Blacken - Presentation av mig

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem

Re: Blacken - Presentation av mig

#91 Inlägg av blacken »

Mister skrev:
blacken skrev:
adrian_vg skrev:RVS ska alltså sänka friktionen i motorn, korrekt?

Ingen risk för kopplingen?
Njaa, det bygger upp slitagetoleranserna snarare..
Bygger upp? Förstår inte :?
Det "ersätter"/bygger upp till normala toleranser, dvs slitaget i/på kuggar, ringar, lager,mm,mm med en "keramisk metall" som blir minst lika hård som det material det sitter på. och det är inte skadligt för kopplingen för det funkar bara om det är metall mot metall..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#92 Inlägg av blacken »

Har nu kört 20 mil med RVS och det har återvänt lite hästar till stallet, helt klart den är starkare, mera "ummpff" i den, "vinväsandet" ifrån kuggarna i lådan har tydligt minskat. Det luktar avsevärt mindre bränt om oljan i motorn som tidigare verkligen stank när man kollade stickan. om 10 mil så är det dags för steg "II" som är själva "reparationsfasen" av behandlingen.
Enda problemet, är att nu så har jag upptäckt ett tänd/knasarfel som tidigare inte märktes..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#93 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Enda problemet, är att nu så har jag upptäckt ett tänd/knasarfel som tidigare inte märktes..
Vad för fel?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#94 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Enda problemet, är att nu så har jag upptäckt ett tänd/knasarfel som tidigare inte märktes..
Vad för fel?
Lite svårt att "diagnosticera" vid en 4000 varv så känns det som den inte brinner/tänder som den ska utan det blir en "durrning" i vänster fotpinne samt att man känner en kraftig vibration i motorgången, och det kommer och går liasom hela tiden, ett tag går den silkeslent för att straxt efter börja att "durra" vid varv över 4000.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#95 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det kan inte ha något att göra med RVS-behandlingen?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#96 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:
Vad för fel?
Lite svårt att "diagnosticera" vid en 4000 varv så känns det som den inte brinner/tänder som den ska utan det blir en "durrning" i vänster fotpinne samt att man känner en kraftig vibration i motorgången, och det kommer och går liasom hela tiden, ett tag går den silkeslent för att straxt efter börja att "durra" vid varv över 4000.
Det är inte tändstiften som beckat igen pga behandlingen?

Runt 3000-4000rpm brukar det ju annars vara ett inte helt optimalt läge för insprutarviffrarna pga ljud- och avgaskraven. Kanske nåt liknande här?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#97 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:Det kan inte ha något att göra med RVS-behandlingen?
Vetefasen, tror inte det, det luktar soppa om oljan, misstänker att det är ett tändfel, för det blir värre när knotan blir varm. jag hade samma symptom på min GSX 1100 förut men kommer fasenemig inte ihåg vad det var för fel. Men det var inte tändspolarna då i allafall, så mycket minns jag..

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#98 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Tyrannosaurus skrev:Det kan inte ha något att göra med RVS-behandlingen?
Vetefasen, tror inte det, det luktar soppa om oljan, misstänker att det är ett tändfel, för det blir värre när knotan blir varm. jag hade samma symptom på min GSX 1100 förut men kommer fasenemig inte ihåg vad det var för fel. Men det var inte tändspolarna då i allafall, så mycket minns jag..
Att det är soppa i oljan tyder oftast på dålig förbränning som antingen beror på taskig tändning eller att gasarna flödar.
Såg på RVS hemsida att oljan kan bli pissig efter första behandlingen och jag kan även tänka mig att stiften kanske kan ha beckat igen som Adrian säger.

Enligt RVS Animation verkar det som om medlet både tar bort gammal skit och lägger på nytt material vilket också kan förklara varför oljan blir pissig utan varken taskig tändning eller flödande gasare och kanske även i förlängningen att stiften beckar. Det lär väl vara läge för dig med ett oljebyte inför steg 2 om oljan är pissig och luktar soppa.

Har du tur kanske det bara är p.g.a. det och att RVS kanske verkligen funkar som utlovat även om det nästan låter för enkelt. Det är ju flera som tidigare har marknadsfört "mirakelmedel" som "renoverar" motorn medan man kör och som har visat sig vara bluff. Om RVS verkligen funkar är det ju en hit.

Testade du föresten på Volvon först? Vad blev resultatet där?

[EDIT] Roade mig åt att läsa lite om RVS på olika forum, bl.a. SH och Autopower.se , det tillverkas tydligen i Finland men jag kan också konstatera att det verkar finnas mycket skepticism om det. Men som sagt, visst är det häftigt om det verkligen funkar.

PS/ Det verkar också finnas något motsvaradne amerikanskt medel som heter XADO /DS [/EDIT]
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#99 Inlägg av blacken »

Njaa, jag var försiktig och provade det först på riksdagens Saab (servot) och det funkade där i allafall, :D Att det skulle vara något tjall på knasarna låter lite långsökt, för dom är som gott som spretans. Dom kom ju ifrån en -93 som hade gått en 600 till 800 mil innan skrotning av den.
Jag får intrycket att det som nu är, doldes tidigare och misstänker fortfarande att det är något tjall på gnisteriet, För vakumet var det ju inget fel på om du minns.
RVS är från början ett Ryskt patent som köptes upp av någon Finne, och ideèn är det fel på utan låter sund utifrån ett kemiskt och fysiskt tänkande.

Förstås 14,000 stenhårda mil kan ju även vara en källa till en massa ospecifierade och mystiska fel :D ..

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#100 Inlägg av blacken »

Har nu kört en ca: 30 mil efter steg II. Och helt klart så går motorn lenare, starkare, mindre skrammel/oväsen ifrån mekaniken, mera ork på låga varv, rappare gasrespons, startar lättare dvs man hör att startmotorn inte jobbar lika hårt och länge som tidigare om åren, växlarna går i lättare och mera distinkt, tidigare så var "2" till "4":an som att peta i potatismos ungefär, nu så känner man ett distinkt "klick" som inte fanns där tidigare, även "väsandet" ifrån kuggarna har minskat betydligt, har fått skruva ner tomgången två gånger. Det har blivit en helt annan motor, om det håller i sig får framtiden utvisa.. :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#101 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Har nu kört en ca: 30 mil efter steg II. Och helt klart så går motorn lenare, starkare, mindre skrammel/oväsen ifrån mekaniken, mera ork på låga varv, rappare gasrespons, startar lättare dvs man hör att startmotorn inte jobbar lika hårt och länge som tidigare om åren, växlarna går i lättare och mera distinkt, tidigare så var "2" till "4":an som att peta i potatismos ungefär, nu så känner man ett distinkt "klick" som inte fanns där tidigare, även "väsandet" ifrån kuggarna har minskat betydligt, har fått skruva ner tomgången två gånger. Det har blivit en helt annan motor, om det håller i sig får framtiden utvisa.. :D
Det verkar ju kanon! :D Och som du säger, "om det håller i sig får framtiden utvisa".
Hur har det gått den konstiga/ojämna motorgången i övrigt? Har den gett sig eller är det samma fortfarande?

Jag kommer däremot inte ha i RVS, inte än iaf. Hojen har iofs gått drygt 11.000 mil men verkar vara helt frisk i maskin förutom lite ventilknack främst när den är kall, men jag kör med förhållandevis stora spel p.g.a. trimkammarna. Det enda som irriterar mig är att kamlagringarna på ytterändarna att blivit slitna. Det är iofs ingen riktig lageryta där utan något slags halvlager så jag kör.
Anledningen som jag misstänker är att jag tyvärr fick generation 1 kammar när jag bytte. Jo jag fick först mina originalkammar omgjorda av Webcam, men det vart ett dåligt jobb och dom gick ner efter bara 500 mil. Därefter valde jag att skaffa Megacyclekammar, men eftersom dom vill ha "jungfrukammar" (d.v.s. ej omgjorda av någon annan, blir tydligen inte bra eller går t.o.m. inte) så fick jag ett set med beggade originalkammar som visade sig vara Gen 1.
Nåja, jag fick dom gratis på verkstadsgaranti.

På bilen är det inte heller aktuellt, den är helfrisk och dessutom tror jag det är nikasillopp på den och då är jag tveksam om man ska köra sånt. När jag kollade på Autopower.se så hittade jag kraftig skeptisism mot RVS.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#102 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Har nu kört en ca: 30 mil efter steg II. Och helt klart så går motorn lenare, starkare, mindre skrammel/oväsen ifrån mekaniken, mera ork på låga varv, rappare gasrespons, startar lättare dvs man hör att startmotorn inte jobbar lika hårt och länge som tidigare om åren, växlarna går i lättare och mera distinkt, tidigare så var "2" till "4":an som att peta i potatismos ungefär, nu så känner man ett distinkt "klick" som inte fanns där tidigare, även "väsandet" ifrån kuggarna har minskat betydligt, har fått skruva ner tomgången två gånger. Det har blivit en helt annan motor, om det håller i sig får framtiden utvisa.. :D
Det verkar ju kanon! :D Och som du säger, "om det håller i sig får framtiden utvisa".
Hur har det gått den konstiga/ojämna motorgången i övrigt? Har den gett sig eller är det samma fortfarande?

Jag kommer däremot inte ha i RVS, inte än iaf. Hojen har iofs gått drygt 11.000 mil men verkar vara helt frisk i maskin förutom lite ventilknack främst när den är kall, men jag kör med förhållandevis stora spel p.g.a. trimkammarna. Det enda som irriterar mig är att kamlagringarna på ytterändarna att blivit slitna. Det är iofs ingen riktig lageryta där utan något slags halvlager så jag kör.
Anledningen som jag misstänker är att jag tyvärr fick generation 1 kammar när jag bytte. Jo jag fick först mina originalkammar omgjorda av Webcam, men det vart ett dåligt jobb och dom gick ner efter bara 500 mil. Därefter valde jag att skaffa Megacyclekammar, men eftersom dom vill ha "jungfrukammar" (d.v.s. ej omgjorda av någon annan, blir tydligen inte bra eller går t.o.m. inte) så fick jag ett set med beggade originalkammar som visade sig vara Gen 1.
Nåja, jag fick dom gratis på verkstadsgaranti.

På bilen är det inte heller aktuellt, den är helfrisk och dessutom tror jag det är nikasillopp på den och då är jag tveksam om man ska köra sånt. När jag kollade på Autopower.se så hittade jag kraftig skeptisism mot RVS.
Tändstörningarna är kvar men avsevärt mindre i frekvens, "durrningarna" har förändrats till kortare mycket mjukare och avsevärt mindre i intensitet, Misstänker starkt att dom kan härröras till tändmissarna. Man får nog även inse att det kan vara otäta ventiler som ger motorstörningarna, men överlag så har alla "störningar" blivit mer än avsevärt mindre så att säga. Jag har tagit det häringa mest som ett testprojekt pga för mycken fritid :lol: men är själv förvånad över resultatet, man har sett en del "mirakelkurer" under årens lopp men det är första gången som man har varit med om ett så pass påtagligt och positivt resultat. Det enda som man kan jämföra med, är när man renoverar en motor till nytt.

Till och med riksdagen har blivit tyst, (Och hon var väldans skeptisk till det) hon kommer hem varje dag och bara öser superlativer om RVS "Fan! vad servot funkar bra nu, det har blivit jättelätt att styra nu". Faktum är att hennes servo var på väg att ge upp, var kanonsegt och trögt, pumpen lät som en obligat bisonoxe i parningstid när man vred på kringlan, nu är den tvärtyst när man gör det..

Men ärligt själv är man fortfarande skeptisk till RVS trots allt, jag menar det kan ju inte funka eller hur?..

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017

#103 Inlägg av Donner »

blacken skrev:
Till och med riksdagen har blivit tyst
Behandlat henne med? :lol:

Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#104 Inlägg av blacken »

Donner skrev:
blacken skrev:
Behandlat henne med? :lol:
Japp! men inte med RSV, utan med BFO . :D .. :lol:

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017

#105 Inlägg av Donner »

blacken skrev:
Donner skrev:
blacken skrev: