Blacken - Presentation av mig

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Blacken - Presentation av mig

#136 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Gasa tills det rasar, och under tiden leta upp en bättre begagnad motor för en rimlig peng?
Eller köpa min grönviffer. Kompispris!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#137 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
tersan skrev:Gasa tills det rasar, och under tiden leta upp en bättre begagnad motor för en rimlig peng?
Eller köpa min grönviffer. Kompispris!
Heey, kompis!..:) Man tackar och bugar djupt för det, men visste du inte om att man är förtidspensionär? eller som det mera folkligt kallas "förtidspank"..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#138 Inlägg av blacken »

Surt...

Gasa tills det rasar, och under tiden leta upp en bättre begagnad motor för en rimlig peng?
Det är ett vettigt förslag, är själv inne på den linjen. Men man kan glömma sommarresan med riksdagen på knarren, "Surt, inåthelvete råsurt, för jävla gröndjäkla surt", sade räven om rönnbären. :evil:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#139 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Heey, kompis!..:) Man tackar och bugar djupt för det, men visste du inte om att man är förtidspensionär? eller som det mera folkligt kallas "förtidspank"..
Ah. Jag har nog glömt det. Beklagar. Eller grattis? Mer tid över för motorcyklande? :*)
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#140 Inlägg av blacken »

Ja du kanske har fått en V6:a, därav det djupare och mulligare avgasljudet :D

Nu så vet jag varför den fick "mera bas" i pipan, två utav sätena i nålventilerna hade fått någon sorts frätskada, typ "Gjutmästarboställen" i sig, så dom knasarna flödade en "lite". :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#141 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Men man kan glömma sommarresan med riksdagen på knarren, "Surt, inåthelvete råsurt, för jävla gröndjäkla surt", sade räven om rönnbären. :evil:
Inte då!
Ser inte riktigt vad bilden föreställer, men det ser ut som en kamnock som har gett upp. Det är inga problem alls att köra med slitna kammar, det enda som händer är att du får ventilknack och att hojen tappar effekt med tiden. Gissa hur jag vet? Svaret stavas "VF".
80-tals VF:ar hade/har god aptit på kammar med går ändå.

Så det är bara å köra. Du snackade ju om att du hade en motor på g, så det är väl bara att köra den du har till den ger upp. Det kan låta illa och tappar effekt men hem kommer du alltid såvida kammarna inte är jämnrunda.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#142 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Men man kan glömma sommarresan med riksdagen på knarren, "Surt, inåthelvete råsurt, för jävla gröndjäkla surt", sade räven om rönnbären. :evil:
Inte då!
Ser inte riktigt vad bilden föreställer, men det ser ut som en kamnock som har gett upp. Det är inga problem alls att köra med slitna kammar, det enda som händer är att du får ventilknack och att hojen tappar effekt med tiden. Gissa hur jag vet? Svaret stavas "VF".
80-tals VF:ar hade/har god aptit på kammar med går ändå.

Så det är bara å köra. Du snackade ju om att du hade en motor på g, så det är väl bara att köra den du har till den ger upp. Det kan låta illa och tappar effekt men hem kommer du alltid såvida kammarna inte är jämnrunda.
Exakt vad jag gjorde, jag hivade upp riksdagen på viffern och eldade ner till Ädelfors i Småland och vaskade lite guld. Och fanskapet höll hela vägen ner och hem med både glans och bravur. Enda som rasade var hastighetsmätarvajern :D och det yttrade sig i att den drog ca: 0,5 milen (Ni vet friktionen av vinkelväxeln i mätaren och vajerhöljet försvann, och därmed bringade ner bränslekonsumtionen radikalt)

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#143 Inlägg av blacken »

Ser inte riktigt vad bilden föreställer,
Om du gluttar på flanken, så är det ungefär en 1X 4 mm flisa som har försvunnit i ythärdningen, och flurar man med förstoringsglas, visar det att det släpper ännu mera i kanterna av skadan ..

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#144 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Och fanskapet höll hela vägen ner och hem med både glans och bravur. Enda som rasade var hastighetsmätarvajern :D och det yttrade sig i att den drog ca: 0,5 milen (Ni vet friktionen av vinkelväxeln i mätaren och vajerhöljet försvann, och därmed bringade ner bränslekonsumtionen radikalt)
Grattis! Men det skulle väl vara fan annars. Men vänta, är det inte elektroniskt på VFR? T.o.m. jag har elektronisk mätare på 80-tals"ödlan". Det är det gamla vanliga mätardrevet i framhjulet, men istället för en vajer så sitter det en spole där och en elkabel som går upp till mätaren, eller rättare sagt in i kabelhärvan nånstans.
Hittills har det inte varit tilt på ca. 25 år, eller jo föresten, jag har fått byta givare två gånger, det verkar som om den inte gillar att skaka runt ofjädrat där nere. Den senaste har hållt bra länge nu, men jag har en ny liggande för säkerhets skull.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#145 Inlägg av blacken »

Innan vi åkte iväg på semesterresan så fixade jag till knasarna som läckte "lite" internt och hittade en luftskruv som var i botten. Och efter semestertrippen så har den bara gått bättre och bättre. Nu så går den piggare och tänder mera "intensivt", typ mera distinkt på tomgång, surheten som tidigare var på tomgång vid kall motor, har försvunnit. Misstänker att den var för mycket soppa i oljan för att RVS:t skulle kunna fungera som tänkt, men under semestertrippen så försvann soppan i oljan genom PCV:n, och RVS:et kan börja att verka som det är tänkt. Den går bättre och bättre för varje dag nu mer och mer "skrammel" och annat oljud som tidigare var vanligt i den, blir mindre och svagare eller har helt försvunnit nu. den är nu körbar under 3000 varv, tidigare så hoppade den som en "kråka med en skadeskjuten fot" under det varvtalet, lite småryck finns de kvar kan vara att knasarna behöver synkas lite bättre. Det verkar som RVS funkar? :D
Grattis! Men det skulle väl vara fan annars. Men vänta, är det inte elektroniskt på VFR?
Inte på min tydligen :( ..

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#146 Inlägg av blacken »

Mitt senaste köp.. :D :D

Bild

Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#147 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Mitt senaste köp.. :D :D
Ser kompakt ut. :)
===

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#148 Inlägg av Ajax »

adrian_vg skrev:
94-97 va?
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#149 Inlägg av blacken »

Ajax skrev:
adrian_vg skrev:
94-97 va?
Har inte en susning vilken årsmodell det är på den, men det var den som mest liknade min knota till utseendet. Men den har tydligen inte gått så många mil. Hur kan man se årsmodellen på dom knotorna?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#150 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Har inte en susning vilken årsmodell det är på den, men det var den som mest liknade min knota till utseendet. Men den har tydligen inte gått så många mil. Hur kan man se årsmodellen på dom knotorna?
Om den har ett uttag för hastighetsmätarelektroniken på vänster sida, nära utgående drev, är det antagligen en VFR '94-'97.
===

Skriv svar