Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tommy Gsson skrev:Då hade du ju inte fått något att fråga om.
Vad grinig man kan vara då.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tommy Gsson skrev:Då hade du ju inte fått något att fråga om.
Vad grinig man kan vara då.
Tycker inte att du verkar så grinig. ( det var ju vitsen med det hela att du skulle bli nyfiken.)
T.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mappat idag. Tyvärr så har jag ju ingen körning med orginalgrejer, men det får man leva med.
Dynotest20120605liten.JPG (52.95 KiB) Visad 6607 gånger
Nästan 9 hästar till mot när jag kom så det var ju inte onödigt, snålade lite annars skulle jag gjort en mapp till och fått en med helt öppet system, nu har jag främre Db killern i, gjorde en körning med även den bakre i och då tappar jag 6 hk och den går aningens fetare men inte så det stör, ungefär så fett brukar dom ställa in racehojar sa han.
T.
Tommy Gsson skrev:Var ju meningen att det skulle vara före och efter kurvan, här kommer den.
Inte illa. Men som sagt, det hade varit kul att se skillnaden mot original.
Känns den annorlunda?
Ja den är rappare efter mappningen, men den kändes å andra sidan lite sämre när jag hade monterat blockoffplates och satt dit PC3:an utan att justera. Har bara hunnit köra hem den från mappningen, men imorgon ska jag köra till Uppsala är det tänkt, då ska jag försöka bilda mig en bättre uppfattning om skillnaden.
Tommy.
Donner skrev:Ja det blev ju en klar skillnad. Hoppas körbarheten är bättre jämfört med original. Snart dax för min med. Kör du med modifierad luftburk?
Jag har bara K&N modell Lancia och bortplockad flapper, har du något bra fix till den?
T.
Har sett en burk som är mer öppen på ovansidan (hemmabygge), vet inte om jag skall jaga tag i ett lock som man kan modda.
Hade du nåt problem med grenröret på den bakre skarven? Mina klämmor vill inte spänna ihop rören så det blir riktigt tätt. Får jaga andra klämmor som man kan spänna hårdare.
Donner skrev:1.Har sett en burk som är mer öppen på ovansidan (hemmabygge), vet inte om jag skall jaga tag i ett lock som man kan modda.
2.Hade du nåt problem med grenröret på den bakre skarven? Mina klämmor vill inte spänna ihop rören så det blir riktigt tätt. Får jaga andra klämmor som man kan spänna hårdare.
1.Har haft funderingar på att bara sätta fast filtret med stora brickor eller såga av kanten på ett lock att använda som en "stor bricka".
Mest har jag tittat efter koniska filter men inte kommit till skott, man ska ju få till det med insugninstempgivarn, men den tror jag man kan sätta in i en tratt.
2.Bara utgående röret som var lite för litet, körde med pasta och drog åt så blev det bra.
Ok ja man kan ju testa att smeta pasta på och se om det blir bra. Skall se sen om jag hittar klippet på luftburken, har för mig att jag såg det på Youtube.