såg det där riktigt, eller hur...? :roll: :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#54 Inlägg av KLACKEN »

He,he tyvärr såg du nog rätt,men skulle du prova och se min brors H-D kanske du också skulle börja drömma :wink:(en -08ans softtail som är lite ombyggd)
1/2 V4

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#55 Inlägg av adrian_vg »

KLACKEN skrev:He,he tyvärr såg du nog rätt,men skulle du prova och se min brors H-D kanske du också skulle börja drömma :wink:(en -08ans softtail som är lite ombyggd)
Fiskebåt? Moi?? :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#56 Inlägg av KLACKEN »

Även i dom djupaste vattnen eller hur är det :?: :wink:
1/2 V4

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#57 Inlägg av adrian_vg »

KLACKEN skrev:Även i dom djupaste vattnen eller hur är det :?: :wink:
Inte ens där. Möjligen när jag är 60-70år gammal och inte kan fälla ihop mig mer på viffern. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#58 Inlägg av Göingen »

KLACKEN skrev:En offroadare är inte aktuell för det är inte min smak alls,har inte ägt någon custom men min bror kör H-D och före det Intruder så jag har provat lite och enligt honom så är det inget problem med vinden under 120kmh,han kör ganska mycket långa turer.Hade jag råd skulle de bli en H-D men det är en dröm just nu.
Smaken är som rumpan, hävdar fortfarande att du skulle kunna köra mycket mer hoj på en dylik tingest jag föreslår.
Givetvis är det ditt val, men du kan ju prova innan du bestämmer dig. Sen är det din kropp som bestämmer vad som funkar.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#59 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
KLACKEN skrev:[...] Hade jag råd skulle de bli en H-D men det är en dröm just nu.
Jag tror inte jag såg det där riktigt, eller hur...? :roll: :wink:
KLACKEN skrev:He,he tyvärr såg du nog rätt,men skulle du prova och se min brors H-D kanske du också skulle börja drömma :wink:(en -08ans softtail som är lite ombyggd)
Gaahhh! :shock:
Jojo det finns snygga byggen på HD, men.................. Det finns snygga byggen på Volvo Amazon också :lol:
Teknologin och utvecklingen är ungefär densamma men Amazon har betydligt bättre kvalitet :P :wink: :lol:

Ok, HD V-Rod är väl ok, men det är inte mycket HD på den, motorn är Porsche, bromsarna tror jag är Brembo, fjädringen är Showa osv.

Inte ens de mest inbitna HD-åkare som vill trimma lite kör egentligen HD utan då är det S&S, Edelbrock eller liknande motor.

HD är så överreklamerad så dess like finns inte. Om du bestämmer dig för att köra glidare, köp något japanskt annars är risken att du kommer sitta mer i garaget och skruva än vara ute på vägarna och köra.

Intruder är förvisso 1400 kubik men lika slö som HD. Om du tycker att 750 är för litet och 1100 Magna är för gammalt så har jag ett tips om du klarar vikten, nämligen Honda Valkyrie. Där kan vi snacka om en grym custom, om du pallar med storleken vill säga. För det är ett as, men ett grymt as :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#60 Inlägg av KLACKEN »

Med en matchvikt på 67kilo kan den nog bli lite jobbig att hantera :oops: +att priset är för högt för mig.Vet någon hur mycket man får höjt styret på viffern utan att behöva ändra el eller vajrar?
1/2 V4

Skriv svar