Eller köpa min grönviffer. Kompispris!tersan skrev:Gasa tills det rasar, och under tiden leta upp en bättre begagnad motor för en rimlig peng?
Blacken - Presentation av mig
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Blacken - Presentation av mig
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Blacken - Presentation av mig
Heey, kompis!..adrian_vg skrev:Eller köpa min grönviffer. Kompispris!tersan skrev:Gasa tills det rasar, och under tiden leta upp en bättre begagnad motor för en rimlig peng?

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Blacken - Presentation av mig
Det är ett vettigt förslag, är själv inne på den linjen. Men man kan glömma sommarresan med riksdagen på knarren, "Surt, inåthelvete råsurt, för jävla gröndjäkla surt", sade räven om rönnbären.Surt...
Gasa tills det rasar, och under tiden leta upp en bättre begagnad motor för en rimlig peng?

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Blacken - Presentation av mig
Ah. Jag har nog glömt det. Beklagar. Eller grattis? Mer tid över för motorcyklande? :*)blacken skrev:Heey, kompis!..Man tackar och bugar djupt för det, men visste du inte om att man är förtidspensionär? eller som det mera folkligt kallas "förtidspank"..
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Blacken - Presentation av mig
Ja du kanske har fått en V6:a, därav det djupare och mulligare avgasljudet
Nu så vet jag varför den fick "mera bas" i pipan, två utav sätena i nålventilerna hade fått någon sorts frätskada, typ "Gjutmästarboställen" i sig, så dom knasarna flödade en "lite".

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Blacken - Presentation av mig
Inte då!blacken skrev:Men man kan glömma sommarresan med riksdagen på knarren, "Surt, inåthelvete råsurt, för jävla gröndjäkla surt", sade räven om rönnbären.
Ser inte riktigt vad bilden föreställer, men det ser ut som en kamnock som har gett upp. Det är inga problem alls att köra med slitna kammar, det enda som händer är att du får ventilknack och att hojen tappar effekt med tiden. Gissa hur jag vet? Svaret stavas "VF".
80-tals VF:ar hade/har god aptit på kammar med går ändå.
Så det är bara å köra. Du snackade ju om att du hade en motor på g, så det är väl bara att köra den du har till den ger upp. Det kan låta illa och tappar effekt men hem kommer du alltid såvida kammarna inte är jämnrunda.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Re: Blacken - Presentation av mig
Exakt vad jag gjorde, jag hivade upp riksdagen på viffern och eldade ner till Ädelfors i Småland och vaskade lite guld. Och fanskapet höll hela vägen ner och hem med både glans och bravur. Enda som rasade var hastighetsmätarvajernTyrannosaurus skrev:Inte då!blacken skrev:Men man kan glömma sommarresan med riksdagen på knarren, "Surt, inåthelvete råsurt, för jävla gröndjäkla surt", sade räven om rönnbären.
Ser inte riktigt vad bilden föreställer, men det ser ut som en kamnock som har gett upp. Det är inga problem alls att köra med slitna kammar, det enda som händer är att du får ventilknack och att hojen tappar effekt med tiden. Gissa hur jag vet? Svaret stavas "VF".
80-tals VF:ar hade/har god aptit på kammar med går ändå.
Så det är bara å köra. Du snackade ju om att du hade en motor på g, så det är väl bara att köra den du har till den ger upp. Det kan låta illa och tappar effekt men hem kommer du alltid såvida kammarna inte är jämnrunda.

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Blacken - Presentation av mig
Om du gluttar på flanken, så är det ungefär en 1X 4 mm flisa som har försvunnit i ythärdningen, och flurar man med förstoringsglas, visar det att det släpper ännu mera i kanterna av skadan ..Ser inte riktigt vad bilden föreställer,
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Blacken - Presentation av mig
Grattis! Men det skulle väl vara fan annars. Men vänta, är det inte elektroniskt på VFR? T.o.m. jag har elektronisk mätare på 80-tals"ödlan". Det är det gamla vanliga mätardrevet i framhjulet, men istället för en vajer så sitter det en spole där och en elkabel som går upp till mätaren, eller rättare sagt in i kabelhärvan nånstans.blacken skrev:Och fanskapet höll hela vägen ner och hem med både glans och bravur. Enda som rasade var hastighetsmätarvajernoch det yttrade sig i att den drog ca: 0,5 milen (Ni vet friktionen av vinkelväxeln i mätaren och vajerhöljet försvann, och därmed bringade ner bränslekonsumtionen radikalt)
Hittills har det inte varit tilt på ca. 25 år, eller jo föresten, jag har fått byta givare två gånger, det verkar som om den inte gillar att skaka runt ofjädrat där nere. Den senaste har hållt bra länge nu, men jag har en ny liggande för säkerhets skull.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Re: Blacken - Presentation av mig
Innan vi åkte iväg på semesterresan så fixade jag till knasarna som läckte "lite" internt och hittade en luftskruv som var i botten. Och efter semestertrippen så har den bara gått bättre och bättre. Nu så går den piggare och tänder mera "intensivt", typ mera distinkt på tomgång, surheten som tidigare var på tomgång vid kall motor, har försvunnit. Misstänker att den var för mycket soppa i oljan för att RVS:t skulle kunna fungera som tänkt, men under semestertrippen så försvann soppan i oljan genom PCV:n, och RVS:et kan börja att verka som det är tänkt. Den går bättre och bättre för varje dag nu mer och mer "skrammel" och annat oljud som tidigare var vanligt i den, blir mindre och svagare eller har helt försvunnit nu. den är nu körbar under 3000 varv, tidigare så hoppade den som en "kråka med en skadeskjuten fot" under det varvtalet, lite småryck finns de kvar kan vara att knasarna behöver synkas lite bättre. Det verkar som RVS funkar? 
..

Inte på min tydligenGrattis! Men det skulle väl vara fan annars. Men vänta, är det inte elektroniskt på VFR?

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Blacken - Presentation av mig
Mitt senaste köp..






Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Blacken - Presentation av mig
Ser kompakt ut.blacken skrev:Mitt senaste köp..![]()
![]()

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Blacken - Presentation av mig
94-97 va?adrian_vg skrev:Ser kompakt ut.blacken skrev:Mitt senaste köp..![]()
![]()
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
Re: Blacken - Presentation av mig
Har inte en susning vilken årsmodell det är på den, men det var den som mest liknade min knota till utseendet. Men den har tydligen inte gått så många mil. Hur kan man se årsmodellen på dom knotorna?Ajax skrev:94-97 va?adrian_vg skrev:Ser kompakt ut.blacken skrev:Mitt senaste köp..![]()
![]()
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Blacken - Presentation av mig
Om den har ett uttag för hastighetsmätarelektroniken på vänster sida, nära utgående drev, är det antagligen en VFR '94-'97.blacken skrev:Har inte en susning vilken årsmodell det är på den, men det var den som mest liknade min knota till utseendet. Men den har tydligen inte gått så många mil. Hur kan man se årsmodellen på dom knotorna?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!