tersan skrev:Den korsikanska pilsnern var så god och stor att jag hann smörja in två par handskar... fast när det är dags att smörja stället så får nog lådvinet plockas fram.
En helafton med skinnet. Kul.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyvärr händer inte mycket i garaget just nu... batteriet har iallafall fått lite underhållsladdning. Planerna för vinterns mekande är förutom byte av alla vätskor en större genomgång av framgaffeln med olja, packboxar och lager. Några avbrutna kåpfästen ska repareras också, sen är nog åksäsongen tillbaka igen!
tersan skrev:Tyvärr händer inte mycket i garaget just nu... batteriet har iallafall fått lite underhållsladdning. Planerna för vinterns mekande är förutom byte av alla vätskor en större genomgång av framgaffeln med olja, packboxar och lager. Några avbrutna kåpfästen ska repareras också, sen är nog åksäsongen tillbaka igen!
Du är så positiv! Speciellt med tanke på hur insnöat ert hus såg ut på bilderna på Facebook.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
tersan skrev:Tyvärr händer inte mycket i garaget just nu... batteriet har iallafall fått lite underhållsladdning. Planerna för vinterns mekande är förutom byte av alla vätskor en större genomgång av framgaffeln med olja, packboxar och lager. Några avbrutna kåpfästen ska repareras också, sen är nog åksäsongen tillbaka igen!
Du är så positiv! Speciellt med tanke på hur insnöat ert hus såg ut på bilderna på Facebook.
Positiv vet jag inte... men jag försöker låta bli att lägga energi på sånt jag inte kan påverka. Vädret t ex.
Tröstar mig med att snöskottning är bra motion, och att temperaturen inomhus är riktigt behaglig när man varit ute en timme i snöstorm.
tersan skrev:Positiv vet jag inte... men jag försöker låta bli att lägga energi på sånt jag inte kan påverka. Vädret t ex.
Tröstar mig med att snöskottning är bra motion, och att temperaturen inomhus är riktigt behaglig när man varit ute en timme i snöstorm.
===
Viffern ska snart få en kompis i garaget... farsan har skaffat en ny fyrhjuling, och undrade om jag ville överta hans gamla. En Polaris Sportsman 500 -05, med vinch, plog och snökedjor. Ja tack! Men med min vanliga tur är det förstås för mycket snö för att hämta den... Mitt släp står rejält insnöat inne i logen, och även om vi hade grävt fram det var väglaget i julhelgen inte sånt att jag hade nån lust att köra med släp upp till Norrköping.
tersan skrev:F-n också, vintern tog slut för fort i år också.
Våga inte trycka på snöknappen igen bara!
===
tersan skrev:Verkar vara läge att göra en ny upphandling när det är dags för förnyelse, Svedea verkar ju onekligen intressant. Dessutom blir min viffer 30 år nästa år... vilket brukar vara gynnsamt för premien (som i och för sig är rätt anständig idag också, det har sina fördelar att bo på landet).
Du får ta och ändra din signatur. Nu står det ju -92 och och det blir "bara" 20år, ändra till -82 så blir det bra! Förresten hette dom inte VF på den tiden? Fast du har väl någon tidig Italien variant.
T.
tersan skrev:Verkar vara läge att göra en ny upphandling när det är dags för förnyelse, Svedea verkar ju onekligen intressant. Dessutom blir min viffer 30 år nästa år... vilket brukar vara gynnsamt för premien (som i och för sig är rätt anständig idag också, det har sina fördelar att bo på landet).
Du får ta och ändra din signatur. Nu står det ju -92 och och det blir "bara" 20år, ändra till -82 så blir det bra! Förresten hette dom inte VF på den tiden? Fast du har väl någon tidig Italien variant.
T.
... får skylla på nån sorts mek-koma efter att ha tillbringat de senaste kvällarna med en Alfa från -72... eller att jag helt enkelt inte kan huvudräkning. Jag jobbar ju bara med siffror hela dagarna, men då har jag hjälpmedel.