Tyrannosaurus skrev:Men skit samma, nu sitter pluggarna i och enda sättet att få ur dom är att förstöra dom, så dom får sitta.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tyrannosaurus skrev:Men skit samma, nu sitter pluggarna i och enda sättet att få ur dom är att förstöra dom, så dom får sitta.
Är det inte sådana däringa små "o"ringar på nålarna?Det skulle nog funkar om man tar väldigt lite gänglåsning och låter det torka innan man startar. Ett annat tips jag fick idag är att man kan ta en tång och stuka gängorna på skruven lite.
Jaha, så det är bara du som ska ha kul på forumet va? Och skamlöst flashar ett "öppet mål"?Det är ju inte riktigt det första man tänker på när hojen går dåligt: "Nu ska jag kolla så att ingen av luftskruvarna har ramlat bort".
Den gick ju lika illa för två år sen när jag hade igång den senast och man funderar på alla tänkbara problem utom just det
Jo, o-ringar, brickor och fjädrar, men det var borta alltihop.blacken skrev:Är det inte sådana däringa små "o"ringar på nålarna?
Nädå, "give it to me" https://www.youtube.com/watch?v=BoQ6ZC8EUQ0Jaha, så det är bara du som ska ha kul på forumet va? Och skamlöst flashar ett "öppet mål"?
Ähhh, var lite bikerviking nu, sikta på det billigaste.Tyrannosaurus skrev:Jag ropade tydligen "hej" lite för tidigt. Besiktade hojen igår, den gick igenom ua som brukligt (har aldrig fått nedslag på alla år). Åker hem glad i hågen, parkerande ute för att ta ur db-killern när den har svalnat lite och sen åka en sväng och planerade att åka till CBS i Norrtälje på lördag. Men varför rullar hojen så trögt? Upp på centralen, bakhjulet går nästan inte att rubba och bromspedalen är i sitt bottenläge.
Tur i otur att den pajade efter besiktningen. Det är f.ö. den enda formen av tur jag har - Inte tur i spel, inte tur i kärlek, inte tur i nåt jag gör oavsett vad, men jag har ibland tur i otur
Jaha, in i garaget och släppa lite på luftningsnippeln. Då släppte bromsen men tar inte heller.
Nästa dag (idag) :
Testar att lufta systemet - Nada tryck! = Huvudcylindern har lunchat, bara att lossa. Den sitter bakom krysset vid svinginfästningen och jättelätt att komma åt - Inte!
Ser inget, känner inget, bergborren går för fullt. Efter en stund brann det och det var bara att plocka ihop och lägga ner innan jag exploderar och slår sönder hojen![]()
Så mycket för att åka till Norrtälje, bara att lägga ner
Förvisso går det att köra utan bakbroms eftersom jag knappt använder den ändå, men det kan vara dumt.
Så det blir att skaffa en renoveringssats och fixa huvudcylindern - Om jag får loss den vill säga. Lossa skruvarna var inga problem, men att få av slangarna och få ut den är en annan femma.
Gör som Picko, häng upp den på väggen.Tyrannosaurus skrev:Vill inte gnälla i runda pölen-tråden.
Som sagt, hemma igen efter att ha rundat pölen.
Hojen gick som en klocka, men det gör definitivt inte chauffören. Till Eskilstuna gick väl an, men hemresan via Kvicksund, Västerås och Enköping var bara en enda lång plåga. Inte p.g.a. tråkig väg, vilket den iofs är, utan p.g.a. en kropp som protesterade våldsamt
För varje gång jag är ute och kör (har inte blivit speciellt mycket) och kroppen bara bråkar kommer jag tyvärr allt närmare ett beslut att lägga ner det här med hojåkning. Det funkar helt enkelt inte längre
Jag kommer fortsätta att båda vara och tänka hojåkare tills dess jag tar ner skylten, men en utan hoj. Eftersom jag inte vill att "ödlan" bara ska stå och samla damm så kanske det blir ett försäljningsförsök på eBay till våren. Men jag kommer vara kräsen med vem som får ta den. Det är ju föfan mitt barn som jag har vårdat ömt i över 30 år även om den ibland har gett mig några gråa hår.
Förutom att den har varit med mig runt om i landet från Gällivare i norr, Göteborg i väster, Öland, Gotland och till Trelleborg i söder och på ett stort antal träffar, så har den också varit i Norge, Danmark inkl. Bornholm, Tyskland, Holland, Österrike och kanske nåt mer som jag kan ha glömt. Så det finns mycket historia i den här "moppen".
Roligheter ja problem nej inte vad jag kan komma på. Om inte silkeslen motorgång så iallafall tvättlappsmjuk. Fast den dan elektroniken till insprutningen tar blackout gör nog jag det också.adrian_vg skrev:Och insprutning har en del andra roligheter och problem för sig ist.vroom skrev:Hel-te vad glad jag är att min hoj har spridare.. visst är det kul att meka men din ödla tar nog fan priset. Sälj gunilla persson NU![]()
Tack! Men nu börjar det bli tveksamt om jag pallar längre. Hade ont i hela kroppen efter den turen inkl. svanskotan och orkade knappt få av mig stället innan jag gick och la mig tidigt när jag kom hem. Men jag har iaf kört hoj i 40+ år så det kanske får bli jämnt nu. Får väl säga som Clintan i nån Dirty Harry film: "Man's got to know his limitations" https://www.youtube.com/watch?v=_VrFV5r8cs0vroom skrev:T-rex; Ändå impad att du håller igång oavsett körsträcka på din kära ödla.
Tja, idag säljs gamla CB750 enkelkammare för uppemot såna prislappar. Klart att det finns affektionsvärde på motorcyklar, det finns ju på bilar och nån gammal rostig Triumph-bil får man ge hur mycket som helst för.Sälja ödlan för 70`? Låter mycket men förstår tanken att vilja få tillbaka lite av det jobb man lagt ned och vem vill inte det? Lite ambivalens när det kommer till att skiljas från sina ägodelar. Kan det finnas affektionsvärde i en motorcykel? Jag tror det.