Addemotos verktyg till vänster, eBay-verktyget till höger. 1093 kr resp 123,70 kr...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Om...tersan skrev:Talande bild!
Tunnare nitar på cykeln, och där "nitar" man inte kedjan utan bara trycker ihop den.adrian_vg skrev:Kinaverktyget borde funka utan problem på trampcykeln!
Får kolla på dem när det är ljusare ute.Tommy Gsson skrev:Tunnare nitar på cykeln, och där "nitar" man inte kedjan utan bara trycker ihop den.adrian_vg skrev:Kinaverktyget borde funka utan problem på trampcykeln!
Tommy.
Fast... jag hade nog skaffat en äldre sufflettförsedd bil och haft pengar över. Då slipper jag dessutom hjälm/skinnställ, kan veckohandla på vägen hem, och har antagligen betydligt lägre driftskostnad.adrian_vg skrev:Överväger att sälja av katten och skaffa en Can-Am Renegade 1000 XXC ist...
Försäkringen kostar en hundring mer än för katten och banken har redan okejjat ett lån på 90 stora så där bara.
Ah, där har vi det.adrian_vg skrev:Har vidare ideologiska problem med att åka i en plåtlåda...
tersan skrev:Ähum... nu när du tar upp det så tror jag faktiskt inte att nån nånsin har påstått att mina egna bilval varit sådär överdrivet rationella.![]()
Fast sen jag gifte mig har jag i alla fall börjat skaffa fordon utan rost som kan förflytta sig för egen maskin. Alltid något...
Åter till ämnet. Klart att du ska ha en Can-Wham-Bam om den passar dig! Det där med servo skulle jag gärna pröva, man blir ganska mör i armarna efter en stunds körning.
Jag är helt fel person att besvara den frågan.adrian_vg skrev:Emellertid kan man inte skaffa sig ett fordon bara för att den låter exceptionellt bra med ett något öppnare system och för att reklamen säger att den är det starkaste som finns standardmonterat i ett quadchassi på marknaden idag. Eller hur?
Det tog en liten stund av scrollande och googlande innan jag fick ihop det.adrian_vg skrev:Åh, precis vad en person utan garage eller några som helst fordonselskunskaper behöver - en egensinnig brittisk bil med ännu mer välkänt egensinnigt elsystem från fel tidsålder. Jisses!
Jag gillar dina förslag Tersan, det är inte det, men ibland alltså...