Då man tagit flexledigt hela veckan får man ju passa på att åka mycket hoj!
Så även idag. Ett par + grader o strålande sol.
Tog en kort sväng med grabben så han får vänja sig lite lugnt med den nya hojen för att sedan lämna av honom o köra ett par mil själv i lite raskare tempo. Självklart glömde jag tröjan över mitt ventilerade Daineseställ o sitter nu o försöker få upp någorlunda normal kroppstemperatur igen. Jävlar va kallt det var! Att man aldrig lär sig
Hondis skrev:Då man tagit flexledigt hela veckan får man ju passa på att åka mycket hoj!
Så även idag. Ett par + grader o strålande sol.
Tog en kort sväng med grabben så han får vänja sig lite lugnt med den nya hojen för att sedan lämna av honom o köra ett par mil själv i lite raskare tempo. Självklart glömde jag tröjan över mitt ventilerade Daineseställ o sitter nu o försöker få upp någorlunda normal kroppstemperatur igen. Jävlar va kallt det var! Att man aldrig lär sig
Flexledigt en hel vecka Jobbar du så mycket så är du värd vår. Nu.
Har sett fram emot mitt högmonterade GPR system o efter besiktningen blir det montering. (Om jag nu kan hålla mig tills dess).
Bild efter monteringen kommer upp på slipon-tråden så småningom..
Senast redigerad av Hondis den tor apr 04, 2013 11:25, redigerad totalt 1 gånger.
Låter som det kan bli ett riktigt schysst ljud på VFR:en då.
Fick även med 2 st DB-dämpare så det skulle säkert gå att besikta med GPR systemet på men kan vara dumt att chansa
Hondis skrev:Låter som det kan bli ett riktigt schysst ljud på VFR:en då.
Fick även med 2 st DB-dämpare så det skulle säkert gå att besikta med GPR systemet på men kan vara dumt att chansa
Hoppas jag får höra det live under våren!
Skrev du vad slutsumman inkl porto blev?
Hondis skrev:Låter som det kan bli ett riktigt schysst ljud på VFR:en då.
Hoppas jag får höra det live under våren!
Självklart!
Skrev du vad slutsumman inkl porto blev?
Allt som allt hamnade jag på 195 Euro eller 1677 sek i gällande kurs.
Rydh skrev:Oj, det var inte farligt!
Ebay eller direkt från gpr?
Jag sökte runt på Ebay men då jag inte hittade vad jag sökte efter till rätt pris (smålandspris ) så mailade jag till dom direkt o frågade helt enkelt hur mycket dom skulle ha för ett högmonterat inkl frakt.
Fick 6 olika bilder/förslag på högmonterade modeller till våra VFR:er. Det jag köpte var nog det som var billigast har jag för mig.
Tror att bara frakten gick på 166 sek från Italien.
Hondis skrev:Fick även med 2 st DB-dämpare så det skulle säkert gå att besikta med GPR systemet på men kan vara dumt att chansa
Isf... Montera och besikta med sliponet på!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!