180 mil med Neckmike-systemet på en uppsättning batterier. Glömde aldrig ta ur sladden, däremot att sätta i den vid ett tillfälle
För övrigt kan ni se fram emot minst en vfr i funktionärsstallet för Ironman Kalmar den 17. 65 hojar in alles, ska bli jäkligt kul att vara med på ett hörn, förra årets tillställning var skitrolig. Och nej, tävla kommer jag inte att göra
Rydh skrev:
För övrigt kan ni se fram emot minst en vfr i funktionärsstallet för Ironman Kalmar den 17. 65 hojar in alles, ska bli jäkligt kul att vara med på ett hörn, förra årets tillställning var skitrolig. Och nej, tävla kommer jag inte att göra
Är det fullt med hojar i år? Jag fick förra året en inbjudan på att delta, men vad jag förstod så var det hoj med passagerare. Hur funkade det i övrigt? ( nyfiken).
Rydh skrev:
Är det fullt med hojar i år? Jag fick förra året en inbjudan på att delta, men vad jag förstod så var det hoj med passagerare. Hur funkade det i övrigt? ( nyfiken).
Det handlar nog i stor utsträckning om att skjutsa folk, domare, tv-team osv. Var inte med och körde förra året, bara som åskådare. Käbde att det skulle vara kul att hjälpa till så jag skickade ett mail i våras. Tror att de har tillräckligt men vet absolut inte med säkerhet.
Fick helt oförhappandes en ledig dag och eftersom min låda med servicedetaljer av olika skäl blivit stående så blir det en dag i garaget.
Olja+filter, i med kn luftfilter samt ny kopplingsvätska. Blir det tid över så måste jag se om jag kan få ordning på power commandern.
Till slut fått tag på en extra framskärm som jag tänker pimpa, funderar på coolfiberfolie. Någon som kan tipsa om ett bra köpställe när det bara handlar om typ en halv kvadratmeter?
Har tidigare pratat om att skära ur kutsen för att kunna ha den samtidigt som passagerarhandtagen. Har inte kommit mig för det än men gick igenom min farsas gamla verktyg (en del sjuka saker där...) och hittade den här (eller rättare sagt två eftersom han inte var av jägarsläktet)
Uppenbarligen till en borrmaskin/multi men funkar den till ett sådant här projekt. Om inte, vad fan är den till för
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Bestämde mig för att ge mig på ett gaffeloljebyte men kom inte långt. Monterade bort framhjulet och insåg att det behövs nya däck så det blev avbrott för kaffe och besök på mcdackonline där jag beställde ett par Pilot Road 2. Har kollat runt ett tag och velat mellan 2 och 3 men PR3 verkar inte finns tillgängliga i så många butiker. Såg även att PR4 släpps under våren, men med min kycklingskörning så behöver jag nog inte go hightech, PR2 verkar, av omdömena på nätet att döma, vara bra mycket bättre än mina nuvarande Bridgestone.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!