Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1981 Inlägg av adrian_vg »

Lite skillnad i storlek och känsla...

Bild

Addemotos verktyg till vänster, eBay-verktyget till höger. 1093 kr resp 123,70 kr... :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#1982 Inlägg av tersan »

Talande bild!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#1983 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Talande bild!
Om...

Fick just ett erbjudande om fem punds återbetalning som kompensation av eBay-säljaren.
Jag motfrågade om jag ist kunde få en hel nitpinne och en dito tjockaste tryckpinnen ist. Får se vad de säger. :)

Kinaverktyget borde funka utan problem på trampcykeln!
===

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

#1984 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Kinaverktyget borde funka utan problem på trampcykeln!
Tunnare nitar på cykeln, och där "nitar" man inte kedjan utan bara trycker ihop den.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#1985 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:
adrian_vg skrev:Kinaverktyget borde funka utan problem på trampcykeln!
Tunnare nitar på cykeln, och där "nitar" man inte kedjan utan bara trycker ihop den.
Tommy.
Får kolla på dem när det är ljusare ute.
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#1986 Inlägg av adrian_vg »

Överväger att sälja av katten och skaffa en Can-Am Renegade 1000 XXC ist...
Försäkringen kostar en hundring mer än för katten och banken har redan okejjat ett lån på 90 stora så där bara. :shock:

Har en gnagande känsla av att den tilltagande artrosen i nacken kommer att marginalisera mitt mc-liv högst signifikant framåt våren, om inte den ("inom tre månader") planerade steloperationen av nackkotorna åstadkommer ett smärre mirakel.
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#1987 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Överväger att sälja av katten och skaffa en Can-Am Renegade 1000 XXC ist...
Försäkringen kostar en hundring mer än för katten och banken har redan okejjat ett lån på 90 stora så där bara. :shock:
Fast... jag hade nog skaffat en äldre sufflettförsedd bil och haft pengar över. Då slipper jag dessutom hjälm/skinnställ, kan veckohandla på vägen hem, och har antagligen betydligt lägre driftskostnad.

Eller har jag missat nåt? Är det nåt speciellt med Uppsalatrafiken (antagligen... :roll: ) som gör att en ATV är bättre än en bil?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#1988 Inlägg av adrian_vg »

Bil kräver en helt annan logistik. P-avgifter tillkommer, högre skatt och annat jävelskap. Det du har missat är att uppsalatrafiken är oförlåtlig och en kvadd är smidigare. Vill ha 4WD på mitt vinterfordon (vinterväghållningen är miserabel i Uppsala...) och såna bilar är dyrare. Har vidare ideologiska problem med att åka i en plåtlåda och transportera en massa luft mest hela tiden. Ärenden gör jag redan med kvadden på hemvägen, den har blivit en andrabil sen frun började jobba härs och tvärs över hela stan och behöver bilen. Nämnde jag att parkeringsproblemen man har med bil är ett minne blott med en kvadd? Kabbar har de andra i den lokala bekantskapskretsen redan köpt, så där är du inne på rätt spår!

Jag har redan nu problem i nacken (artrosen jag nämnde tidigare) när kvaddstyret far och hoppar över vägbanan och trottoarkanter. Just Renegaden har servostyrning som mildrar detta. Har dessutom noterat att körningen blir enklare om jag står och kör, bla kan jag faktiskt se mig om bakåt. Kan inte det i bilen sittandes. Bakåtsikten är inte ett problem än på viffern, men kände att det blivit svårare i slutet av säsongen jmfm i våras. :-\
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#1989 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Har vidare ideologiska problem med att åka i en plåtlåda...
Ah, där har vi det. :wink:
Lösningen på dina problem är egentligen en äldre, skattebefriad Land Rover 88 med kapell. 8)

Jag har en Polaris Sportsman, men för mig är det ett arbetsredskap. För vardagligt bruk tar jag hellre bil, eller VFR om det ska vara lite roligare. Parkeringsproblem känner jag inte till här ute på vischan, och ska jag på ärenden inne i stan så är en ATV lika utrymmeskrävande som en bil. Förutom då att den kräver hjälm och en rejäl mängd kläder.

Fast jag är lite småsugen på en Vespa, som pendlarfordon. Den är smidig, och billig.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#1990 Inlägg av adrian_vg »

Åh, precis vad en person utan garage eller några som helst fordonselskunskaper behöver - en egensinnig brittisk bil med ännu mer välkänt egensinnigt elsystem från fel tidsålder. Jisses!

Jag gillar dina förslag Tersan, det är inte det, men ibland alltså... :roll: :lol:
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#1991 Inlägg av tersan »

Ähum... nu när du tar upp det så tror jag faktiskt inte att nån nånsin har påstått att mina egna bilval varit sådär överdrivet rationella. :roll:

Fast sen jag gifte mig har jag i alla fall börjat skaffa fordon utan rost som kan förflytta sig för egen maskin. Alltid något...

Åter till ämnet. Klart att du ska ha en Can-Wham-Bam om den passar dig! Det där med servo skulle jag gärna pröva, man blir ganska mör i armarna efter en stunds körning.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#1992 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Ähum... nu när du tar upp det så tror jag faktiskt inte att nån nånsin har påstått att mina egna bilval varit sådär överdrivet rationella. :roll:

Fast sen jag gifte mig har jag i alla fall börjat skaffa fordon utan rost som kan förflytta sig för egen maskin. Alltid något...

Åter till ämnet. Klart att du ska ha en Can-Wham-Bam om den passar dig! Det där med servo skulle jag gärna pröva, man blir ganska mör i armarna efter en stunds körning.
:tuttar Tur att man har dem som viskar förnuft i örat på en...

Frun har ju officiellt uttalat sin stolthet över att jag gjort mig av med de andra fordonen och att de bara är två st idag.
Skulle jag vara som alla andra som köper SUV:ar och bor i innerstan skulle jag nog absolut ha en Renegade också. Som alla andra typ. :-)

Servostyrning finns fö att köpa till som eftermontering på de flesta fyrhjulingar. ;-)

Får fundera lite till. Katten är kul, men jag vill ha mer effekt. Emellertid kan man inte skaffa sig ett fordon bara för att den låter exceptionellt bra med ett något öppnare system och för att reklamen säger att den är det starkaste som finns standardmonterat i ett quadchassi på marknaden idag. Eller hur?
===

Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015

#1993 Inlägg av andreas »

Hur kommer det sig att det är svårare att köra hoj än quad med stel nacke, om man förutsätter hoj med en liknande upprätt körställning?
VFR1200F DCT -10

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#1994 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Emellertid kan man inte skaffa sig ett fordon bara för att den låter exceptionellt bra med ett något öppnare system och för att reklamen säger att den är det starkaste som finns standardmonterat i ett quadchassi på marknaden idag. Eller hur?
Jag är helt fel person att besvara den frågan. :D
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#1995 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Åh, precis vad en person utan garage eller några som helst fordonselskunskaper behöver - en egensinnig brittisk bil med ännu mer välkänt egensinnigt elsystem från fel tidsålder. Jisses!

Jag gillar dina förslag Tersan, det är inte det, men ibland alltså... :roll:
Det tog en liten stund av scrollande och googlande innan jag fick ihop det.
1. Sälja katten och...? Får man nåt för en beg katt och får man med låda och strömming också?
2. Ok, Arctic Cat.
3. Va? Kör han snöskoter på vägarna?
4. Aha, Artic Cat Quad.
5. Can-Am? Då tänker jag automatiskt på Can-Am Spider och dom är absolut inte lämpliga att köra i snö med.
6. Jaha, dom gör diverse ATV:s och sandloppor också.
7. Hade inte du en gammal Honda offroad som "vad-var-det-nu-den-hette"?
8. Det finns ombyggnadssatser för att sätta drivband bak och skida fram på offroad-hojar (hittar det inte just nu).
9. En quad tar nästan lika stor plats som en bil och parkar du den på en bilplats så lär du få betala P-avgift för den också.
10. Smartare med en offroad i det läget.
11. Eller kanske en gammal Jeep eller nåt engelskt skit med plusjord som Tersan föreslog :wink:
12. Jag har en polare som har en sönderskruvad Rover 75 till salu. Han säger att nästan allt är samma som BMW i den så den är nog bra :lol:
13. Slänga ut 90 papp på en stor ATV när du inte ens har nånstans att ställa varken den eller hojen.
14. Varför inte använda pengarna som grundplåt för en kåk MED garage?
15. Då lär du dessutom troligen få ner dina boendekostnader istället för att hyra.
16. Eller som jag sa till en raggarkompis som jag var hemma hos för ett tag sen och som bor skitballt i skogen men utan garage: "Vafan är du för jävla raggare som inte har garage?"
17. Verkar som att han tog intryck och håller precis på och bygger ett.
18. Så Adrian: "Vafan är du för jävla knutte som inte har garage?" :twisted: :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar