Fyra och en halv mil och en time senare var vi i Skokloster hos en tysk bonde som köpt atven till sin son, men som han själv mest använt vid "bärplockningen" som han sa.
Fordonet visade sig vara i bra skick, hade tom stålomspunna bromsslangar(!), var servat och hade bara gått 42 mil... Kinesen har både elstart och kick! Väger ungefär som Edwin men har två hjul för mycket.
Enda problemet med kinsesn var att ena framdäcket var ganska slitet, dock var det minst tre mm kvar så jag såg det inte som ett problem. Affär gjordes och jag körde hem den.
Efter halvannan mil var jag tvungen att stanna för baken var helt bortdomnad. Fingrarna ocså. Men när jag klev av var flinet från öra til öra.

Denna får tydligen framföras av B.kortsinnehavare, men skulle för mitt liv inte släppa på exvis min fru...
Hemma såg jag att det slitna framdäcket nu mer såg ut som ett slicks - dags för nya framdäck. Finns ändå inget att fästa skruvdubbarna i. Biltema tycks ha biliga atv-däck...

Edwins framtid är lite osäker då oljeläckaget nu är läckagen och det droppar konstant när jag kör den. Motorn får nog klyvas och packningar bytas. Får se om det är värt det...