Donner skrev:Ja jo eller så sågar man lite i cutsen och har handtagen på alltid
Intressant tagning på det problemet. Ser det bra ut då? Har du bilder?
Jag har det så på min, dock har jag två cutsar. Hittade ingen bild tyvärr och har lämnat iväg den nu till lackeraren. Men det ser riktigt bra ut faktiskt. Fick den med när jag köpte väskor av Sälle så den passar även när man har pakethållaren på.
Du får en bild med cutsen monterad tillsammans med pakethållaren.
Den var riktigt snygg!! Nu fick jag ju idén om ytterligare shopping, pakethållare och toppbox, har det på Transalpen och saknar något att stoppa grejer i. skruvas den i fästena för passagerarhandtagen?
arvikathomas skrev:Den var riktigt snygg!! Nu fick jag ju idén om ytterligare shopping, pakethållare och toppbox, har det på Transalpen och saknar något att stoppa grejer i. skruvas den i fästena för passagerarhandtagen?
Japp samma infästning som handtagen.
EDIT: Skall tilläggas att detta gäller modell 98-01, hur det är på dom andra vet jag ej.
arvikathomas skrev:Den var riktigt snygg!! Nu fick jag ju idén om ytterligare shopping, pakethållare och toppbox, har det på Transalpen och saknar något att stoppa grejer i. skruvas den i fästena för passagerarhandtagen?
Håller med. Välgjort så vitt jag kan se från detta avstånd.
Ang topbox, varför inte överväga nåt Bagsterliknande tankskydd och klämma på en tankväska på det?? Tycker det fungerar ganska bra. Lite knöligt när man ska tanka och man har grejor i väskan, men ändå.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jag har en tankväska från Biltema liggande som jag fick med till Transalpen, men har aldrig använt den, tror det är magnet fästen på den. Känns som risk att den ramlar av, plus risk för repor....Och fransar är inte riktigt min grej
arvikathomas skrev:Jag har en tankväska från Biltema liggande som jag fick med till Transalpen, men har aldrig använt den, tror det är magnet fästen på den. Känns som risk att den ramlar av, plus risk för repor....Och fransar är inte riktigt min grej
Lägg en disktrasa model extratunn mellan tanken och väskan är man orolig att den sak flyga av så gör fast den med en rem. Funkar bra med min "Lidl" väska.
TG skrev:Fördelen med en topbox gentemot en tankväska är att den inte är ivägen
Fast Adrian ser nog tankväskan som en del i franspimpningen så han gillar den skarpt
Hah! Enda gångerna tankväskan åker på är inför Knixkörningarna då ett antal vattenflaskor ska med. Och en keps. Och ett mekhandskar för besiktningen. Och så de extra sideninnerhandskarna. Ett extra par handskar är också bra att ha med, speciellt vid regn. Regnbyxorna åker oftast också med. Sen är det bra med att ha tankväskan med så man kan lägga ner sin plånbok mm i den, så man slipper ha med den ut på banan. Har plockat tappade plånböcker på banan vid mer än ett tillfälle.
Vårt hushåll är än så länge fransfritt!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Pärlorna varmkörda igår, bäst att passa på i mildvädret, det lär väl inte vara så länge....Härligt att höra en V4 och en V-twin stå och puttra på tomgång, vore ännu bättre om man kunde dra iväg på en tur....
arvikathomas skrev:Pärlorna varmkörda igår, bäst att passa på i mildvädret, det lär väl inte vara så länge....Härligt att höra en V4 och en V-twin stå och puttra på tomgång, vore ännu bättre om man kunde dra iväg på en tur....
En V6! 8*D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
arvikathomas skrev:Pärlorna varmkörda igår, bäst att passa på i mildvädret, det lär väl inte vara så länge....Härligt att höra en V4 och en V-twin stå och puttra på tomgång, vore ännu bättre om man kunde dra iväg på en tur....
En V6! 8*D
Nä, de går ju väldigt tyst de, haft två audi med V6, gött drag men motorn hördes inte, hade väl iofs gått att åtgärda, men då hade det blivit 18årsvarnng på riktigt, bättre att överraska med pigg "gubb-bil"
arvikathomas skrev:Nä, de går ju väldigt tyst de, haft två audi med V6, gött drag men motorn hördes inte...
Hmm... nu var jag på väg att ifrågasätta förekomsten av motor överhuvudtaget i tyska gubbåk, men istället så föreslår jag en provlyssning av Alfas V6 eller en Ferrari/Fiat Dino. Bättre ljud är svårt att hitta på den här sidan om Ferrari V12...
Nästa gång du varmkör hojarna får du spela in, vi vill höra!
arvikathomas skrev:Nä, de går ju väldigt tyst de, haft två audi med V6, gött drag men motorn hördes inte...
Hmm... nu var jag på väg att ifrågasätta förekomsten av motor överhuvudtaget i tyska gubbåk, men istället så föreslår jag en provlyssning av Alfas V6 eller en Ferrari/Fiat Dino. Bättre ljud är svårt att hitta på den här sidan om Ferrari V12...
Nästa gång du varmkör hojarna får du spela in, vi vill höra!
Gjorde allt det, men kan jag lägga in en film från mobilen här? Ja, alfa låter nog goare än en original audi. Audis V6 är ju inga raceråk, lilla fyran med turbo är betydligt roligare och mycket snålare...Kommer aldrig över litern trots stundvis buskörning med 4hjulsdrift och 1700kg att släpa på, normalt runt 0.8...