Fick på dessa slangar på Dominatrixen för nån månad sen, bara för att inse att hydraulbehållaren till bakbromsen var totalt hopkärvad, så fick kassera den.
Gettofixen var en klar plastslang, men den visade sig inte tåla bromsvätska och även absorbera vatten. Hej eBay liksom. Fick en ny behållare häromveckan, som jag monterade i söndags. Grym bakbroms nu!
I samma veva som bakbromsen dummade sig, fick jag iaf på frambromsslangen snyggt och fint. Ser mycket bättre ut med en slang ist flera korta, bromsrör och diverse bryggor. Var dock lögn i h-e att bort all luft. Bromsen kändes som en cykelpump utan motstånd. Efter en hel del pumpande och luftande fick den vara. Flera månader senare, på en Knix, fick jag i ett helt annat sammanhang höra att bromsar kan ibland bete sig så om packningarna är slitna. Sagt och gjort, renoveringskit beställdes och monterade det i söndags också.
Det var något av det pilligaste jag gjort, men efter montering på hojen igen, kändes det som att jag återigen hittat trycket i greppet efter luftning!
Känns mycket bra i greppet nu. Eller så bra som det kan bli på en snart 30 år gammal motorcykel...

- IMG_20170924_112307-800x600.jpg (107.22 KiB) Visad 17856 gånger
Dubbdäcken är monterade nu både fram och bak, oljan och filtret bytt. Teststartade Dominatrixen igår, och den startade på första försöket, med bensin från i våras och ett batteri som inte laddats sen dess. Har aldrig hänt innan...
Körde iaf igång en rekond på batteriet för säkerhets skull.
Förgasarens munstycken är urblåsta sen den senaste grusturen i våras och insikten att motorn hackar som fanen vid ca 4000 rpm. Isärmonteringen visade att det var nåt svart klägg i huvudmunstycket.
Har fortfarande inte bestämt mig om de fula eBay-extraljusen hojen kom med, ska få vara kvar på hojen eller inte.
Kan inte ha dem på med annat än helljus och helljus kör man sällan med i stan. Klotar jag med hojen ryker endera av extraljusen. Gillar inte heller kabeldragningen som gjorts av förra ägaren - tänk spagetti.
Nå, i stort sett är jag klar för vintern!
Bring it on!