På tisdag nästa vecka faller domen

Det enda jag är lite "orolig" för är slip-onen... Tänker iaf skruva dit db-killerna... hoppas det räcker... Systemet är E-godkänt men hojen är helfordonsgodkänd så är de petiga så.......

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Du får rapportera tillbaka om db-killerna! Är lite intresserad själv, då jag också har en sån instoppad.TG skrev:Besiktningstid bokad...
På tisdag nästa vecka faller domen
Det enda jag är lite "orolig" för är slip-onen... Tänker iaf skruva dit db-killerna... hoppas det räcker... Systemet är E-godkänt men hojen är helfordonsgodkänd så är de petiga så.......
Jo, det förstås.TG skrev:Då kan man alltid byta igen
Det är inte inbillning... fast det gäller försäkringsbranschen generellt tycker jag. Det kommer erbjudanden hela tiden till bilen, hojen, huset, cykeln, datorn och jag vet inte vad... fast jag byter inte bolag till nåt "okänt", utan diskuterar hellre ner premien hos mitt vanliga bolag.adrian_vg skrev:Jo, det förstås.TG skrev:Då kan man alltid byta igen
Inbillar jag mig, eller har det blivit lite "vilda västern" i mc-försäkringsbranschen på senare år?
Känns som om bolagen försöker övertrumfa varann från år till år, genom att fånga in en massa i början och sen successivt höja premierna till "normal" nivå. Sen sticker motorcyklisterna till nästa billiga f-bolag.
Har försökt med det också, men det var kalla handen direkt. Du kanske är diplomatisk med dina f-bolag? ;*)tersan skrev:fast jag byter inte bolag till nåt "okänt", utan diskuterar hellre ner premien hos mitt vanliga bolag.
Avknoppning?? Har du mer info?TG skrev:Visst finns det en massa okända men Svedea är avknoppning från Bilsport och Mc med ett stort tysk försäkringsbolag i ryggen...
Inter Hannover, men det har nog Adrian redan läst i MC folket.TG skrev:tyvärr inger mer info...
Var min polare på IF som berättade att det låg till på det viset... jag frågade inte varför...
Jo, känner till det, lusläste det finstilta på baksidan av försökringsbrevet, verkade vara lite fram och tillbaka; bolag reggat i Brittanien, med säte i Tyskland, och säljer försäkringar i Sverige, eller nåt åt det hållet.Tommy Gsson skrev:Inter Hannover, men det har nog Adrian redan läst i MC folket.TG skrev:tyvärr inger mer info...
Var min polare på IF som berättade att det låg till på det viset... jag frågade inte varför...
T.
Kan du lägga några hundra mil denna helg och berätta sen hur de var?TG skrev:Nya däck monterade, michelin pilot road 3! Har inte hunnit testa dem ordentligt ännu men känns väldigt bra än så länge!