Jordkabeln hade inte riktig kontakt.
Kontakten efter säkringen innehåller ett motstånd.
Allt funkar nu som det ska, tack Tersan för dina försök att leda den blinde

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Det är sånt det här forumet är till för.Rydh skrev:Allt funkar nu som det ska, tack Tersan för dina försök att leda den blinde
Jag har kollat lite på det där men jag tycker inte att jag ser några andra tecken på att regulatorn är kass. På bikersoracle fanns en tråd som påtalade följande symtom:jenshenrik skrev:Det kan være din laderegulator, der skyldes den lave spænding...
Kollade du batteriladdningen? 1 och 2 får jag när batteriet är tokurladdat.Rydh skrev:1. The clock resets to 1:00 AM and the tripmeter resets to 0 miles when you start the engine.
2. The engine fails to start, this can happen even if was running a few minutes previously. Often when you've stopped for fuel.
Jag har alltså INTE de ovan nämnda problemen. Därför tror jag inte att det är regulatorn.adrian_vg skrev:Kollade du batteriladdningen? 1 och 2 får jag när batteriet är tokurladdat.Rydh skrev:1. The clock resets to 1:00 AM and the tripmeter resets to 0 miles when you start the engine.
2. The engine fails to start, this can happen even if was running a few minutes previously. Often when you've stopped for fuel.
Ah, beklagar. Missförstod.Rydh skrev:Jag har alltså INTE de ovan nämnda problemen. Därför tror jag inte att det är regulatorn.
Bättre det än att som jag inte förstå allsadrian_vg skrev:Ah, beklagar. Missförstod.Rydh skrev:Jag har alltså INTE de ovan nämnda problemen. Därför tror jag inte att det är regulatorn.
Rydh skrev:Jag har kollat lite på det där men jag tycker inte att jag ser några andra tecken på att regulatorn är kass. På bikersoracle fanns en tråd som påtalade följande symtom:jenshenrik skrev:Det kan være din laderegulator, der skyldes den lave spænding...
1. The clock resets to 1:00 AM and the tripmeter resets to 0 miles when you start the engine.
2. The engine fails to start, this can happen even if was running a few minutes previously. Often when you've stopped for fuel.
3. The rev counter and speedo needle start to do "strange" things.
4. The bike may start to stutter and cut out.
Funderar på om det istället har att göra med andra modifikationer. Framljusen är kopplade så att båda lyser på halvljus. Det är en hel del grejer gjort med kablar för Neckmikesystemet som är kopplat till ljustutan. Jag har dessutom själv kopplat in en mobilladdare. Vet inte om de två senare belastar systemet när de inte används men det är ju i alla fall en del nya kablar och kabelskor på batteriet. Vi får se hur hojen funkar nu under försäsongen.
Ok, då hade jag missuppfattat det. Hade för mig att jag läst om en mod för att få bägge lamporna att lysa.Fransson skrev: Halvljuset skall vara kopplade bägge orginal
Modden gäller 750-modellernaRydh skrev:Ok, då hade jag missuppfattat det. Hade för mig att jag läst om en mod för att få bägge lamporna att lysa.Fransson skrev: Halvljuset skall vara kopplade bägge orginal
Väldigt intressant läsning JH! Tack!jenshenrik skrev:Mit sidste forslag er, at du læser dette og derefter kontrollerer din hoj
http://www.electrosport.com/technical-r ... ding-guide
Og eventuelt downloader dette:
http://www.electrosport.com/technical-r ... -guide.pdf