steppen7 - ny medlem och ägare
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
steppen7 - ny medlem och ägare
Jaha då har man skaffat sig en VFR då. En 94:a med knappt 9000mil på mätaren. Jag tog MC-kort för ett år sedan efter att min EU-moppe stals och fick då min fars NTV650 men den satt jag inte så bra på så jag har varit sugen på en snygg VFR ända sedan dess.
Skulle ut på första turen idag, men glömde skivbromslåset. Suck... Bromsokshållaren gick av vilket inte såg så farligt dyrt ut - trodde jag! Hittade den i tyskland för 95€ vilket säkert betyder tusenlappen här hemma. Aj!
Skulle ut på första turen idag, men glömde skivbromslåset. Suck... Bromsokshållaren gick av vilket inte såg så farligt dyrt ut - trodde jag! Hittade den i tyskland för 95€ vilket säkert betyder tusenlappen här hemma. Aj!
VFR -94 ägare sedan 15/6 2008
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Välkommen ... hoppas du får bättre lycka framöver .. du har lagt vantarna på en bra hoj ..
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Grattis till e bra hoj!!! synd med låset, jag brukar försöka parkera hojen så att man måste backa ut den när jag låser den, har väl hänt samma som för dig att det tar stopp, men när man rullar för"fot" tar det ingen skada, man vill ju bara ut & köra sin Viffer, då e det bråttom!! Finns ju "senilsnöre" att köpa som man fäster i låset & i handtaget som en reminder.
/Jonas
/Jonas
Halmstad. Halland
Den är Röd & fin
Den är Röd & fin
Välkommen!
Jag har ett knep för att inte glömma låset i fortsättningen. Klipp en kort bit (~3cm) gummislang eller krympslang som du trär över nyckelns topp. Tanken är att man sedan flyttar den mellan nycklarna när man låser/låser upp.
Ex:
1) Slangstumpen sitter på tändningsnyckeln. Jag måste flytta den till låsnyckeln och kommer därför ihåg låset.
2) Jag har kört klart och skall låsa. Då måste jag flytta slangstumpen till tändningsnyckeln igen för att kunna låsa.
Detta har sparat 1000-lappar åt många knuttar.
Lycka till och kom ihåg att be andra i forumet om hjälp om du behöver.
Jag har ett knep för att inte glömma låset i fortsättningen. Klipp en kort bit (~3cm) gummislang eller krympslang som du trär över nyckelns topp. Tanken är att man sedan flyttar den mellan nycklarna när man låser/låser upp.
Ex:
1) Slangstumpen sitter på tändningsnyckeln. Jag måste flytta den till låsnyckeln och kommer därför ihåg låset.
2) Jag har kört klart och skall låsa. Då måste jag flytta slangstumpen till tändningsnyckeln igen för att kunna låsa.
Detta har sparat 1000-lappar åt många knuttar.
Lycka till och kom ihåg att be andra i forumet om hjälp om du behöver.
I am easily satisfied with the very best!
---------------------------
En lika vackert röd VFR 800 FI från 1999 som min förra
Vackert röd VFR 800 från 1999 SÅLD
---------------------------
En lika vackert röd VFR 800 FI från 1999 som min förra

Vackert röd VFR 800 från 1999 SÅLD
- GreenGiant
- Medlem
Välkommen hit & som sagt hoppas att du får bättre tur med ditt mc-åkande i framtiden.
//GG
//GG
Kör 9-5 Aero & en VF400F-84
Vill ha en VFR800 Vtec
Vill ha en VFR800 Vtec
Välkommen och grattis till ett bra hojval!
Alla har väl glömt skivbromslåset någon gång. Hittills har jag dock aldrig råkat illa ut!
Även jag parkerar så att jag måste backa ut vilket gör att det aldrig blir samma kraft som om man drar iväg framåt!
Hoppas att du slipper missöden i fortsättningen.
Alla har väl glömt skivbromslåset någon gång. Hittills har jag dock aldrig råkat illa ut!
Även jag parkerar så att jag måste backa ut vilket gör att det aldrig blir samma kraft som om man drar iväg framåt!
Hoppas att du slipper missöden i fortsättningen.
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
- Excalibur105
- Donator 2010
- Silverbitch
- Donator 2008
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Välkommen!
Använd den intensivt lysande spiralsladden du (kanske) fått med skivbromslåset. Den hjälper, tro mig!
Använd den intensivt lysande spiralsladden du (kanske) fått med skivbromslåset. Den hjälper, tro mig!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Ronneby-Benny
- Medlem