Ocean skrev:Har aldrig brutit nyckelbenet innan men det gör ju jävulskt ondare än att bryta ngt annat ben i kroppen.Men men, man lever ju iaf

.
Joru, "tell me about it", så jag har medlidande med dig.
När jag råkade ut för det bönade och bad läkaren att han skulle öppna och skruva ihop skiten, men han vägrade. Dessutom fick jag värdelösa smärtstillande. Jag fick mycket "roligare" piller när jag bröt revbenen i vintras
Jag kan tyvärr inte ge dig några tips hur man mildrar det för det går inte speciellt inte om det är helt av, ibland är det bara knäckt och då gör det betydligt mindre ont. Har råkat ut för det också, på samma sida dessutom.
Det rör sig ju hela tiden när man rör sig, går, andas och oavsett vad och hur man gör.
Du får iaf en "snygg" knöl på axeln att visa upp sen när det är läkt

Om du kommer på träffen kan jag visa dig.
Ett tips jag fick av läkaren är att kanske åtminstone en gång om dan ställa sig med ryggen, hälarna och huvud platt mot en vägg och försiktigt trycka axlarna bakåt mot väggen, du känner själv hur mycket du klarar.
Man sjunker ihop en del när ett nyckelben är brutet och det rätar upp, kan mildra lite och förhindrar att man får taskig hållning. Gå sen bort ifrån vägen och försök hålla samma onaturliga ställning en liten stund innan du slappnar av.