Rerun (antagligen ute och kör)
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Rerun (antagligen ute och kör)
Sådär... Då fick man hem sin nya älskling igår, en VFR800 -08. Silver. Har egentligen dreglat över den i ett år, men köpet blev av olika anledningar inte av förrän nu. Rullade några mil på vägarna igår kväll, och mer lär det bli, så jag blir kanske inte så värst aktiv här på forumet...
Visserligen var jag nöjd med förra hojen, en Suzuki GSX600F -99, men... Det tog en bra stund att torka bort flinet efter gårdagens tur.
Passar på att fråga: Har letat efter servicemanual till hojen, men hittar inget nyare än till '02 - har VFR:n varit i stort sett oförändrad sen dess, eller ska jag leta vidare (och i så fall var)? Och ja, jag vet att jag har garanti på hojen, men ändå. Gillar att pilla.
Vi ses väl på vägarna.
Visserligen var jag nöjd med förra hojen, en Suzuki GSX600F -99, men... Det tog en bra stund att torka bort flinet efter gårdagens tur.
Passar på att fråga: Har letat efter servicemanual till hojen, men hittar inget nyare än till '02 - har VFR:n varit i stort sett oförändrad sen dess, eller ska jag leta vidare (och i så fall var)? Och ja, jag vet att jag har garanti på hojen, men ändå. Gillar att pilla.
Vi ses väl på vägarna.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Tackar!
Men visst, nybilsdoft är mer angenäm.
Jo, det kändes skoj. Tills en kompis mötte upp för att köra en vända med mig - och vägrade ligga bakom för att min hoj stank!tersan skrev:Välkommen! Låter kul att köpa nytt... ser fram emot kommande "pill"-rapporter

Men visst, nybilsdoft är mer angenäm.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Rerun (antagligen ute och kör)
Vad jag vet är de oförändrade med utantag för lack och att VTEC systemet har förfinats lite. Om dom har ändrat något på sprutet och och ABS:en vet jag inte, men i grunden är det samma hojar.Rerun skrev:Passar på att fråga: Har letat efter servicemanual till hojen, men hittar inget nyare än till '02 - har VFR:n varit i stort sett oförändrad sen dess, eller ska jag leta vidare (och i så fall var)? Och ja, jag vet att jag har garanti på hojen, men ändå. Gillar att pilla.
Visst är det är kul att pilla och titta lite, det gjorde jag också när hojen var ny och en av de första grejerna jag köpte till var en Honda original servicemanual (Internet och PDF:er var knappt uppfunna då ännu

Men pilla inte för mycket bara, du vet "if it ain't broken, don't fix it".
Välkommen tilll forumet av mannen med forumets äldsta hoj (?)
Vet ännu inte om det kommer att forsätta så. Det kanske blir forumets nyaste hoj senare (VFR1000)?

Jag är sugen och medlen finns. Det är trots allt något väldigt speciellt med en hoj som luktar nytt och min hoj tappade den lukten för 20 år sen.
Han är bara avundsjuk, nya hojar luktar gottRerun skrev:Jo, det kändes skoj. Tills en kompis mötte upp för att köra en vända med mig - och vägrade ligga bakom för att min hoj stank!

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Excalibur105
- Donator 2010
Välkommen!
Som Tyrannosaurus skrev så har det inte hänt så mkt med V-tec modellerna föutom det estetiska och styrningen av v-tecsystemet. Synd, Honda kunde gott slängt på en upsidedown-gaffel för ett tag sen
Btw andra servicen vid 600mil behöver inte längre göras på verkstad för att garantin ska gälla. Är ju ändå bara kontroller. Bra att generalagenten fattar att dom inte kan ta ut ockerpriser för ingenting!
Som Tyrannosaurus skrev så har det inte hänt så mkt med V-tec modellerna föutom det estetiska och styrningen av v-tecsystemet. Synd, Honda kunde gott slängt på en upsidedown-gaffel för ett tag sen

Btw andra servicen vid 600mil behöver inte längre göras på verkstad för att garantin ska gälla. Är ju ändå bara kontroller. Bra att generalagenten fattar att dom inte kan ta ut ockerpriser för ingenting!
KTM 400 EXC -09
Mycket varmt välkommen!
Du kommer nog att trivas alldeles utmärkt med Viffern. Det finns en del att pilla med, men faktum är att det är en riktigt bra hoj även i orginal!
Glöm inte att beställa en forumbuff så att du håller kylan borta!
Du kommer nog att trivas alldeles utmärkt med Viffern. Det finns en del att pilla med, men faktum är att det är en riktigt bra hoj även i orginal!
Glöm inte att beställa en forumbuff så att du håller kylan borta!

Finns det någon slags oficiell info om detta att finna, tro?Batte skrev:Btw andra servicen vid 600mil behöver inte längre göras på verkstad för att garantin ska gälla. Är ju ändå bara kontroller. Bra att generalagenten fattar att dom inte kan ta ut ockerpriser för ingenting!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
Insändare i senaste MC-Folket 7/08 där en Goldwing-ägare undra varför det va så täta serviceintervaller på en mc av 2008 års modell? Fan köper man en hoj för nästan 300 papp har man väl pengar till servicefaceplant skrev:Finns det någon slags oficiell info om detta att finna, tro?Batte skrev:Btw andra servicen vid 600mil behöver inte längre göras på verkstad för att garantin ska gälla. Är ju ändå bara kontroller. Bra att generalagenten fattar att dom inte kan ta ut ockerpriser för ingenting!

KTM 400 EXC -09
Ahhh! Tackar för det! Internet kan klart vara en god vän. Får väl ta och skriva ut de 639 sidorna till '02:an som jag har kommit över. Förresten, har inte internet alltid funnits?Tyrannosaurus skrev:Vad jag vet är de oförändrade med utantag för lack och att VTEC systemet har förfinats lite. Om dom har ändrat något på sprutet och och ABS:en vet jag inte, men i grunden är det samma hojar.
Visst är det är kul att pilla och titta lite, det gjorde jag också när hojen var ny och en av de första grejerna jag köpte till var en Honda original servicemanual (Internet och PDF:er var knappt uppfunna då ännu)
Men pilla inte för mycket bara, du vet "if it ain't broken, don't fix it".

VFR1000 V5? Hmmmm... Skulle inte den komma för flera år sen redan? Själv är jag nöjd med -08:an, det mesta i barnsjukdomsväg torde väl vara botat. Eller?Tyrannosaurus skrev:Välkommen tilll forumet av mannen med forumets äldsta hoj (?)
Vet ännu inte om det kommer att forsätta så. Det kanske blir forumets nyaste hoj senare (VFR1000)?![]()
Jag är sugen och medlen finns. Det är trots allt något väldigt speciellt med en hoj som luktar nytt och min hoj tappade den lukten för 20 år sen.
Tyrannosaurus skrev:Han är bara avundsjuk, nya hojar luktar gott
Naturligtvis är det så! Att jag inte fattade det direkt!