Gick ner till garaget idag för att starta och tänkte i mitt stilla sinne med tanke att jag inte har rört hojen sen i augusti förra året att "nu ska vi se om den går på 0, 1, 2, eller 3 cylindrar beroende på hur mycket gegg som har samlats i förgasarna".
Jag har alltså inte bytt olja (men den ser fin ut på stickan), inte tömt förgasarna, inte tvättat, inte lagt över filten, ingenting så min kära Tyrannosaurus var ganska dammig, hade t.o.m. lite spindelväv på sig och såg allmänt ledsen ut. Inte skitig som efter regn och inte heller en massa fluglik, men inte ren heller.
Men ok vi testar det kan inte mer än gå åt h-e

Rulla ut för den vanliga vår-pre-start proceduren, köra upp oljetryck med starten och dödaren av, fylla upp förgasarna genom att kortsluta sladden till pumpreläet, choke åså... Nu ska vi se...
Tändning på och tryck på knappen... "vrooom" efter två varv på starten och Tyrannosaurus startar lika snällt som om jag hade stängt av den dagen innan. Kvalitet, tänkte jag

Kan nog också bero på den jämna och varma temperaturen i garaget.
Varmköra, upp i soffan och en mycket kort runda på garageplan och det verkar faktiskt funka med både kropp och höfter, möjligt att pillerna jag käkar gör nytta.
Ska ta en tvätt och oljebyte någon av de närmaste dagarna sen får jag väl testa en 10-milatur och se hur det känns, men hoppet börjar iaf återvända

Rullade iofs lite trögt när jag ledde ut och in den i garaget, men det beror nog på att däcken har tappat lite luft under det långa uppehållet.