adrian_vg skrev:Nu ska vi se, bänkning och mappning...
Kul läsning! Trevlig effektsiffra också, men hur många hästar gav den när du kom dit?
Ingen aning. "Ointressant", som Andersson skulle ha sagt och spänt blicken i dig tills du började skruva på dig.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det här med att komma upp till varvstopp är rätt lätt.
Kom nästa gång till vifferträffen så visar jag gärna
Jag trodde det räckte med att varva upp till 8-9000rpm då och då räckte , men inte... Motorn *ska* studsa mot varvstoppet tydligen.
Vilket år som helst nu. Får hoppas demonstrationen inte slutar i en youtubevideo där hojen fattar eld på slutet...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Nu ska vi se, bänkning och mappning...
Kul läsning! Trevlig effektsiffra också, men hur många hästar gav den när du kom dit?
Ingen aning. "Ointressant", som Andersson skulle ha sagt och spänt blicken i dig tills du började skruva på dig.
Nja, jag kan köpa resonemanget om man har som syfte att få hojen att gå så bra som möjligt. Men effektsiffran du uppger är ju också totalt ointressant om man inte får reda på hur mycket den gav när ni började.
tersan skrev:Nja, jag kan köpa resonemanget om man har som syfte att få hojen att gå så bra som möjligt. Men effektsiffran du uppger är ju också totalt ointressant om man inte får reda på hur mycket den gav när ni började.
Jag kan köpa ditt resonemang också, men har inga före-siffror. Beklagar.
Mitt syfte med mappningen var primärt att få hojen att gå rent och ryckfritt.
Tycker dock det är lite fint att så mycket av effekten är kvar - på bakhjulet! - efter tretton år. Honda angav ju runt 110 hk (vevaxelhästar?) på en VFR av årsmodell 2000.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Mitt syfte med mappningen var primärt att få hojen att gå rent och ryckfritt.
Vilket är väldigt mycket mer värt än en hög siffra på ett papper!
Så sant det är skrivet!
Nu är frågan bara varför hojen började gå så orent alls så plötsligt...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Fortfarande in väntans tider på Rick's megadunderregulator från Kanada. Irriterande när det är vifferväder ute... Känns inte rätt att harva runt på en mesig 150cc kvadd.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tommy Gsson skrev:GRATTIS IDAG på din FÖDELSEDAG!!! (vfr tårta).
Tommy
Tack så mycket!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!