Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#781 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:
adrian_vg skrev:4,5 grader imorse. Däcken var som bakelit... :roll:
usch ja vintern närmar sig, själv fick jag skaka bort isen från mitt överdrag på hojen, stod 1+ på termometern brrrr och :cry:
Är det så kallt på Husqvarnaberget? :shock:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem

#782 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:
Jimmy.S skrev:
adrian_vg skrev:4,5 grader imorse. Däcken var som bakelit... :roll:
usch ja vintern närmar sig, själv fick jag skaka bort isen från mitt överdrag på hojen, stod 1+ på termometern brrrr och :cry:
Är det så kallt på Husqvarnaberget? :shock:
japp, andra frostnatten nu... usch vill inte att säsongen redan ska ta slut :cry: :cry:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#783 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:japp, andra frostnatten nu... usch vill inte att säsongen redan ska ta slut :cry: :cry:
Vi har det varmare här i Norrland! Hah! Vänta dig ingen sympati härifrån... :P ;-)
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#784 Inlägg av adrian_vg »

Inte undra på att Ctekens laddning inte tog... Kabeln är alldeles avskavd. Bara att handla ny. Har inga sockerbitar hemma för en temporär fix. Kan dock ladda batteriet med klämmorna tack och lov.

Bild
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#785 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Inte undra på att Ctekens laddning inte tog... Kabeln är alldeles avskavd. Bara att handla ny. Har inga sockerbitar hemma för en temporär fix. Kan dock ladda batteriet med klämmorna tack och lov.

Bild
Hur lyckades du med det där? Testa buntband och något överdrag nästa gång... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#786 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Hur lyckades du med det där? Testa buntband och något överdrag nästa gång... :wink:
Undrar jag med... Drog iaf om sladden lite annorlunda denna gång, silvertejpomspann och buntade fast den i några andra kablar. Det blev lite nära avgasröret, men klarar bakbromslampkabeln det, klarar snabbladdkabeln det också. 8)
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#787 Inlägg av adrian_vg »

Första morgonen nu när morgonkylan biter i fingertopparna. Till i morgon får jag ladda batteriet fullt och börja köra med handtagsvärmarna på.

Dags också att se över vinterutrustningen; stövlar, jacka och byxor. Undrar om Cardon tål vinterslask eller om jag ska montera av f@nskapet, vilket inte är så tilltalande nu när jag dragit sladdarna så snyggt i hjälmen. :?
===

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#788 Inlägg av Ajax »

adrian_vg skrev: Dags också att se över vinterutrustningen; stövlar, jacka och byxor. Undrar om Cardon tål vinterslask eller om jag ska montera av f@nskapet, vilket inte är så tilltalande nu när jag dragit sladdarna så snyggt i hjälmen. :?
Den ska ju tåla regn och fukt så länge som du ser till att usb-kontaktens gummiplupp är på ordentligt... så jag antar att det beror på hur skitig du blir på vintern... är det i nivå med novemberkåsan så skulle jag nog plocka av den.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#789 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Den ska ju tåla regn och fukt så länge som du ser till att usb-kontaktens gummiplupp är på ordentligt... så jag antar att det beror på hur skitig du blir på vintern... är det i nivå med novemberkåsan så skulle jag nog plocka av den.
Hjälmen blev lite anlupen av skitsprutet förra vintern, men inget som inte gick bort med diskmedel och en diskborste. Äh, låter den vara kvar och ser jag sen att den inte tål det, lockar jag av den. Eller så skaffar jag en ruskigt billig "andra-hjälm" för vinterbruket.
===

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#790 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev:Eller så skaffar jag en ruskigt billig "andra-hjälm" för vinterbruket.
Jo det låter som en väldigt god idé - klart mycket mindre risk att du går omkull eller blir påkörd av en sladdande bil då.... :? :shock: :wink: :roll:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#791 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:Jo det låter som en väldigt god idé - klart mycket mindre risk att du går omkull eller blir påkörd av en sladdande bil då.... :? :shock: :wink: :roll:
Nu är ju öppningsbara hjälmar inte direkt billiga i vilket fall... Har lovat frun att skaffa henne en öppningsbar hjälm. Vi har samma huvustorlek, så det kanske fixar sig ändå. Jag sliter in den åt henne, så slipper hon grimasera så i sommar när hon ska dra på den. :tummenupp
===

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#792 Inlägg av TG »

Hjälm är nog det mest personliga i skyddsutrustningen då den anpassar sig (formar) sig efter bärarens huvud... så jag vet faktiskt inte om det är en så jättebra idé att "låna" hennes hjälm.. då om ni inte har exakt samma huvudform... ;)
VFR 800 -02 (silver)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#793 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:Hjälm är nog det mest personliga i skyddsutrustningen då den anpassar sig (formar) sig efter bärarens huvud... så jag vet faktiskt inte om det är en så jättebra idé att "låna" hennes hjälm.. då om ni inte har exakt samma huvudform... ;)
Är det inte mest stoppningen närmast huvudet som formar sig och den har ju bara en komfortfunktion. Frigoliten är väl som den är, den ändrar inte formen. Ska iaf inte göra det om det inte sker nåt krockvåld.
===

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#794 Inlägg av TG »

Jag tror att även frigoliten formar sig.... Jag har iaf blivit lärd att en hjälm är personlig...

Vi får släppa in vår expert, Henning?
VFR 800 -02 (silver)

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#795 Inlägg av blacken »

TG skrev:Hjälm är nog det mest personliga i skyddsutrustningen då den anpassar sig (formar) sig efter bärarens huvud... så jag vet faktiskt inte om det är en så jättebra idé att "låna" hennes hjälm.. då om ni inte har exakt samma huvudform... ;)
Alldeles riktigt, hjälmen "anpassar" sig efter den som mest begagnar sig av den. Och glöm ej heller bort att om man lånar riksdagens vurpollon så får man ju tjejloppor,, bluääh!.. :D

Skriv svar