andreas skrev:Klart jag kommer till Rörken, förhoppningsvis redan på premiären.adrian_vg skrev:Kommer du ut på Rörken sen? Har aldrig sett en storviffer där nångång.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
andreas skrev:Klart jag kommer till Rörken, förhoppningsvis redan på premiären.adrian_vg skrev:Kommer du ut på Rörken sen? Har aldrig sett en storviffer där nångång.
Efter 11 dagar och 180 mil finns den positiva känslan kvar. Dock finns det några småsaker som inte känns helt genomtänkta.andreas skrev:Kraften, motorljudet, växellådan, körställningen, komforten, smidigheten, allt känns perfekt.
Men att de inte lärt sig på så många år...adrian_vg skrev:Glädjetankmätaren är dessutom alla vifferister luttrade på, använd trippen ist.
Om utrymmet under sadeln är betydligt sämre utnyttjat på en stor 1200-kubiks sporttouring än på min gamla 675 nakenhoj är det dåligt. Utrymmet i Triumphen hade enligt uppgift plats för två läskburkar. Det har säkert Hondan också, men då får man tömma burkarna och platta till dem.tersan skrev:Likaså med förvaringsutrymme. Även om jag kan vara lite avundsjuk på Andreas som ändå har ett utrymme även om det är litet. I min gamla hoj finns det ett utrymme där verktygssatsen sitter med sugpassning. Dessutom krävs det verktyg för att komma åt detta "utrymme".
Det är inte en bugg, det är en feature.tersan skrev:Men att de inte lärt sig på så många år...adrian_vg skrev:Glädjetankmätaren är dessutom alla vifferister luttrade på, använd trippen ist.
Likaså med förvaringsutrymme. Även om jag kan vara lite avundsjuk på Andreas som ändå har ett utrymme även om det är litet. I min gamla hoj finns det ett utrymme där verktygssatsen sitter med sugpassning. Dessutom krävs det verktyg för att komma åt detta "utrymme".
Den varvar exakt 2000 på tvåan i 30. På ettan varvar den 2750 men det känns mer på grund av den låga hastigheten. Åtminstone jag förväntar mig nästan tomgång i 30 från en så kraftfull motor. Får väl kika på powercommander och bänkning, men det är ju skräp att man ska behöva lägga en massa tusen på en redan dyr hoj för att få den att gå vettigt i 30. Och visst använder jag tripmätaren, men om Honda anser att det är den som ska användas för att avgöra hur mycket bränsle det är kvar kunde de väl skippat tankmätaren helt. Kanske kunde man istället ha en vanlig tankvarningslampa som ju skulle synas bättre än bara ett blinkande segment i den vänstra lcd-displayen.adrian_vg skrev:Vad varvar motorn vid 30 km/h på tvåan?
Misstänker att du råkat ut för den inte helt ovanliga miljöinställningen på insprutningen just när de ovanstående faktorerna samspelar.
De flesta, många iaf - min inkluderad, insprutarviffrar går som en påse nötter runt 30 km/h på tvåan.
En Powercommander och en bänkning brukar fixa det där fin-fint.
Glädjetankmätaren är dessutom alla vifferister luttrade på, använd trippen ist.
Äh, sånt ska väl en duktig firma som Honda kunna lösningar på?Tommy Gsson skrev:Det finns ju en liten sak som påverkar, det sitter 2st cylindrar bakåt!
Tommy.
Låter som om du ska bolla lite erfarenheter med M@rtini här på forumet. Han har kört många mil med 1200:or och borde ha bra koll på alla buggar och features.andreas skrev:Den varvar exakt 2000 på tvåan i 30. På ettan varvar den 2750 men det känns mer på grund av den låga hastigheten. Åtminstone jag förväntar mig nästan tomgång i 30 från en så kraftfull motor. Får väl kika på powercommander och bänkning, men det är ju skräp att man ska behöva lägga en massa tusen på en redan dyr hoj för att få den att gå vettigt i 30. Och visst använder jag tripmätaren, men om Honda anser att det är den som ska användas för att avgöra hur mycket bränsle det är kvar kunde de väl skippat tankmätaren helt. Kanske kunde man istället ha en vanlig tankvarningslampa som ju skulle synas bättre än bara ett blinkande segment i den vänstra lcd-displayen.
Cylindrarna sitter ju knappast under förvaringsfacket. Motorn är större, men det är motorcykeln också och egentligen är det inte förvaringsfacket i sig som är fel. Det kan man ju som tillverkare välja att göra större eller mindre, och det är en massa avvägningar med hållfasthet, vikt, design och så vidare. Problemet med det här utrymmet är ju att det är en massa detaljer på sadelns undersida som sticker ner i facket och tar i det man lägger där. Det är hållare för instruktionsboken, klackar som sadeln vilar på, andra som nog ska styra sadeln när man lägger dit dem (funkar sådär) och ytterligare andra som jag inte vet vilken funktion de har.Tommy Gsson skrev:Det finns ju en liten sak som påverkar, det sitter 2st cylindrar bakåt!
Tommy.
Hej Andreas!andreas skrev:Den varvar exakt 2000 på tvåan i 30. På ettan varvar den 2750 men det känns mer på grund av den låga hastigheten. Åtminstone jag förväntar mig nästan tomgång i 30 från en så kraftfull motor. Får väl kika på powercommander och bänkning, men det är ju skräp att man ska behöva lägga en massa tusen på en redan dyr hoj för att få den att gå vettigt i 30. Och visst använder jag tripmätaren, men om Honda anser att det är den som ska användas för att avgöra hur mycket bränsle det är kvar kunde de väl skippat tankmätaren helt. Kanske kunde man istället ha en vanlig tankvarningslampa som ju skulle synas bättre än bara ett blinkande segment i den vänstra lcd-displayen.