Qwerty

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

Qwerty

#1 Inlägg av Qwerty »

Ja det är jag det.
Kanske dax att skriva en presentation av mej själv, så har man det gjort.

Är en kille på 27år. Åkt tvåhjuligt så länge jag minns, karriären började på en RM50 någon gång under 80talet. Sedan dess har många mopeder, hojar och annat passerat. Har länge harvat runt på en GSXR750W som sedan blev oljekyld 1195a med allt för mycket pulver. Lessnade en vacker dag rakt av på att skruva och letade då självklart efter en Honda. Framförallt efter mina goda erfarenheter efter en CB900f Boldor från 82 som var reservhoj, den bara gick och gick och gick. Det enda som byttes var olja, filter, stift och batteri under alla år. Såldes till en kille som skulle ner till Assen och ringen på semester. Letade först efter en VTR 1000f men dessa var visst svårfångade om man ville ha nyare än 01(större tank) och till en vettig peng. Kom till en handlare som skulle haft en vtr inne, men som vanligt var den såld sedan länge. Men killen talade istället väldigt varmt om VFR och jag sa att en sån har jag aldrig kört. På handlarens råd att provköra så gjorde jag det, föll som en fura. Inte nog med att den gick bra i kurvor och landsväg den va billig i försäkring också. Två veckor senare så köpte jag hojen och har sedan den dagen varit kanon nöjd(om man bortser från mitt strul). Det enda jag varit rädd för är att jag ska ledsna på effekten. Kommer man från 160bhp så är det mesta slött i jämförelse.

Åter till mej. Heter Jörgen. Har sambo och katt sedan länge och har kanske lite för mycket att göra. Hoj, båt, husvagn och bilar tar ganska så mycket tid. Det ihop med att man är egenföretagare slutar oftast med att dygnet borde ha haft 30h istället för 24. Men hela livet handlar om prioriteringar och mitt liv ska vara ett roligt sådant. Är en glad och trevlig grabb som är ganska så driftig och mitt största fel är att jag har svårt att säga nej. Mitt nick kommer ifrån den gammla hederliga tiden då man spelade div spel på datorer, alla namn så som Killer, Dragon, Slayer mfl var ju upptagna av polare och andra på nätet. Hörde på radion att var femte lösenord i USA var Qwerty satt så fick det lov att bli. Ett välkännt namn som alla kan stava till samt samma namn som tangentbordet man skriver på, qwertyboard som är den västländska typen.

Ja det va väll allt. Kanske editerar lite med tidens gång om jag kommer på fler saker som bör stå med.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se