Jag gjorde samma sak på min gamla hoj. Den hade riktigt tjocka skivor, så dom klarade sig. Slet dock sönder hastighetsmätarvajern.
Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
David skrev:
Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
Ååhh, vad jag älskar såna här enkla lösningar
Tack för tipset!
Never ride faster than your guardian angel can fly
andreas skrev:Ett Abus Detecto 8000 kostar några kronor men man glömmer det inte i skivan.
Sant, men det är också väldigt tungt och stort.
Sänker acceleration med fler tiondelar säkert!
David skrev:Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
Ah, ytterligare en grej att glömma bort omedelbart!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Förresten så verkar Turbo-Andersson, som mappade min viffer sent i höstas, ha bränt ut en hel del av ljuddämparstoppningen under fullgaskörningarna för viffern låter betydligt argare nu.
Man får hoppas att bilprovningen också gillar ljudet av en elak V4.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Förresten så verkar Turbo-Andersson, som mappade min viffer sent i höstas, måste ha bränt ut en del av ljuddämparstoppningen under fullgaskörningarna för viffern låter betydligt argare nu.
Man får hoppas att bilprovningen också gillar ljudet av en elak V4.
Var på Bilprovningen idag med mina LeoVince Carbon UTAN DB-killers, killen sa inget, han log lite när han körde iväg.
Mina likriktar/voltregulatorproblem verkar ha löst sig iom monteringen av Rick's Heavy Duty-manick. Känns ganska bra att trots att Ctek-dongeln blinkar gult så startar hojen utan problem och att batteriet laddas trots den korta milslånga vägen till jobbet.
Kåpbiten vid regulatorn blir dock mycket varm även efter korta turer. Kanske dags för en kåpmoddning och skära ut ett snyggt scoop liknande det som sitter på sidokåpan på VFR 94-97?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Kåpbiten vid regulatorn blir dock mycket varm även efter korta turer. Kanske dags för en kåpmoddning och skära ut ett snyggt scoop liknande det som sitter på sidokåpan på VFR 94-97?
Eller en extra fläkt? Var det inte nån som provat med en liten datorfläkt?
adrian_vg skrev:Mina likriktar/voltregulatorproblem verkar ha löst sig iom monteringen av Rick's Heavy Duty-manick. Känns ganska bra att trots att Ctek-dongeln blinkar gult så startar hojen utan problem och att batteriet laddas trots den korta milslånga vägen till jobbet.
Kåpbiten vid regulatorn blir dock mycket varm även efter korta turer. Kanske dags för en kåpmoddning och skära ut ett snyggt scoop liknande det som sitter på sidokåpan på VFR 94-97?
Tjatar väl på om mosfet regulatorn, den blir inte ens fingervarm. = inga värmeproblem.
T.
Tommy Gsson skrev:Tjatar väl på om mosfet regulatorn, den blir inte ens fingervarm. = inga värmeproblem.
Om du bygger en åt mig, köper jag den!
Rick-regulatorn är en bra-att-ha-i-reserv-grej isf. Eller sälja.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!