adrian_vg skrev:Frun har inget jobb, är med barn och det är vinter. Å andra sidan är det vintersolstånd snart, vilket innebär att dagarna blir längre, vilket i sin tur betyder att våren inte är långt borta. Om våren inte är långt borta betyder det att Sorin Jr alt K Jr:etta snart ploppar ut och gör världen osäker. Dito viffern.
Blandade känslor har aldrig varit mer blandade än nu...
Men skönt att det inte bara är nattsvart.
Även om det är tufft.
Jag tycker att jag efter alla dessa år har gjort mig förtjänt av lite räkmackor och allmänt skönt glid i livet. Jag vet, det är väldigt subjektivt och självömkande...
Vänta bara tills Jr alt Jr:etta ploppar ut, då är det slut på både räkmackor och sköna glidet i livet ur dubbel bemärkelse och för lång tid framöver, sådär sisådär 18-25 år framöver när Jr alt Jr:etta flyttar ut
Men förhoppningsvis blir det trevligt ändå. Det är t.ex. rätt kul att leka jultomte och se minen som det genererar
Tyrannosaurus skrev:Vänta bara tills Jr alt Jr:etta ploppar ut, då är det slut på både räkmackor och sköna glidet i livet ur dubbel bemärkelse och för lång tid framöver, sådär sisådär 18-25 år framöver när Jr alt Jr:etta flyttar ut
Men förhoppningsvis blir det trevligt ändå. Det är t.ex. rätt kul att leka jultomte och se minen som det genererar
Det förstås, men tiden fram tills dess är lång. Och det skulle kännas bättre för både mig och frun om hon hade ett jobb att gå till istf a-kassa. Jag har själv gått på det i nästan ett helt år; det var minst sagt själamördande...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ren, oförfalskad och ack så sexig kolfiber! Huggern är fjäderlätt!
Harris Performance har fö tydligen produktutvecklat, för den lilla pinnen (andra bilden) man sätter fast i stötdämparen är numera i metall. Kan knappt bärga mig till i vår och få montera huggern på svartviffern.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
VFR 800 - 98 svart
"Ca 2500 kr" inkl frakt. Ingen moms tillkommer, pga att Harris Performance ligger i Storbrittanien och därmed inom EU. Finns också i glasfiber, för runt 200 svenska pix mindre. Jag tyckte inte prisskillnaden var så stor så det blev en i kolfiber.
Och med denna hugger avslutas storinköpen för svartviffern (nytt framdäck undantaget), tills bebben fyllar runt arton år...
===
"Ca 2500 kr" inkl frakt. Ingen moms tillkommer, pga att Harris Performance ligger i Storbrittanien och därmed inom EU. Finns också i glasfiber, för runt 200 svenska pix mindre. Jag tyckte inte prisskillnaden var så stor så det blev en i kolfiber.
Och med denna hugger avslutas storinköpen för svartviffern (nytt framdäck undantaget), tills bebben fyllar runt arton år...
Den var snygg. Tycker dock att den var lite dyr...
Men tack för länken.
VFR 800 - 98 svart
Pegaso skrev:Den var snygg. Tycker dock att den var lite dyr...
Men tack för länken.
Ingen orsak.
Håller delvis med. Jag hittade en lätt råttig och beggad Harris hugger på eBay USA för utropspris ca SEK 200. Den auktionen blev smått infekterad och slutade på lite över 1500 kr om jag minns rätt, ex moms och frakt.
Harris-delarna är tydligen åtråvärda att döma av begpriserna; helt galna priser om du frågar mig. Om man nu kan få tag på en beggad del alls...
===
adrian_vg skrev:"Ca 2500 kr" inkl frakt. Ingen moms tillkommer, pga att Harris Performance ligger i Storbrittanien och därmed inom EU.
Bara en liten förtydligande konsumentupplysning: Engelsk moms får du betala, men det tillkommer ingen svensk moms (eller tull). Man får läsa utländska websidor med kritiska ögon innan man beställer, ibland har de angett priset inklusive moms/VAT, ibland utan...
adrian_vg skrev:"Ca 2500 kr" inkl frakt. Ingen moms tillkommer, pga att Harris Performance ligger i Storbrittanien och därmed inom EU.
Bara en liten förtydligande konsumentupplysning: Engelsk moms får du betala, men det tillkommer ingen svensk moms (eller tull). Man får läsa utländska websidor med kritiska ögon innan man beställer, ibland har de angett priset inklusive moms/VAT, ibland utan...
Fast ditt sista uttalande tror vi nog inte på...
Korrekt. Brittisk moms är 20%. Harris är noga med att påpeka detta; "Excluding VAT at 20%".
Sista uttalandet är en "målsättning". Slitdelar ingår inte i det exvis. Ett par Knox Biomech-handskar är på ingång för att ta ett exempel. Har haft rejält med otur map handskar detta år...
===
Kom på varför Edwin läckte bensin genom förgasarna tidigare. Skälet var beroende på sidostödet, det var så utåtstående att Edwin läg väldigt mycket på sidan åt vänster när den stod på stödet. Resultatet var att förgasarna flödade över och bensin läckte ut. Sen jag har haft Edwin stående lutad mot husväggen, dvs rakt upp, har den inte läckt en droppe bensin!
===
adrian_vg skrev:Kom på varför Edwin läckte bensin genom förgasarna tidigare. Skälet var beroende på sidostödet, det var så utåtstående att Edwin läg väldigt mycket på sidan åt vänster när den stod på stödet. Resultatet var att förgasarna flödade över och bensin läckte ut. Sen jag har haft Edwin stående lutad mot husväggen, dvs rakt upp, har den inte läckt en droppe bensin!
Så bra, se alltid till att ha en husvägg med dig när du ska parkera! T.
Tommy Gsson skrev:Så bra, se alltid till att ha en husvägg med dig när du ska parkera!
Lugnt! Hittills har jag använt mig av kundvagnsbodar, lyktstolpar, förbjudet att parkera-skyltstolpar, bensinpumpar samt fönsterramar. Inga problem.
Svårast att hantera hittills har varit lyktstolparna då de också varit vingligast.
===
Och så bytte jag varvräknarvajer och -hölje i dag. Lite milt våld fixade ut den avbrutna fattningen i topplockskåpan. Dessutom satt piratvajern bättre fast med den gaffelliknande biten mot topplockskåpan.
Vidare, varvräknarvajern och -höljet fanns på lager hos Lelles!! Dessutom inte speciellt dyr heller, 67 kr inkl rabatt. Inte illa pinkat för en reservdel för en hoj från 1983...
===
I dag lärde han mig att styra med gasen ut ur kurva (eller rondell i detta fall, men ändå).
Kändes mäktigt med spinnande bakhjul och styret pekande åt helt fel håll - motstyrning typ!
Känns som om jag når nya nivåer varje vinter.
Förstår inte varför drullputtarna i bil bakom blev kvar så långt bakom... Hmm...
===
Meh... Min trofasta Ctek Zafir 90 la av häromdan (kablarna antagligen sönderklämda efter att ha dragits genom dörrar och fönster) och svartvifferns batteri behöver underhållas lite.
Sagt och gjort, fick skaffa en ny adapterkabel som passade på fruns nyare Ctek Zafir för bilen med den nya stora orange adaptern för hjärnblödande 112 kr.
Monterade den iaf idag i yrande snö och en plusgrad. Komfortindikatorn på nya adaptern blinkade vilt om att batteriet behövde laddas. Förhoppningsvis är inte batteriet paj...
===