Billa - Ny medlem och ägare
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Billa - Ny medlem och ägare
Hej!
Som ny medlem i forumet och nybliven vfr-ägare tänkte jag presentera mig lite kort.
Jag heter Stefan, bor och jobbar i Jönköping, är 37 år och särbo med en norska som bor i Oslo.
Tog mc-kort samma dag som jag fyllde 16 år och de två första åren tillbringades på en vit Kawasaki AR125 (mycket motor – lite väghållning). Efter detta införskaffades en Kawasaki GPZ600R (trevlig maskin) som jag fortfarande har kvar och kör lite med eftersom jag inte kan skiljas från den efter 20 år.
I våras började jag titta efter en nyare mc och efter mycket funderande och jämförande beslöt jag att lämna Kawasaki för Honda och valet föll på en silverfärgad VFR-02 med knappt 2000 mil på mätaren.
Det är ett val som jag inte ångrat efter att ha rullat 400 mil med den. Och att det även finns ett forum där man kan träffa likasinnade är ju heller ingen nackdel direkt.
Har sett att det finns lite norska medlemmar på forumet och ville höra om ni har några tips på trevliga vägar mellan Svinesund och Oslo. Ligger och åker på E6 hela vägen i vanliga fall men det hade varit kul att finna lite mindre vägar som omväxling. Vet inte om det blev lite off-topic nu men isåfall får admin säga till så flyttar jag frågan till resor & restips.
// Stefan
Som ny medlem i forumet och nybliven vfr-ägare tänkte jag presentera mig lite kort.
Jag heter Stefan, bor och jobbar i Jönköping, är 37 år och särbo med en norska som bor i Oslo.
Tog mc-kort samma dag som jag fyllde 16 år och de två första åren tillbringades på en vit Kawasaki AR125 (mycket motor – lite väghållning). Efter detta införskaffades en Kawasaki GPZ600R (trevlig maskin) som jag fortfarande har kvar och kör lite med eftersom jag inte kan skiljas från den efter 20 år.
I våras började jag titta efter en nyare mc och efter mycket funderande och jämförande beslöt jag att lämna Kawasaki för Honda och valet föll på en silverfärgad VFR-02 med knappt 2000 mil på mätaren.
Det är ett val som jag inte ångrat efter att ha rullat 400 mil med den. Och att det även finns ett forum där man kan träffa likasinnade är ju heller ingen nackdel direkt.
Har sett att det finns lite norska medlemmar på forumet och ville höra om ni har några tips på trevliga vägar mellan Svinesund och Oslo. Ligger och åker på E6 hela vägen i vanliga fall men det hade varit kul att finna lite mindre vägar som omväxling. Vet inte om det blev lite off-topic nu men isåfall får admin säga till så flyttar jag frågan till resor & restips.
// Stefan
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Välkommen hit .. och frågan får man ställa här .. det är ju "din" tråd .. längre diskussioner i ämnet gör sig kanske bättre i andra delar av forumet men jag har inget att klaga på "än" 

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Silverbitch
- Donator 2008
- Excalibur105
- Donator 2010
- GreenGiant
- Medlem
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Välkommen!
Pluggade 4T på Erik Dahlbergsgymnasiet och bodde i Bankeryd, tills jag började på universitet.
Pluggade 4T på Erik Dahlbergsgymnasiet och bodde i Bankeryd, tills jag började på universitet.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- SmiledDiamond
- Donator 2011
Re: Billa - Ny medlem och ägare
Har gjort några Norgeresor och brukar rekommendera "Blågröna vägen" nr [165]. Den startar i trakten av Dingle och du landar i Halden ungefär 30 ggr lyckligare än om du kört E6. Sista biten till Halden är en resa som får nackhåren att ställa sig rätt ut.Billa skrev:Har sett att det finns lite norska medlemmar på forumet och ville höra om ni har några tips på trevliga vägar mellan Svinesund och Oslo. Ligger och åker på E6 hela vägen i vanliga fall men det hade varit kul att finna lite mindre vägar som omväxling. Vet inte om det blev lite off-topic nu men isåfall får admin säga till så flyttar jag frågan till resor & restips.

Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan