Är det så kallt på Husqvarnaberget?Jimmy.S skrev:usch ja vintern närmar sig, själv fick jag skaka bort isen från mitt överdrag på hojen, stod 1+ på termometern brrrr ochadrian_vg skrev:4,5 grader imorse. Däcken var som bakelit...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Är det så kallt på Husqvarnaberget?Jimmy.S skrev:usch ja vintern närmar sig, själv fick jag skaka bort isen från mitt överdrag på hojen, stod 1+ på termometern brrrr ochadrian_vg skrev:4,5 grader imorse. Däcken var som bakelit...
japp, andra frostnatten nu... usch vill inte att säsongen redan ska ta slutadrian_vg skrev:Är det så kallt på Husqvarnaberget?Jimmy.S skrev:usch ja vintern närmar sig, själv fick jag skaka bort isen från mitt överdrag på hojen, stod 1+ på termometern brrrr ochadrian_vg skrev:4,5 grader imorse. Däcken var som bakelit...
Vi har det varmare här i Norrland! Hah! Vänta dig ingen sympati härifrån...Jimmy.S skrev:japp, andra frostnatten nu... usch vill inte att säsongen redan ska ta slut![]()
Undrar jag med... Drog iaf om sladden lite annorlunda denna gång, silvertejpomspann och buntade fast den i några andra kablar. Det blev lite nära avgasröret, men klarar bakbromslampkabeln det, klarar snabbladdkabeln det också.tersan skrev:Hur lyckades du med det där? Testa buntband och något överdrag nästa gång...
Den ska ju tåla regn och fukt så länge som du ser till att usb-kontaktens gummiplupp är på ordentligt... så jag antar att det beror på hur skitig du blir på vintern... är det i nivå med novemberkåsan så skulle jag nog plocka av den.adrian_vg skrev: Dags också att se över vinterutrustningen; stövlar, jacka och byxor. Undrar om Cardon tål vinterslask eller om jag ska montera av f@nskapet, vilket inte är så tilltalande nu när jag dragit sladdarna så snyggt i hjälmen.
Hjälmen blev lite anlupen av skitsprutet förra vintern, men inget som inte gick bort med diskmedel och en diskborste. Äh, låter den vara kvar och ser jag sen att den inte tål det, lockar jag av den. Eller så skaffar jag en ruskigt billig "andra-hjälm" för vinterbruket.Ajax skrev:Den ska ju tåla regn och fukt så länge som du ser till att usb-kontaktens gummiplupp är på ordentligt... så jag antar att det beror på hur skitig du blir på vintern... är det i nivå med novemberkåsan så skulle jag nog plocka av den.
Nu är ju öppningsbara hjälmar inte direkt billiga i vilket fall... Har lovat frun att skaffa henne en öppningsbar hjälm. Vi har samma huvustorlek, så det kanske fixar sig ändå. Jag sliter in den åt henne, så slipper hon grimasera så i sommar när hon ska dra på den.TG skrev:Jo det låter som en väldigt god idé - klart mycket mindre risk att du går omkull eller blir påkörd av en sladdande bil då....![]()
![]()
![]()
Är det inte mest stoppningen närmast huvudet som formar sig och den har ju bara en komfortfunktion. Frigoliten är väl som den är, den ändrar inte formen. Ska iaf inte göra det om det inte sker nåt krockvåld.TG skrev:Hjälm är nog det mest personliga i skyddsutrustningen då den anpassar sig (formar) sig efter bärarens huvud... så jag vet faktiskt inte om det är en så jättebra idé att "låna" hennes hjälm.. då om ni inte har exakt samma huvudform...
Alldeles riktigt, hjälmen "anpassar" sig efter den som mest begagnar sig av den. Och glöm ej heller bort att om man lånar riksdagens vurpollon så får man ju tjejloppor,, bluääh!..TG skrev:Hjälm är nog det mest personliga i skyddsutrustningen då den anpassar sig (formar) sig efter bärarens huvud... så jag vet faktiskt inte om det är en så jättebra idé att "låna" hennes hjälm.. då om ni inte har exakt samma huvudform...