Blue- ny här!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Välkommen till dina blivande bästa vänner! 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Välkommen in i gänget
Köpte min i April tog körkort i Maj och det blir bara roligare ju mer man åker ...........
Christer L VFR-02 Röd
Västerås
Västerås
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Kan du utveckla det där lite grann? Nåt som läcker? Viffrar blir ganska varma under kåporna, som du kanske vet.blue skrev:Måste nog göra nåt åt värmeutvecklingen under sadeln först bara.
Lite olidligt i nuläget.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Man sitter ju i princip på bakre cylinderraden och när fläkten går att det bli rätt varmt. Iofs skönt på vår och höst, men då går å andra sidan inte fläktenadrian_vg skrev:Kan du utveckla det där lite grann? Nåt som läcker? Viffrar blir ganska varma under kåporna, som du kanske vet.blue skrev:Måste nog göra nåt åt värmeutvecklingen under sadeln först bara.
Lite olidligt i nuläget.

blue, det är inget du kan göra åt, det ingår i konstruktionen. Å andra sidan så är det ganska gött med varma tjejbakar

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Tyrannosaurus skrev:blue, det är inget du kan göra åt, det ingår i konstruktionen. Å andra sidan så är det ganska gött med varma tjejbakar

Jösses...

Man kan ju öppna upp fler hål i kåpan ungefär vid sadelhöjd. Kanske hjälper det. Dessutom borde det ju bli bättre kylning för laddregulatorn, vilket vi alla vet är den enda svaga punkten på en viffer.
Har inte senare årsmodeller fler ventilationshål vid regulatorn förresten? Min 90:a hade det tror jag och min nuvarande 97:a har det definitivt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Tyrannosaurus skrev:blue, det är inget du kan göra åt, det ingår i konstruktionen. Å andra sidan så är det ganska gött med varma tjejbakar![]()
Jösses...
Man kan ju öppna upp fler hål i kåpan ungefär vid sadelhöjd. Kanske hjälper det. Dessutom borde det ju bli bättre kylning för laddregulatorn, vilket vi alla vet är den enda svaga punkten på en viffer.
Har inte senare årsmodeller fler ventilationshål vid regulatorn förresten? Min 90:a hade det tror jag och min nuvarande 97:a har det definitivt.
Nu när vi äntligen har en kvinnlig AKTIV medlem på forumet ska vi inte skrämma bort henne.... eller Blue du kanske kan ta det mesta



Hur som helst, nu är säsongen snart slut (för er iaf, min tog ju slut för drygt en månad sedan....



VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...


Jo tack, jag jobbar i byggbranschen och kan nog hantera det här forumet med.....
Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Det är coolt med tjejer som kör VFR.blue skrev:![]()
Jo tack, jag jobbar i byggbranschen och kan nog hantera det här forumet med.....
Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kan inte annat än hålla medadrian_vg skrev:Det är coolt med tjejer som kör VFR.blue skrev:![]()
Jo tack, jag jobbar i byggbranschen och kan nog hantera det här forumet med.....
Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.

På tal om det, stötte på en donna utanför den lokala mc-handeln i stan i somras... Hade viffern parkerad utanför... Jag stod o språkade med ägaren till affären när donnan började prata hon med...
Efter en stund så frågar hon vems viffern är som står utanför jag svarar att den är min... Varpå hon utbrister: - Vilken drömhoj!!!

VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Läste i mekmanualen till min XL, att batteriet kan bli varmt och tom koka om det är nån vajsing med laddregulatorn. VFR har ju problem med laddregulatorn just, som du kanske vet. Håll ett öga på den så du inte blir stående nånstans!blue skrev:Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.
När laddregulatorn gick på min vita viffer, tvärdog den. Huvudsäkringen på 30A gick också. Det gick åt en del 30A-säkringar innan handlaren felsökte och fann att laddregulatorn gett upp... På min nuvarande Gröna Fara vet jag inte om regulatorn är bytt.

Vill inte måla den lede hin på väggen eller så, men bara så du vet!
HTH.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jo, jag är medveten om att det inte ska gå att rosta bröd på laddregulatorn.....
Har mätt och kollat nu i efterhand med nya batteriet och den beter sig helt normalt, vilket jag hoppas den fortsätter med.
Tror verkligen inte att det gamla batteriet var fräscht, då den inte riktigt fick full laddspänning och orkade starta som den skulle varje gång. Nu med nytt batteri så vrålar det bara till och jag är redan ute ur garaget!

Har mätt och kollat nu i efterhand med nya batteriet och den beter sig helt normalt, vilket jag hoppas den fortsätter med.
Tror verkligen inte att det gamla batteriet var fräscht, då den inte riktigt fick full laddspänning och orkade starta som den skulle varje gång. Nu med nytt batteri så vrålar det bara till och jag är redan ute ur garaget!

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Låt oss hoppas att det håller i sig!blue skrev:Jo, jag är medveten om att det inte ska gå att rosta bröd på laddregulatorn.....![]()
Har mätt och kollat nu i efterhand med nya batteriet och den beter sig helt normalt, vilket jag hoppas den fortsätter med.
Tror verkligen inte att det gamla batteriet var fräscht, då den inte riktigt fick full laddspänning och orkade starta som den skulle varje gång. Nu med nytt batteri så vrålar det bara till och jag är redan ute ur garaget!

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!