Rydh skrev:Det är rätt Adrian, jag satte citationstecken runt choke för att det bara är tomgångshöjning. Hittade inte ordet just då.
Ah.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:
Valde du rätt mappning till din PC utifrån slipon och typ av luftfilter?
Jag har inte pillat på det där än. Funderade på om PCn kan ha tappat mappen under vintern men mappen ska enligt dynojet ligga i kretsar som inte behöver vara strömsatta. Kan ju vara något annat kludd med PCn iofs. Det är en IIa så den har några år på nacken.
Rydh skrev:Jag har inte pillat på det där än. Funderade på om PCn kan ha tappat mappen under vintern men mappen ska enligt dynojet ligga i kretsar som inte behöver vara strömsatta. Kan ju vara något annat kludd med PCn iofs. Det är en IIa så den har några år på nacken.
Hur var det, funkade hojen -utan lukt - om du kopplade bort PC:n?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Rydh skrev:Jag har inte pillat på det där än. Funderade på om PCn kan ha tappat mappen under vintern men mappen ska enligt dynojet ligga i kretsar som inte behöver vara strömsatta. Kan ju vara något annat kludd med PCn iofs. Det är en IIa så den har några år på nacken.
Hur var det, funkade hojen -utan lukt - om du kopplade bort PC:n?
Jag kallade det choke då 98-99 har det där reglaget på styret men rätt är ju tomgångshöjare. Skillnaden på 00-01 är att den är automatisk och saknar reglaget.
Den kanske inte påverkar eftersom den styr bara luften? Har du normal tomgång så bör det ju inte ha med den att göra.
Tror inte det är bättre det viktiga är att få oljan i mitten på kedjan så att friktionen mellan kedja o drev blir så liten som möjligt. Som någon skrivet här tidigare så är just smörjningen till för det eftersom det sitter o-ringar i kedjan så får du inte in någon olja där
insu skrev:Var får jag tag i den som smörjer på båda sidor kedjan till min PD-oiler
Måste vara mycket bättre än orginalet ?
Vet inte heller om det är bättre men det känns mer clean och lättare att få till. "Viskan" som kom med PD-oilern kändes lite beige. Den dubbelsidiga applikatorn är från prooiler.com .
Skulle köpa olja till kedjesmörjaren idag, tillverkaren rekommenderar växellådsolja EP 80/90. Det närmaste jag hittade på BT var w80-90 (mineralisk). EP verkar stå för extreme preassure så det låter som den jag hittat kanske inte är rätt.
Vad menas med w:t i 80/90? Är mineralolja rätt eller åt helvete?
Fanns även växelhusolja ep sae 90 för utombordare. Bättre, sämre?
Det funkar bra. EP står för extreme pressure och är ett additiv som är för växellådor o dyl. W ståt för winter och anger viskositetsmåttet (hur det flyter).
Ep additiv brukar de flesta smörjmedel ha så skulle inte förvåna mig att det innehåller det.
Kedjan kommer nog inte att skära pga att det är mineralolja
Mister skrev:Det funkar bra. EP står för extreme pressure och är ett additiv som är för växellådor o dyl. W ståt för winter och anger viskositetsmåttet (hur det flyter).
Ep additiv brukar de flesta smörjmedel ha så skulle inte förvåna mig att det innehåller det.
Kedjan kommer nog inte att skära pga att det är mineralolja
Gick ut för att plocka bort PCn bara för att inse att den sannolikt hårdinstallerats. Detta genom att kablarna i pc-kontakten satts fast med kontaktvax i den befintliga kontakten. Det går alltså att plugga ur pc:n ur ECUn men inte ur andra änden.
Ska ta en ordentlig titt i dagsljus men annars får jag försöka ge mig på mappningen istället.
Kontaktvax? Det var en ny grej för mig. Leder det el?
===