Reduction of 0.7 seconds in time to accelerate from 20-60mph.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tungt.HondaVFR skrev:BETTER ACCELERATION
Reduction of 0.7 seconds in time to accelerate from 20-60mph.
Grattis!HondaVFR skrev:Pärlan besiktigad (utan anmärkning) idag !![]()
I stort sett alla dämpare, där dämpningen är nån form av ull, går väl att stoppa om (med mindre ull då) och få lite mer ljud. Mig veterligen är undantaget de dämpare som förlitar sig på enbart perforerade rör och kanaler för dämpfunktionen. Scorpion är ett av de senare som jag känner till.HondaVFR skrev:Blivit erbjuden ett 4-2 system av märket SITO
Ngn som vet om det går att "öppna" dessa burkar och rensa innehållet
lite för att få ett maffigare/råare V4-ljud ?![]()
Ngn som vet hur Sito dämparen är uppbyggd...... ull eller rör/kanaler ?adrian_vg skrev:I stort sett alla dämpare, där dämpningen är nån form av ull, går väl att stoppa om (med mindre ull då) och få lite mer ljud. Mig veterligen är undantaget de dämpare som förlitar sig på enbart perforerade rör och kanaler för dämpfunktionen. Scorpion är ett av de senare som jag känner till.HondaVFR skrev:Blivit erbjuden ett 4-2 system av märket SITO
Du bör nog inte fibbla med Sitodämparen om du vill behålla dess fördelar.HondaVFR skrev:Ngn som vet hur Sito dämparen är uppbyggd...... ull eller rör/kanaler ?adrian_vg skrev:I stort sett alla dämpare, där dämpningen är nån form av ull, går väl att stoppa om (med mindre ull då) och få lite mer ljud. Mig veterligen är undantaget de dämpare som förlitar sig på enbart perforerade rör och kanaler för dämpfunktionen. Scorpion är ett av de senare som jag känner till.HondaVFR skrev:Blivit erbjuden ett 4-2 system av märket SITO
Ser ut att vara ett ersättningssystem för orginal.HondaVFR skrev:Blivit erbjuden ett 4-2 system av märket SITO
Ok... lite bök att rensa burkarna kan det alltså bliTommy Gsson skrev:Ser ut att vara ett ersättningssystem för orginal.HondaVFR skrev:Blivit erbjuden ett 4-2 system av märket SITO
Om det är gjort som org, så är det punktsvetsat bak, och då får du borra ur punktsvetsarna med förslagsvis en punktsvetsborr som gör att du inte förstör så mycket.
Ev, kan det vara så att jag snart har en exlusive burk till övers som låter gott.
T.
Lösa ut hojen?! Det var ju bara några skrapor på kåpan!Tommy Gsson skrev:Ett Ferrita 4-1, ersätter från där det går ihop till 2.
Får se när försäkringsbolaget hör av sig vad dom säger.
Lägger ut det som blir över på säljes om dom löser ut hojen.
T.