Heh! Väntar hellre på att en annan vifferexpert här på forumet uttalar sig.Donner skrev:Ja jag vet inte, ren gissning. Kanske har med åtkomlighet att göra? Ring Japan

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Heh! Väntar hellre på att en annan vifferexpert här på forumet uttalar sig.Donner skrev:Ja jag vet inte, ren gissning. Kanske har med åtkomlighet att göra? Ring Japan
Det är väl den kontakten som brukar bli överhettad och ibland börjar brinna. Kanske för att inte mer kablar ska brinna upp?adrian_vg skrev:Har nån koll på varför plattan med de tre kontaktarna till vänster på bilden ovanför måste sitta just där istf att dras innanför ramen?
Vad hände/gjorde han för att detta skulle hända?HondaHasse skrev: "LAN" på VFR.dk eldade nästan upp sin sidokåpa när hans kontakt blev överhettad
Behöver en kabel kylning ska konstruktören arkebuseras men först kastreras. Med slö kniv.Donner skrev:Dom gula kablarna är från statorn (eller?), kanske blir lite värme i dom kablarna så det är för kylningens skull?
Har pysslat med kontaktdon yrkesmässigt betr kvalitet och livslängd.HondaHasse skrev:Förmodligen dålig kontakt och sen blev den så varm att det började brinna i kontakten. Plasten i kåpan smälte och blev deformerad.
Så plocka isär kontakten och kolla om stiften är mörka då är det glappkontakt. Donner hade någon smörja vi kletade i min kontakt för att undvika dylika problem.
Lutar åt det också. Kablarna kommer från motorinnandömet, via plattan och sen till kabelstammen. Antagligen bekvämlighetsfråga, men man tycker det kunde ha gjorts snyggare.StigH skrev:Placeringen är sannolikt en ren åtkomlighetsfråga för snabbare montering
Nej, de vätskorna är för tillfälliga fixar... främst rostlösning.adrian_vg skrev:5-56 eller WD-40?
Det får Donner svara på...adrian_vg skrev:Ok, vad för mirakelvätska fixade Donner fram isf?
Den var ställd till honom.HondaHasse skrev:Det får Donner svara på...adrian_vg skrev:Ok, vad för mirakelvätska fixade Donner fram isf?