Verkstadshandbokens anvisning om att ta bort tanken var mycket riktigt helt fel, det gick bra ändå.
Nya dämparen var bara att skruva fast, men sen var det ju det där med oljebehållaren... stort tack till Ajax som laddat upp en bild på sin Öhlins-variant! Jag klurade lite vilket resulterade i en montering bredvid batteriet, som faktiskt inte bara innebär att behållaren sitter skyddat och dolt utan även medger justering av kompression bara man tar bort sadeln. Jag hade nog föredragit montering som på Ajax' hoj, men då hade jag behövt lossa på slangarna för att vinkla om anslutningarna... vilket inte känns så kul med tanke på att systemet är fyllt med gas och under högt tryck.
Provkörning får vänta tills jag sett över framgaffeln med fjädrar och styrlager, men bara att ta ner hojen från centralstödet var en ny upplevelse! Det var stumt... och när jag satte mig på den så sjönk den inte ihop! Det var till och med j-t mycket enklare att ställa tillbaka den på stödet igen!
